Om mijn kennis op het gebied van operating systems en software pakketten verder te ontwikkelen wil ik een systeem kopen waarop ik een beetje kan gamen en waar ik meerdere vm's op kan draaien (max 8, iig op dit moment).
Ik wil op dit systeem gewoon Windows 8 installeren met hierop VMWare of een vergelijkbaar product.
De volgende onderdelen hoop ik mee te kunnen nemen naar m'n nieuwe systeem:
- Systeemkast (coolermaster)
- Voeding: Cooler Master Real Power RS450
- Videokaart: ATI Radeon HD 5700 Series
De onderdelen welke ik wil aanschaffen:
Totale kosten zijn dan ongeveer 430 euro en mijn max ligt toch wel 500 euro.
Ik heb gekozen voor het mobo omdat er ruimte is voor 4 geheugen banken en er maximaal 32gb in kan, dus er is een mogelijk van uitbreiding van het geheugen.
CPU heb ik gekozen omdat ik heb gelezen dat voor vm's een i5 meer dan genoeg zou moeten zijn.
Zelf heb ik niet meer zoveel verstand van hardware en mijn huidige systeem is ook al aardig verouderd, kunnen jullie hier eens naar kijken en commentaar leveren wat mogelijk beter kan?
Ik wil op dit systeem gewoon Windows 8 installeren met hierop VMWare of een vergelijkbaar product.
De volgende onderdelen hoop ik mee te kunnen nemen naar m'n nieuwe systeem:
- Systeemkast (coolermaster)
- Voeding: Cooler Master Real Power RS450
- Videokaart: ATI Radeon HD 5700 Series
De onderdelen welke ik wil aanschaffen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Asus H87M-E | € 77,45 | € 77,45 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 82,50 | € 82,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 429,85 | |
Totale kosten zijn dan ongeveer 430 euro en mijn max ligt toch wel 500 euro.
Ik heb gekozen voor het mobo omdat er ruimte is voor 4 geheugen banken en er maximaal 32gb in kan, dus er is een mogelijk van uitbreiding van het geheugen.
CPU heb ik gekozen omdat ik heb gelezen dat voor vm's een i5 meer dan genoeg zou moeten zijn.
Zelf heb ik niet meer zoveel verstand van hardware en mijn huidige systeem is ook al aardig verouderd, kunnen jullie hier eens naar kijken en commentaar leveren wat mogelijk beter kan?