HotFix schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:43:
Een SSD is echt een must. 1000+ euro, en dan geen SSD kan gewoon niet meer tegenwoordig. Het is duidelijk dat dit je eerste build is, want zodra je het verschil van een een snelle schijf voelt wil je niet meer terug.
Je vraagt om advies, dus neem dit van ons allemaal aan.
Mavamaarten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:46:
Haha het spijt me om het te moeten doen, maar ook ik ga je een SSD aanraden. Wat zeg ik? VERPLICHTEN!
Je argument "je wint alleen tijd geen performance" slaat nergens op. Meer performance wil toch zeggen dat dingen sneller gebeuren?
Ik heb nog maar net een nieuwe laptop gekocht, en heb hem zowel met als zonder SSD gebruikt (de SSD heb ik er net ingezet). Hoewel hij zonder SSD al lekker snel was, valt het verschil toch meteen op. Alles maar dan ook echt alles voelt veel sneller aan als je je OS op je SSD hebt staan.
Als iedereen hier hysterisch "SSD!" roept, dan kan je ons toch niet meer negeren

GeneralBurrito schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:21:
Op zich is het vragen van advies erg slim, zeker als je aangeeft dat het je eerste build is. Ik zal zeker de laatste zijn dat je dit advies dan ook klakkeloos over moet nemen, maar het is allicht verstandig enigzins te vertrouwen op de kennis van anderen (met in dit geval veel meer ervaring).
Wat ik je in ieder geval aan zou raden:
-drop die fx voor een i5. (haswell noem je een heethoofd, maar de temps van de fx serie zijn ook niet voor de poes.
-overweeg die ssd.
-neem een luchtkoeler en bespaar een paar tientjes. hiermee vang je het verschil tussen die fx en een i5 makkelijk op.
succes met de build
Hann1BaL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:26:
[...]
Ik snap niet dat mensen je nog advies geven. Je houding naar mensen die je advies proberen te geven is niet uitnodigend voor meer advies.
De AMD is niet zo van het koude. Een i5 gaat in jouw budget beter passen een meer plezier geven op langere termijn. En ik weet dat het al gezegd is, maar de hdd is tegenwoordig zo'n bottleneck dat je daar de meeste winst haalt als je die vervangt door een SSD.
Dat gezegd hebbende: je doet geen slechte koop met je systeem. Alleen als je zo hamert op meeste bang for the buck denk ik dat de meeste mensen het dus niet met je eens zijn, maar het is jouw PC uiteindelijk. Je lijkt de keuze wel gemaakt te hebben.
ik heb zelfs een kleine ssd in mn HTPC zitten zodat die sneller zaken start
Beste mensen,
Ten eerste mijn excuses voor mijn antwoord, het was alles behalve gepast.
Ik wil jullie bedanken voor het advies.
Ik reageerde zo omdat ik al in mijn eerste beschrijving mijn rede gaf geen SSD te nemen:
Natuurlijk waardeer ik dat jullie me proberen te helpen.
Ik werd het alleen een beetje zat omdat iedereen bleef zeggen en ik maar bleef uitleggen ook op andere forums.
Daarnaast slaan reacties zoals:
en
en
nergens op.
Mijn uitleg daarvoor is dan ook:
Hij heeft hier gelijk in, ik lees alle reacties ook deze:
Mavamaarten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:46:
Haha het spijt me om het te moeten doen, maar ook ik ga je een SSD aanraden. Wat zeg ik? VERPLICHTEN!
Je argument "je wint alleen tijd geen performance" slaat nergens op. Meer performance wil toch zeggen dat dingen sneller gebeuren?
Ik heb nog maar net een nieuwe laptop gekocht, en heb hem zowel met als zonder SSD gebruikt (de SSD heb ik er net ingezet). Hoewel hij zonder SSD al lekker snel was, valt het verschil toch meteen op. Alles maar dan ook echt alles voelt veel sneller aan als je je OS op je SSD hebt staan.
Als iedereen hier hysterisch "SSD!" roept, dan kan je ons toch niet meer negeren

Ik blijf bij mijn argument: Je wint alleen tijd geen performance, met performance bedoel ik FPS.
Natuurlijk kan het zijn dat hij die mening niet deelt, dat vind ik juist tof! Zo blijven we mensen!
Alleen kan ik er niet tegen dat hij die mening niet accepteert.
En natuurlijk negeer ik jullie niet!
Ik lees alles en overweeg alles. Zoals ik al zei in mijn eerste reactie:
Ik wil er zeker van zijn dat ik de beste keuze maak, vandaar ook de topic titel.
Het doet me echt niet niks dat bijna iedereen mij een SSD adviseert, alleen heb ik ook andere eisen en prioriteiten die hoger staan dan een SSD.
Zoals ik ook al zei:
Daar blijf ik bij!
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie tips en advies!
Ik neem alles mee en overweeg alles!
Heel erg bedankt.
Als iemand een andere build met dezelfde performance kan maken met een SSD, graag.
Een SSD in dit systeem zal echt awesome zijn!