Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45
Laatst ben ik gebeld door een bedrijf waarvan ik de naam niet zal noemen. De dag ervoor heb ik een account aangemaakt bij IT banen en heb ik mijn CV geüpload. Ik was dus best opgewekt, want ik was per direct op zoek naar een bijbaan. Helaas miste ik het eerste telefoontje. Voordat ik zou terugbellen, heb ik de site van het bedrijf bezocht. Het was me echter niet duidelijk wat voor soort bedrijf het was en wat ze precies van me wilden als werknemer. Op de site stond veel, maar ook weer niks.
Vervolgens heb ik het 06-nummer teruggebeld. De mevrouw aan de telefoon vertelde me dat ze contact met me had opgenomen omdat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging. Na ja, prima. Ik zou graag een bijbaan willen. De mevrouw vroeg me vervolgens of ik enige affiniteit heb met het ondernemerschap. Schijnbaar heeft ze niet goed onderzoek gedaan. Uit mijn CV en mijn profiel op IT Banen is duidelijk te halen dat ik op zoek ben naar een IT-gerelateerde bijbaan. Verder vertelde ik dat ik later ook niet in het ondernemerschap zou stappen, gewoonweg omdat het mij niet interesseert.
Mevrouw vond dat de reden om het gesprek te beëindigen. Ze vroeg nog of ze haar contactgegevens naar me kon opsturen zodat ik mensen in mijn omgeving die wel (wtf?) op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging kon verwijzen naar hun bedrijf. Het mailtje ging direct naar de prullenbak en ik ben nog steeds niks wijzer geworden over hun praktijken.
Omdat ik aan dit vrij korte gesprek een apart gevoel in mijn onderbuik overhield, ben ik me wat gaan verdiepen.
Het bedrijf blijkt een distributeur te zijn van Forever Living Products (FLP). Het moederbedrijf achter deze producten doet zelf niet aan distributie en marketing, maar gebruikt hiervoor allerlei tussenpersonen (een soort drugskartel met producenten en dealers ala Breaking Bad). Deze manier van distributie en marketing staat bekend onder de term multi-level marketing (MLM). Het doel van zo'n distributeur is ook het vergroten van zijn netwerk door mensen te werven.

Zie: Wikipedia: Multi-level marketing en https://www.foreverliving.com/marketing/Home.do

Hier is natuurlijk niks mis mee, maar toch vind ik het allemaal niet helemaal goed voelen. Op verscheidene fora zie ik voorstanders van FLP fel reageren op tegenargumenten door middel van drogredenen en non-argumenten. Het lijkt bijna op een sekte. Ze prijzen FLP de hemel in. Nieuwe mensen lokken ze met grote beloftes, zoals grote inkomsten en onafhankelijkheid. Zelfs reizen naar het verre buitenland worden beloofd.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben vrij sceptisch wat betreft FLP.
De site van de distributeur die mij belde is uitermate vaag. Er wordt alleen iets verteld over hoe geweldig het is om voor ze te werken en hoeveel men kan verdienen door simpelweg thuis te zitten achter de laptop. Er wordt niks concreets verteld. Over hoe en wat. Het lijkt er wel op dat ze zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mensen willen werven en willen toevoegen aan hun distributienetwerk. Dat levert ze natuurlijk weer geld op. Dit zorgt ervoor dat ik met argwaan naar zulke praktijken kijk.

Wat vinden jullie van FLP/MLM? Graag wil ik dat FLP en MLM van verschillende kanten worden belicht. Wat zeggen de voorstanders? Wat zeggen de tegenstanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
FLP ken ik niet, maar heb wel eens gehoord van mensen die met MLM voor dieetproducten (Herbalife) behoorlijk goed verdienen.
MLM kan werken als je goed bent in mensen te overtuigen om het product te gebruiken (en bij jou steeds opnieuw te bestellen), maar vooral door andere mensen te overtuigen om via jou de producten aan te schaffen en verder te verkopen.

Je moet het uiteraard ook wel wat van goedgelovige mensen hebben, want ondertussen zijn er evengoed al verkopers hoger op de ladder die rechtstreeks via amazon verkopen, en doordat ze hoger op de ladder staan zijn de prijzen ook een stuk lager.

Hoe dan ook verwacht ik dat de producten enigsinds een zelfgemaakte hype zijn, en met wat zoekwerk zijn er vast wel betere en goedkopere alternatieven te vinden van fabrikanten die minder geheimzinnig doen.

Kortom, je kan er wat aan verdienen, maar hoe beter je er in wil worden hoe meer het op oplichting begint te lijken. (Verkopers onder je overtuigen om meer te kopen dan ze eigenlijk verkocht krijgen etc...)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MLM komt voor op elk niveau. Ben ooit een keuringsarts (tja, noem je ook wat natuurlijk) tegengekomen die in de vitamine-shit zat.

In principe komt het er op neer dat 't allemaal prachtig werkt, totdat het downstream opdroogt.. En je bent continu goedgelovige zieltjes aan het winnen et cetera.

Mijns inziens is het een praktijk welke stinkt. Het is niet zo dat het oneerlijk is. Je weet waar je aan begint en in principe wordt er niemand echt opgelicht. Maar het stinkt wel zoooo enorm dat 't er niet ver vanaf zit IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:56
Eigenlijk dus een soort van tupperware ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:30
[b][message=40679540,noline]Op verscheidene fora zie ik voorstanders van FLP fel reageren op tegenargumenten door middel van drogredenen en non-argumenten. Het lijkt bijna op een sekte. Ze prijzen FLP de hemel in. Nieuwe mensen lokken ze met grote beloftes, zoals grote inkomsten en onafhankelijkheid. Zelfs reizen naar het verre buitenland worden beloofd.
ook logisch hoe meer mensen het geloven hoe meer er verdiend wordt door de aanhangers c.q. deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als we geld konden verdienen met thuiszitten achter een laptop, dan was armoede de wereld uit :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
nare man schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:39:
Als we geld konden verdienen met thuiszitten achter een laptop, dan was armoede de wereld uit :)
Ja, want geld verschuiven is exact hetzelfde van geld ergens vandaan "toveren"? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
The Verge had hier laatst een leuk artikel over: http://www.theverge.com/2...rbalife-scamworld-biz-opp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:43
Dit is gewoon een soort pyramide spel die je ertoe verleidt je hele kennissenkring uit te buiten.

Onderaan de streep zijn er mensen die ontzettend veel geld kwijt zijn voor een produkt dat ze eigenlijk niet nodig hebben. Tuurlijk heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid daarin, maar je hoeft hun niet een handje te helpen om ze toch over de streep te trekken.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 18:18
Een wijze les van vroeger die altijd maar weer van pas blijkt te komen: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal ook niet waar.

Maar mensen trappen er altijd weer in.

Kijk hier maar eens hoe dat soort gasten te werk gaan: YouTube: Tom En Eduard Vallen Gigantisch Door De Mand! (uitgebreide versie: http://tvblik.nl/rambam/dubieuze-internet-advertenties)

[ Voor 9% gewijzigd door Koos Werkloos op 10-08-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36
Voor wat nog meer echte voorbeelden moet je ook eens een aflevering van Penn & Teller opzoeken

Penn & Teller Bullshit! - S08E05 - Easy Money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Het blijft gewoon een piramide. Hoe hoger je zit hoe lucratiever. Maar wel ten koste van de mensen onderaan.

@TS, Hoe veel moest je 'investeren' om in te stappen...? O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 10-08-2013 12:56 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Fiber schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:54:
Het blijft gewoon een piramide. Hoe hoger je zit hoe lucratiever. Maar wel ten koste van de mensen onderaan.

@TS, Hoe veel moest je 'investeren' om in te stappen...? O-)
Dat werd mij niet verteld. Ik had ook geen idee wat ik moest verwachten. Na de eerste vraag werd het gesprek beëindigd. Gelukkig maar. De kans is trouwens erg groot dat ik moest investeren. Immers, ik moet die producten van ze kopen om ze vervolgens door te kunnen verkopen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 13:25
Hilarisch, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Safaci schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:16:
Wat vinden jullie van FLP/MLM? Graag wil ik dat FLP en MLM van verschillende kanten worden belicht. Wat zeggen de voorstanders? Wat zeggen de tegenstanders?
Je zult voorstanders moeten vinden die er niet in zitten, zodat ze onafhankelijk zijn. En die zul je niet snel vinden.

Uberhaupt, waarom wil je voorstanders horen over dit soort praktijken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

Uberhaupt, waarom wil je voorstanders horen over dit soort praktijken? :)
Omdat 't anders een eenzijdig, niet-WL-waardig afkraaktopic wordt zonder enige inhoud van betekenis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:32:
Omdat 't anders een eenzijdig, niet-WL-waardig afkraaktopic wordt zonder enige inhoud van betekenis? :?
Het is geen W&L, maar WI (werk/inkomen) :)

Maar het is juist belangrijk om te weten wat het doel van het topic is. Wil de TS overtuigd worden dat het een goede zet is of juist niet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08
Het lijkt mij als ZZP verkoper worden.
Ben je goed in verkopen aan anderen wat hun aanbieden, dan is het prima.
Maar reken erop dat de concurrentie groeit en er geen regels zijn die jou beschermen, waardoor concullega's je werk kunnen bemoeilijken. Dat biedt niet echt baanzekerheid.

En is lijkt me ook wel op The Joneses; de anderen in je omgeving overtuigen geld (aan hun) uit te geven, totdat je failliet bent.

Nee, niet my cup of thee. Al was is het niet omdat ik geen verkoper ben.
De referentie met tupperware lijkt me een goede, maar dit lijkt me minder huiselijk/vriendschappelijk.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Osiris schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:32:
[...]

Nee, dat wordt het niet want we hebben het hier overduidelijk over een ordinair pyramidespel. Waar mensen door hun hebberigheid altijd maar weer in blijven trappen. Waar de mensen erachter steeds maar weer iets nieuws blijven verzinnen om nieuwe slachtoffers in de val te kunnnen lokken en om uit handen van justitie te blijven.

Toen ik online ging in de jaren '90 kreeg ik nog vaak mailtjes waarin ik gevraagd werd die door te sturen naar 10 mensen en $10 te sturen aan de bovenste in een lijst met drie namen en mijn naam dan onderaan in de lijst te zetten. Dat zou me dan $10 kosten, maar omdat mijn mail naar 10 mensen zou gaan en die zouden die mail dan ook weer naar 10 mensen doorsturen en die ook weer naar 10, zou ik (10^3-1)*$10 = $9990 rijker worden door gewoon een mailtje naar 10 mensen door te sturen en verder niks. Hoe doorzichtig ook, daar zijn veel mensen ingestonken. Nu wordt diezelfde truc weer toegepast, maar veel geraffineerder met online marketing etc.

Dit blijft allemaal in stand door de menselijke aard van hebberigheid en het willen geloven in een illusie (zoals mijn grootvader al zei, mensen worden bedrogen omdat ze bedrogen willen worden). De menselijke aard verandert in nog geen 100.000 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:43:
[...]

Het is geen W&L, maar WI (werk/inkomen) :)
Oh, my bad :P Hoofdletter I en kleine l, tja, mixed it up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Safaci, waarom noem je de naam van het bedrijf eigenlijk niet? Want waarschuw mensen er maar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08
Of wil je daar solliciteren?
(Gezien je nick ;) )

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
gambieter schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:43:
[...]

[...]

Maar het is juist belangrijk om te weten wat het doel van het topic is. Wil de TS overtuigd worden dat het een goede zet is of juist niet?
Ik wil niet overtuigd worden. Ik vond dit zo'n rare gang van zaken dat ik graag wou weten hoe andere mensen hier tegenover staan. Door het onderwerp van meerdere kanten te belichten, wat blijkbaar bijna niet mogelijk is, kunnen mensen die er niet mee bekend zijn een onbevooroordeeld beeld vormen.
Koos Werkloos schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:04:
Safaci, waarom noem je de naam van het bedrijf eigenlijk niet? Want waarschuw mensen er maar voor!
Doe ik alleen met toestemming van de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat doet je denken dat de tegenstanders niet onbevooroordeeld zijn? Ze hebben er namelijk niets bij te winnen. En dat is een belangrijk verschil: vind maar eens voorstander die geen (financieel of ander) belang heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:29

TNW

[b][message=40679540,nolineZe vroeg nog of ze haar contactgegevens naar me kon opsturen zodat ik mensen in mijn omgeving die wel (wtf?) op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging kon verwijzen naar hun bedrijf.
Typische houding van dat soort types "Nou misschien zijn er andere mensen welke deze kans wel aangrijpen!!11one".

Een FB kennis van mij zit ook helemaal in dat wereldje, maar dan met de club Global Information Network, een "exclusief netwerk" welke wordt op de site als volgt wordt gepromoot:

"GIN is a global group of like minded highly influential, affluent, and freedom-orientated people from various business, social and economic sectors"

De waarheid is gewoon dat men betaalt voor toegang tot de club, nieuwe leden aanmeldt en een deel van de inschrijfkosten opstrijkt. De rest van geld gaat omhoog en omhoog tot het oprichter en notoire bedrieger Kevin Trudeau bereikt.
Mijn FB kennis staat zelfs met deze figuur op de foto... :')

Verder "verdient" men geld door het verkopen van allerlei cursusmateriaal waarin zeer waarschijnlijk een hoop open deuren worden ingetrapt.

Bij de FB vrienden van die kennis staan ook veel mensen die met dezelfde onzin bezig zijn. Ze hebben het constant over zaken doen, maar hun definitie van zaken doen is het verkopen van informatie met weinig of onduidelijke waarde.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Als hij er rijk van wordt dan heeft die 'informatie' voor hem natuurlijk wel waarde. Dat het ten koste gaat van de onderste laag van de piramide, de laatste instappers, tja, hadden die maar niet zo dom moeten zijn... :z

Wellicht kunnen zij die 'informatie' ook weer doorverkopen, maar het houdt een keer op natuurlijk... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Dit doet me denken aan iemand die een advertentie in de krant plaatste waarin hij zei: "Stuur me $10 en ik vertel u een geheim waar u veel geld mee zult verdienen."

Mensen die $10 naar hem opstuurden kregen een briefje terug met "Plaats ook zo'n advertentie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:30
Koos Werkloos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:43:
Mensen die $10 naar hem opstuurden kregen een briefje terug met "Plaats ook zo'n advertentie".
Dat mensen dit überhaupt doen is toch al ongelooflijk 7(8)7

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
Familie van mij is laatst ook in de verkoop van FLP-producten gestapt. De enige investering is de aankoop van producten die je dan weer moet verkopen. Producten mogen altijd, zelfs aangebroken, zonder opgaaf van reden teruggestuurd worden en dan krijg je je geld terug. Een bekende marketingstrategie. Dat geldt ook voor de verkopers, dus er is niet echt een financieel risico. Of dit in de praktijk ook echt zo makkelijk gaat weet ik niet.
Verder is het gewoon pyramide-marketing, zoals al geconstateerd werd in dit draadje.
De bijeenkomsten/trainingen/whatever klinken mij nogal sekte-achtig in de oren. Daar worden ook de succesverhalen verteld en wordt gespiegeld met reisjes naar het buitenland.
En dan is er nog het familielid dat een soort coaching/management functie zou krijgen. Het is me absoluut niet duidelijk wat zij dan zou gaan doen, maar ze hoeft er niks voor te verkopen, alleen computer- en telefoonwerk te doen, en zou bakken met geld verdienen.
Er is voor zo ver ik kan zien nooit gedegen onderzoek gedaan naar de werking van FLP-producten. Op internet zijn er wel vele anekdotische gevallen van mensen die er veel baat bij hebben gehad.Gezien de geld-terug-garantie kan het geen kwaad om het eens te proberen. Maar probeer dan ook eens een goedkoop middeltje van de voordeeldrogist, misschien werkt dat net zo goed.
Ik denk dat de beloofde verdiensten lang niet gehaald zullen worden, maar de tijd zal het leren. Dat is in mijn opinie het kwalijke van dit hele verhaal. Het wordt hard werken voor een paar tientjes.

http://serve.infoteur.nl

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

joep doei schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:17:
Gezien de geld-terug-garantie kan het geen kwaad om het eens te proberen.
Daar hopen ze dus juist op. En zo hou je dergelijke praktijken winstgevend :)

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:29

TNW

joep doei schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:17:
Familie van mij is laatst ook in de verkoop van FLP-producten gestapt.
Die ene FB kennis van mij is een volwassen persoon, dus eigen verantwoordelijkheid, maar ik zou familie loeihard schofferen als ze zich met dergelijke praktijken bezig zouden houden. Je bewijst ze er alleen een dienst mee en voorkomt dat evt. schulden op gaan lopen want dat risico is er zeker. En buiten dat, de bijbehorende propaganda is mega ergerlijk. Eerder genoemde FB kennis loopt de hele tijd plaatjes met "diepzinnige" teksten van die MLM club te sharen, dus maar wat settings aangepast.
Er is voor zo ver ik kan zien nooit gedegen onderzoek gedaan naar de werking van FLP-producten.
MLM produkten zijn bijna zonder uitzondering vage onzin. Zelfhulpboeken/video's, "geneeskrachtige" kruiden, "informatie" over succesvol zijn in het leven/zaken doen.
Je kan er om lachen, maar Tupperware is tenmininste iets concreets :)

Weblog | Straling!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
TNW schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Die ene FB kennis van mij is een volwassen persoon, dus eigen verantwoordelijkheid, maar ik zou familie loeihard schofferen als ze zich met dergelijke praktijken bezig zouden houden. Je bewijst ze er alleen een dienst mee en voorkomt dat evt. schulden op gaan lopen want dat risico is er zeker. En buiten dat, de bijbehorende propaganda is mega ergerlijk. Eerder genoemde FB kennis loopt de hele tijd plaatjes met "diepzinnige" teksten van die MLM club te sharen, dus maar wat settings aangepast.

[...]

MLM produkten zijn bijna zonder uitzondering vage onzin. Zelfhulpboeken/video's, "geneeskrachtige" kruiden, "informatie" over succesvol zijn in het leven/zaken doen.
Je kan er om lachen, maar Tupperware is tenmininste iets concreets :)
Nee, ze zijn oud en eigenwijs genoeg om hun eigen gang te gaan.Ik wil niet degene zijn die ze belemmert rijk te worden :+ . Ze hebben gezegd dat ze geen financieel risico lopen, verder moeten ze helemaal zelf weten hoe ze hun tijd invullen.

Tijdens de verkoopdemonstratie werd ons verteld dat alle producten zeer hoge gehalten aan Aloe Vera bevatten. Dat is eigenlijk het concrete product wat je koopt (zegt men). Toch mooi dat die Aloe Vera weet in welke verpakking het zit en waarvor/waartegen het zou moeten werken.
gambieter schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:19:
[...]

Daar hopen ze dus juist op. En zo hou je dergelijke praktijken winstgevend :)
Precies! Zoals ik al zei/bedoelde te zeggen: een marketingtruc.

[ Voor 72% gewijzigd door joep doei op 15-08-2013 11:08 . Reden: paragraaf toegevoegd ]

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622842

beste mensen.. jullie hebben degene gevonden. Ik ben een voorstander van dit bedrijf en nee ik zit er niet IN!dat wil zeggen nog niet want ben ik ben er wel over aan het nadenken ook distributeur te worden! Ik hoor hier allerlei mensen praten over FLP in de negatieve zin en geloof me ik haat ook kwakzalverij en oplichterij en dat is iets wat ik dus ook nooit zou doen! Ik verlies nog liever al mijn geld dan mensen op te lichten. Er zijn zoveel van die oplichtende bedrijven maar FLP is naar mijn mening niet zo, dat heb ik gisterenavond ondervonden toen ik op een informatieavond ben geweest in Dordrecht. ik vind dat hier nogal heftig wordt gereageerd en er nogal uitspraken worden gedaan na het krijgen van 1 telefoontje en het bekijken van 1 site van een distributeur. Een distributeur is ook maar gewoon een mens en diegene maakt een site voor haarzelf, u moet echt informatie over FLP zoeken d.m.v. filmpjes bekijken van FLP zelf en de site van hunzelf te bekijken en aandachtig te lezen en dan nog kan je beter een informatie dag bezoeken voor dat je je vooroordelen over internet strooit, ik vind dit niet eerlijk t.o.v. het bedrijf. Mijn eerste indruk van Forever Living Products tot nu toe is dat het een fantastische bedrijf is met een slim systeem en een geweldig puur product (Aloë Vera) wat Rex Maughan, de oprichter van Forever op de markt gebracht heeft. Dit zijn een paar dingen die ik vind dat je niet kan zeggen als je het bedrijf niet kent. wat een rotstreek om een bedrijf in het verkeerde daglicht te zetten door dingen te zeggen die puur op eigen mening berusten en niet op onderzochte feiten. Safaci schreef dit:'' Het moederbedrijf zit achter deze producten doet zelf niet aan distributie en marketing, maar gebruikt hiervoor allerlei tussenpersonen (een soort drugskartel met producenten en dealers ala Breaking Bad)'' Ik zeg daar op: waar slaat dit op?!, drugskartel? ten eerste is dit een zuiver puur product, misschien wel een van de zuiverste die je kan vinden op de markt van nu, ten tweede verdien je er lang niet zoveel aan als aan drugs en gelukkig vallen er bij deze branche ook geen gewonden door afrekeningen!! en ook is het niet illegaal! Dus die vergelijking wil ik niet meer horen en dan zegt Safaci dit: ''Er wordt alleen iets verteld over hoe geweldig het is om voor ze te werken en hoeveel men kan verdienen door simpelweg thuis te zitten achter de laptop. Er wordt niks concreets verteld. Over hoe en wat. Wat voor iets verwacht je dan te horen op internet voor concrete dingen? geef eens een voorbeeld? en Nee, natuurlijk wordt er niets concreets verteld het is internet! moeten anderen bedrijven dan hun ideeën stelen!? Nee, ze gaan er van uit dat mensen die nieuwsgierig zijn en motivatie hebben en open staan om iets nieuws te proberen zelf gaan onderzoeken wat het is. Bijvoorbeeld door gewoon contact te zoeken met het bedrijf en te vragen of er informatiedagen/avonden zijn. En JA DIE ZIJN ER! ;) : en op zo'n avond wordt alles prima en haarfijn uitgelegd en je kan vragen stellen tot je een ons weegt. Dus niet zeggen dat er geen info te vinden valt en het dus niet deugd, je moet wat verder kijken dan je neus lang is en eerst bedenken, goh, waarom zouden ze niet alles op internet pleuren? en Sorry hoor maar het is niet zo dat als je als distributeur gaat werken je niets hoeft te doen en achter je bureau kan gaan zitten, je moet er juist heel veel tijd en energie in steken want een klantenkring heb je niet zomaar, ook moet je jezelf eerst goed informeren over de producten zodat je over een antwoord op kan geven en ook dat is niet een kleine lijst, je moet er dus echt wel in investeren zowel met energie als met geld. daarna zij Safaci ook nog dit: ''en Het lijkt er wel op dat ze zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mensen willen werven en willen toevoegen aan hun distributienetwerk. Dat levert ze natuurlijk weer geld op. Dit zorgt ervoor dat ik met argwaan naar zulke praktijken kijk.'' Ook werd er gezegd het lijkt wel een Sekte! Pardon? Ik weet wat sektes zijn en dit is dat absoluut niet. Je werkt voor Forever maar ook met Forever.. Forever is het moederbedrijf + alle distributeurs die over heel de wereld verspreid zitten. Waarom werken ze met distributeurs en niet met bedrijven, omdat het bedrijf gelooft in mond-op-mond reclame en ook niet wil dat tussenbedrijven het product zouden veranderen zodat die er weer meer aan zouden kunnen verdienen. het lijkt dus misschien op een sekte omdat het voor jullie vreemd is dat Forever distributeurs geen concurrenten zijn.. nee het is meer een grote vriendengroep die elkaar stimuleren, en de enige reden daarvoor is omdat iedereen achter de producten staan die ook nog eens erg goed zijn (heb mijn testpakket net binnen), en ook omdat ze allemaal maar 2 dingen willen, dat meer mensen baad gaan krijgen bij Forever. Mensen die nooit een goed middel kunnen vinden tegen hun problemen en nu eindelijk iets hebben dat wel werkt! Ik ben een van die mensen die honderden dingen uit probeerde en niets werkte ik geloofde dus nergens meer in! En het tweede dat alle distributeurs willen is: iets beter rondkomen. de meesten doen dit distributiewerk naast hun baan om de eindjes wel aan elkaar te kunnen knopen. En daar is niets mis mee, iedereen wil geld verdienen maar ik heb een heleboel mensen ontmoet gisteren die distributeur zijn en die mensen hebben een goed hart en willen gewoon dat anderen ook kunnen gaan profiteren van de FLP. Het zijn goede mensen echt. Maar MAAR MAAR Safaci, je hebt er altijd onkruid tussen zitten. zo ook degene die jou gebeld heeft denk ik. Ik weet het niet zeker maar er zijn wel bepaalde regels bij Forever en ik betwijfel of deze mevrouw zich daaraan heeft gehouden. Ik vind het een rare manier van distributeurs zoeken om op iemands profiel en CV te reageren. het is juist de bedoeling bij FLP dat je erop uit trekt en mensen aan spreekt in het echt en niet allemaal achter je pc'tje. dat je familie en vrienden en vrienden van vrienden aanspreekt ook vreemde mensen aanspreekt maar dan bijvoorbeeld als je ze ergens ontmoet. In het echt komt je verhaal ook veel duidelijker en beter over, Maar goed, Degene die jou gebeld heeft is geen bedrijf, maar waarschijnlijk 1 persoon op zich die werkt als distributeur. Er zijn ook trainingsdagen bij FLP maar sommige mensen volgen die dagen niet en gaan dan zelf maar manieren verzinnen om mensen aan te spreken. Ik weet niet hoe ze jou over FLP verteld heeft maar bij jou heeft ze duidelijk argwaan los gemaakt ik wil alleen maar zeggen dat hoeft niet, als je toch wil weten wat het wel echt is neem dan contact op via de site van Forever LP *knip*als u helemaal onderaan links de muis op Email ons houd ziet u links op uw computerscherm het adres staan waarnaar u kan mailen. Hier zou u om info kunnen vragen en/of om een infoavond bij te wonen. Ik weet ook nog niet alles van dit bedrijf af en ga mijn zeker nog meer verdiepen voor ik een dergelijke stap zet het enige wat ik de mensen in het algemeen wil vragen is, aub als u ergens nog niets vanaf weet, oordeel dan niet. zo houden we het leuk voor iedereen. En als ik iets gezegd heb wat niet klopt hoor ik het ook graag.. groetjes :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 24-09-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:34

St@m

@ Your Service

Ik ben overtuigd :D leren ze je op zo'n avond ook waar de enter toets zit?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wow, wat een onleesbare brij... Dat je je daarvoor hier registreerd... Denk je nu echt dat iemand dit kan lezen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44

André

Analytics dude

De naieviteit druipt er van af... Natuurlijk is het allemaal redelijk onschuldig, het is een grote piramide van mensen die FLP producten kopen en doorverkopen, hoe hoger je zit hoe meer je verdiend.

Het enige probleem welke ik heb is dat het rommel is, kunstmatig eten en drinken wat je dan gaat opdringen bij je vrienden en kenissen... Kwalitatief tupperware spul begrijp ik nog wel ergens.

Zie ook alinea:
Wikipedia: Multi-level marketing

[ Voor 14% gewijzigd door André op 23-09-2014 23:35 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nog even wat rondgeneusd, maar man, wat is dat godsgruwelijk duur!!! Daarvoor raak je 't aan de straatstenen niet kwijt....
Circa 65% van elke euro omzet wordt verdeeld in de vorm van een inkoopkorting, verschillende bonussen en incentives
Dan snap ik wel dat de producten zo schreeuwend duur zijn... Als 65% van de omzet verdeeld moet worden over de verschillende verkopers, dan blijft er dus 35% over voor productie-, marketing en distributiekosten. (En ja, ook FLP doet aan marketing, hun website moet ook in de lucht blijven nietwaar?)

Ben er zelf ook een keer ingestonken, met Amway. Leuke producten ('k mis de shampoo nog steeds), maar ook weer: veel te duur en dat constante leuren met je producten... Niets voor mij. Om nog maar te zwijgen van de enthousiaste verhalen waar niets van waar blijkt te zijn. Gelukkig (voor mij) kwam ik tijdens de bedenkperiode tot bezinning en heb ik alles terug kunnen geven en m'n geld terug gekregen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

St@m schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:23:
Wat is dat nou voor een vernederend antwoord. Ik was gewoon enthousiast aan het typen en dacht even niet aan leesbaarheid!

Nou, sorry hoor!.. maar heb jij ook wel eens geleerd dat je met de linkermuisknop kan selecteren?
als je dan een deel van de tekst die je aan het lezen bent blauw maakt, is het goed te volgen hoor.

En anders doe je even CTRL C en dan CTRL V in een word document zet je de tekst toch lekker zoals je zelf wilt.

Sommige mensen vinden altijd wel iets om anderen af te kraken triest hoor.. zal voortaan

aan

de

Enter

denken..

André schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:30:
De naieviteit druipt er van af... Natuurlijk is het allemaal redelijk onschuldig, het is een grote piramide van mensen die FLP producten kopen en doorverkopen, hoe hoger je zit hoe meer je verdiend.

Het enige probleem welke ik heb is dat het rommel is, kunstmatig eten en drinken wat je dan gaat opdringen bij je vrienden en kenissen... Kwalitatief tupperware spul begrijp ik nog wel ergens.

Zie ook alinea:
Wikipedia: Multi-level marketing
Dit klopt dus al niet wat je zegt, het is geen rommel dit product. je voelt het en je proeft hoe puur het is en dat er enorm veel % Aloë Vera inzit. Het is niet Kunstmatig en ik heb ook al gezegd dat ik het nooit zou opdringen bij familie en kennissen.

Ik zou het eenmalig erover hebben en is er geen interesse ook prima.. Er zijn natuurlijk wel opdringerige distributeurs, maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Waarom vind jij het rommel? heb je het uitgeprobeerd? ...

St@m schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:23:
Speciaal voor jullie omdat jullie dat zelf blijkbaar niet kunnen en alleen commentaar kunnen geven zal ik heel de tekst die ik met moeite voor jullie heb getypt nog maal neerzetten met spaties ertussen. Omdat jullie zo dankbaar zijn voor mijn mededelen zal ik dat even doen.

beste mensen.. Ik ben een voorstander van dit bedrijf en nee ik zit er niet IN! dat wil zeggen nog niet want ben ik ben er wel over aan het nadenken ook distributeur te worden! Ik hoor hier allerlei mensen praten over FLP in de negatieve zin en geloof me ik haat ook kwakzalverij en oplichterij en dat is iets wat ik dus ook nooit zou doen! Ik verlies nog liever al mijn geld dan mensen op te lichten

Er zijn zoveel van die oplichtende bedrijven maar FLP is naar mijn mening niet zo, dat heb ik gisterenavond ondervonden toen ik op een informatieavond ben geweest in Dordrecht.

ik vind dat hier nogal heftig wordt gereageerd en er nogal uitspraken worden gedaan na het krijgen van 1 telefoontje en het bekijken van 1 site van een distributeur. Een distributeur is ook maar gewoon een mens en diegene maakt een site voor haarzelf, u moet echt informatie over FLP zoeken d.m.v. filmpjes bekijken van FLP zelf en de site van hunzelf te bekijken en aandachtig te lezen en dan nog kan je beter een informatie dag bezoeken voor dat je je vooroordelen over internet strooit, ik vind dit niet eerlijk t.o.v. het bedrijf.

Mijn eerste indruk van Forever Living Products tot nu toe is dat het een fantastische bedrijf is met een slim systeem en eengeweldig puur productt (Aloë Vera) wat Rex Maughan, de oprichter van Forever op de markt gebracht heeft. Dit zijn een paar dingen die ik vind dat je niet kan zeggen als je het bedrijf niet kent. wat een rotstreek om een bedrijf in het verkeerde daglicht te zetten door dingen te zeggen die puur op eigen mening berusten en niet op onderzochte feiten.

Safaci schreef dit:'' Het moederbedrijf zit achter deze producten doet zelf niet aan distributie en marketing, maar gebruikt hiervoor allerlei tussenpersonen (een soort drugskartel met producenten en dealers ala Breaking Bad)''
Ik zeg daar op: waar slaat dit op?!, drugskartel?
ten eerste is dit een zuiver puur product, misschien wel een van de zuiverste die je kan vinden op de markt van nu, ten tweede verdien je er lang niet zoveel aan als aan drugs en gelukkig vallen er bij deze branche ook geen gewonden door afrekeningen!!
en ook is het niet illegaal! Dus die vergelijking wil ik niet meer horen.

dan zegt Safaci dit: ''Er wordt alleen iets verteld over hoe geweldig het is om voor ze te werken en hoeveel men kan verdienen door simpelweg thuis te zitten achter de laptop. Er wordt niks concreets verteld. Over hoe en wat.''

Wat voor iets verwacht je dan te horen op internet voor concrete dingen? geef eens een voorbeeld? en Nee, natuurlijk wordt er niets concreets verteld het is internet! moeten anderen bedrijven dan hun ideeën stelen!?
Nee, ze gaan er van uit dat mensen die nieuwsgierig zijn en motivatie hebben en open staan om iets nieuws te proberen zelf gaan onderzoeken wat het is.

Bijvoorbeeld door gewoon contact te zoeken met het bedrijf en te vragen of er informatiedagen/avonden zijn. En JA DIE ZIJN ER! ;) : en op zo'n avond wordt alles prima en haarfijn uitgelegd en je kan vragen stellen tot je een ons weegt. Dus niet zeggen dat er geen info te vinden valt en het dus niet deugd, je moet wat verder kijken dan je neus lang is en eerst bedenken, goh, waarom zouden ze niet alles op internet pleuren?

en Sorry hoor maar het is niet zo dat als je als distributeur gaat werken je niets hoeft te doen en achter je bureau kan gaan zitten, je moet er juist heel veel tijd en energie in steken want een klantenkring heb je niet zomaar, ook moet je jezelf eerst goed informeren over de producten zodat je over een antwoord op kan geven en ook dat is niet een kleine lijst, je moet er dus echt wel in investeren zowel met energie als met geld.

daarna zij Safaci ook nog dit: ''en Het lijkt er wel op dat ze zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mensen willen werven en willen toevoegen aan hun distributienetwerk. Dat levert ze natuurlijk weer geld op. Dit zorgt ervoor dat ik met argwaan naar zulke praktijken kijk.'' Ook werd er gezegd het lijkt wel een Sekte!

Pardon? Ik weet wat sektes zijn en dit is dat absoluut niet. Je werkt voor Forever maar ook met Forever.. Forever is het moederbedrijf + alle distributeurs die over heel de wereld verspreid zitten. Waarom werken ze met distributeurs en niet met bedrijven, omdat het bedrijf gelooft in mond-op-mond reclame en ook niet wil dat tussenbedrijven het product zouden veranderen zodat die er weer meer aan zouden kunnen verdienen.

het lijkt dus misschien op een sekte omdat het voor jullie vreemd is dat Forever distributeurs geen concurrenten zijn.. nee het is meer een grote vriendengroep die elkaar stimuleren, en de enige reden daarvoor is omdat iedereen achter de producten staan die ook nog eens erg goed zijn (heb mijn testpakket net binnen), en ook omdat ze allemaal maar 2 dingen willen:

- dat meer mensen baad gaan krijgen bij Forever. Mensen die nooit een goed middel kunnen vinden tegen hun problemen en nu eindelijk iets hebben dat wel werkt! Ik ben een van die mensen die honderden dingen uit probeerde en niets werkte ik geloofde dus nergens meer in!

En het tweede dat alle distributeurs willen is: iets beter rondkomen. de meesten doen dit distributiewerk naast hun baan om de eindjes wel aan elkaar te kunnen knopen. En daar is niets mis mee, iedereen wil geld verdienen maar ik heb een heleboel mensen ontmoet gisteren die distributeur zijn en die mensen hebben een goed hart en willen gewoon dat anderen ook kunnen gaan profiteren van de FLP. Het zijn goede mensen echt.

MAAR Safaci, je hebt er altijd onkruid tussen zitten. zo ook degene die jou gebeld heeft denk ik. Ik weet het niet zeker maar er zijn wel bepaalde regels bij Forever en ik betwijfel of deze mevrouw zich daaraan heeft gehouden. Ik vind het een rare manier van distributeurs zoeken om op iemands profiel en CV te reageren.

het is juist de bedoeling bij FLP dat je erop uit trekt en mensen aan spreekt in het echt en niet allemaal achter je pc'tje. dat je familie en vrienden en vrienden van vrienden aanspreekt ook vreemde mensen aanspreekt maar dan bijvoorbeeld als je ze ergens ontmoet. In het echt komt je verhaal ook veel duidelijker en beter over,

Maar goed, Degene die jou gebeld heeft is geen bedrijf, maar waarschijnlijk 1 persoon op zich die werkt als distributeur. Er zijn ook trainingsdagen bij FLP maar sommige mensen volgen die dagen niet en gaan dan zelf maar manieren verzinnen om mensen aan te spreken. Ik weet niet hoe ze jou over FLP verteld heeft maar bij jou heeft ze duidelijk argwaan los gemaakt ik wil alleen maar zeggen dat hoeft niet.

als je toch wil weten wat het wel echt is neem dan contact op via de site van Forever LP *knip* als u helemaal onderaan links de muis op Email ons houd ziet u links op uw computerscherm het adres staan waarnaar u kan mailen. Hier zou u om info kunnen vragen en/of om een infoavond bij te wonen. Ik weet ook nog niet alles van dit bedrijf af en ga mijn zeker nog meer verdiepen voor ik een dergelijke stap zet het enige wat ik de mensen in het algemeen wil vragen is, aub als u ergens nog niets vanaf weet, oordeel dan niet. zo houden we het leuk voor iedereen. En als ik iets gezegd heb wat niet klopt hoor ik het ook graag..

zo hopelijk is het nu te volgen of moet ik het lettertype nog vergroten?? Ardana, st@m?.. goed zo..?

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 24-09-2014 08:20 ]

Anoniem: 258387

Het is vaak nog niet eens de manier van verkopen maar wat er verkocht wordt. Dat is vaak totale onzin, gaat vele malen over de kop.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Anoniem: 622842 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 01:43:
[...]

Speciaal voor jullie omdat jullie dat zelf blijkbaar niet kunnen en alleen commentaar kunnen geven zal ik heel de tekst die ik met moeite voor jullie heb getypt nog maal neerzetten met spaties ertussen. Omdat jullie zo dankbaar zijn voor mijn mededelen zal ik dat even doen.

zo hopelijk is het nu te volgen of moet ik het lettertype nog vergroten?? Ardana, st@m?.. goed zo..?
Door deze opmerkingen ben je alle krediet al lang verloren. Je zet ons neer als imbecielen, terwijl jij zelf een compleet onleesbare tekst plaats en hier niet eens de verantwoordelijkheid voor neemt. Zeg gewoon de volgende keer dat de hond je enter toets had opgegeten, en dat je in alle haast om ons van leesbare tekst te voorzien een nieuwe hebt gehaald, en dat je graag reacties ziet op jouw argumenten.

War is the only proper school of the surgeon.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het probleem bij zulke MLM-programma's is ook dat de meesten verkopers eigenlijk als schijnzelfstandigen aan het werk zijn. Ieder werkt vaak als zelfstandige (zzp'er-achtig iets) of zelfstandige in bijberoep, maar omdat men toch gebonden is aan slechts 1 contract/"werkgever" is dat dus maar een waas voor de ogen.
Want van de 2/3/4k die je per maand verdient mag je achteraf zelf nog even de werkgevers- en werknemersbelastingen, sociale lasten, pensioenkas-sponsering, verzekeringen en dergelijken gaan afdragen. En dan blijft er van dat mooie bedrag nog vrij weinig over. van de bv 4k inkomsten 'omzet' blijft er misschien netto 1500 euro over... en dan moet je wellicht 40/50 uren/week draaien + boekhouding+ alle andere bijtaken als zelfstandige...

En zodra er een sociale inspectie gebeurt en je inderdaad als schijnzelfstandige gecatalogeerd wordt, mag je nog eens boete gaan betalen en ben je nog meer geld kwijt.

en natuurlijk: zodra de markt verzadigd is mag je hopen dat je genoeg doorverkopers onder je hebt die nog wel producten verkocht krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 24-09-2014 02:54 ]

Anoniem: 172410

Vier posts op dit forum, alle vier in dit topic met een account aangemaakt na het starten van deze thread. Juistem.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goed, ik ging met een glimlach slapen maar na een nachtje spoken mag dit topic nu wel dicht. Het heeft namelijk een wervend karakter. We willen graag dat je reclame maakt op GoT, maar dan willen we wel geld zien. En aangezien er meer dan 65% marge op zit, kan dat er vast wel vanaf. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.