Upgraden of nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

• brambomb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 16:19
Een aantal jaren geleden (een jaar of 5) heb ik een nieuwe computer laten samenstellen bij Azerty. Twee jaar later heb ik tussentijds nog een nieuwe video kaart laten plaatsen bij onze lokale computer winkel en meer intern geheugen. De laatste jaren merk ik dat mijn computer de nieuwe programma's niet meer zo goed aankan als voorheen. Logisch want alle technologie wordt beter. Ondanks dat ik mijn computer zeer schoon houd en regelmatig voorzie van een nieuw besturingssysteem.

Nu wil ik graag een fijne computer behouden voor thuis gebruik waar ik spelletjes speel en video bewerking uitvoer. Zeker nu er een hoop mooie nieuwe spellen aankomen GTA5, Sims4, nieuwe WOW, Assassins creed? enz... Maar ook Adobe CS 6 en Cyberlink power director moeten goed lopen.

Mijn huidige systeem (wat ik heb kunnen vinden) is:

System: Gigabyte technology co. ltd | EP45-DS3
Processor: Inter® Core™ 2 DUO CPU E8400 @ 3.00 GHz
Video: NVIDIA GEFORCE 250
Geheugen: 8,00 GB | Kingston ValueRAM 2x 4GB | 240-pins, 800 MHz
Besturingssysteem: Windows 8 Pro 64-bits
Schijf: Samsung SpinPoint F1 640GB geheugen
Schijfstation: Samsung WriteMaster SH-S223F
Kast+ voeding: Antec Sonata III 500 EU

Zouden jullie mij advies kunnen geven over de mogelijkheden voor dit systeem. Of is het beter gezien de oude componenten om te gaan voor een nieuw systeem en dit systeem door te verkopen? (er zijn afnemers in de familie) En als laatste vraag. Welke webshop is op dit moment prijs kwaliteit het beste voor de aanschaf van dergelijke producten?

Ik hoop dat jullie zouden kunnen helpen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:25

D4NG3R

kiwi

:)

Komt niet naar PC.
Sims4
Zal niet veeleisend zijn.
nieuwe WOW
2015 pas.
Assassins creed?
Zal/zijn niet veeleisend.
System: Gigabyte technology co. ltd | EP45-DS3
Processor: Inter® Core™ 2 DUO CPU E8400 @ 3.00 GHz
Video: NVIDIA GEFORCE 250
Geheugen: 8,00 GB | Kingston ValueRAM 2x 4GB | 240-pins, 800 MHz
Besturingssysteem: Windows 8 Pro 64-bits
Schijf: Samsung SpinPoint F1 640GB geheugen
Schijfstation: Samsung WriteMaster SH-S223F
Kast+ voeding: Antec Sonata III 500 EU
Koop een nieuwe videokaart en een SSD. En herinstalleer je OS vervolgens op de SSD. Dit systeem kan met jouw eisen echt nog wel een jaar of 2 mee.
brambomb schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:11:
Welke webshop is op dit moment prijs kwaliteit het beste voor de aanschaf van dergelijke producten?
Dit ligt geheel aan het product zelf. Er zijn genoeg goede/goedkope webshops, maar eenzelfde product is soms goedkoper of juist duurder bij een bepaalde webshop.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 09-08-2013 15:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• brambomb
Ik had bijvoorbeeld bij GTA 4 al dat ik de grafische instellingen niet op al te hoge waarde kon zetten omdat dan het spel ging haperen. Maar jij ziet weinig nut voor een totale upgrade? Dat is goed nieuws!

Welke videokaart raad je aan? Past elke video kaart zomaar op mijn moederbord?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

brambomb schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:20:
Ik had bijvoorbeeld bij GTA 4 al dat ik de grafische instellingen niet op al te hoge waarde kon zetten omdat dan het spel ging haperen. Maar jij ziet weinig nut voor een totale upgrade? Dat is goed nieuws!

Welke videokaart raad je aan? Past elke video kaart zomaar op mijn moederbord?
In principe wel. Je voeding is van een degelijk merk dus de kans is groot dat je deze niet hoeft te vervangen.

Ik weet niet wat je budget is, maar zoiets zou je bijv al een hele boost geven:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 168,95€ 168,95
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,70€ 82,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 251,65

Bij MyCom heb je dit bijv al voor 252 euro ;) .

• brambomb
Klinkt goed! Ik ga dat zeker overwegen!

Ik ben benieuwd wat andere Tweakers daarvan vinden. Zouden mensen hierop willen reageren.

D4NG3R Bedankt alvast!

Verwijderd

Ik ben niet zo into videokaarten, (in de zin van welk type/model voor jouw situatie het meest geschikt is), maar het is wel duidelijk dat vooral de videokaart in jouw geval een bottleneck is. Let wel op dat een 'te snelle' videokaart meteen je processor tot bottleneck maakt (je geeft dan veel te veel geld uit voor de meest geschikte videokaart)
Een SSD gaat je ook zeker helpen dus al met al kan ik het wel vinden in het advies van D4NG3R.

Hou wel in je achterhoofd dat met een dergelijke upgrade je wel aan de limiet van een Core 2 Duo systeem komt. Verder upgraden gaat je dan niet meer vooruit brengen. Als je echt langer mee wilt, zou je misschien toch beter helemaal vervangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 15:37 ]

• brambomb
Ik had al eerder van iemand gehoord dat de processor een sterkere videokaart niet aankon. Daarom was ik bang dat een upgrade geen zin meer zou hebben. Maar dat is geen probleem volgens jullie?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

An sich niet. Hoe nieuwer het spel, hoe meer deze leunt op de videokaart IPV de processor. Je hebt natuurlijk wel uitzonderingen, maar dit zijn vaak slechte console ports.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ Inderdaad. Zoals GTA4 :)

• brambomb
Oke top guys! MyCom mag blij zijn met jullie! Alles is besteld.

De installatie van dergelijke producten is toch niet heel ingewikkeld?

1. Voeding eruit.
2. Oude videokaart eruit
3. Videokaart er in schuiven
4. Nieuwe schijf erin + kabeltjes van SSD erin.
5. Schroefjes vastmaken.
6. Pc aanzetten?
7. Nieuwe Windows op nieuwe schijf instaleren.
8. Drivers installeren
9. Gaan met die banaan?

Klopt dit zo een beetje? Of moet ik nog dingen veranderen in BIOS?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zou je SATA poort waar je de SSD op gaat aansluiten in het BIOS op AHCI zetten als dat nog niet het geval is.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Je CPU die toch al bijna end of life is zou je nog een boost kunnen geven door te overclocken.
Een deftige koeler zal je hier bij helpen. Koop echter niks dat je niet mee kan nemen naar een volgend systeem nu want vroeg of laat ga je CPU+Mobo ook willen vernieuwen.

Zelf gebruik ik vaak Lightroom 4 en sinds de upgrade van een C2D 6600 naar een i5 3570K is dat een wereld van verschil (vorige PC had ook 8GB ram + SSD + zelfde OS + GPU maakt niet uit voor LR dus impact zal vooral via de CPU zijn) Kan mij inbeelden dat CS6 ook een PAK prettiger gaat werken op een snellere CPU dus.

Verder sluit ik mij aan bij de rest, die GTX660 blijft prijs/kwaliteit een goede aankoop + een SSD kan je niet meer missen en laat ieder oud systeem heel wat sneller aanvoelen (idd in BIOS op AHCI instellen, even google/youtube en je bent zo mee)
Pagina: 1