Ik heb 3 dislay's ooit eens gekocht, alleen ik weet de pinbezetting niet...
iemand ooit deze display's gezien?
front

rear

top:
iemand ooit deze display's gezien?
front

rear

top:

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hallo... ik dacht dat er hier tweakers rondliepenOp woensdag 06 juni 2001 13:58 schreef sub-zero het volgende:
dat kan je wel gaan vergeten want daar moet nog heel wat hardware tussen wil je die aan je pc gaan hangen
forget it
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Mooi en nu ga ik eens roepen UTFSOp woensdag 06 juni 2001 15:22 schreef e-X-hale het volgende:
ff opengemaakt en weer wat pics..
[afbeelding]
die 4 chips:
SED1300F
[afbeelding]
die 10 chips:
SED1100F
[afbeelding]
1+1+1 = 1
eeem als je de specs hebt, kan ik er dan 1tje overkopen ??Op woensdag 06 juni 2001 18:33 schreef e-X-hale het volgende:
heb al erg veel gezocht, en alles loopt uit op en dead end..
weet je wat...
wie de specs heeft gevonden, krijgt er 1tje
Verwijderd
Verwijderd
das een ander geval die hebben de goeie interface en zijn makkelijk om te bouwen deze nietOp woensdag 06 juni 2001 16:42 schreef Vaagharses het volgende:
[..]
Hallo... ik dacht dat er hier tweakers rondliepenHet kan zeker, je bent alleen een jaar zoet.
Een collega van mij heeft een PC ingebouwd in zijn auto => daarvoor heeft hij een oude LCD van een Compaq laptop gebruikt.
Om dat ding werkend te krijgen moet je eerst achter de pinbezetting komen => dus datasheet zoeken. Dat is vrij lastig, want alles is OEM en daar weer OEM van... Kost je een half jaar.
Dan moet je nog 3 maanden zoeken naar een geschikte kaart.
Met als eindelijk resultaat een LC-scherm aan je PC.
Dat het dus niet kan, vind ik een beetje makkelijk door de bocht. Het kost je alleen HEEEEEEEEEEEL veel uitzoek werk...
Verwijderd
ik heb ze, ik heb ze!!!!!!Op woensdag 06 juni 2001 18:33 schreef e-X-hale het volgende:
heb al erg veel gezocht, en alles loopt uit op en dead end..
weet je wat...
wie de specs heeft gevonden, krijgt er 1tje
laat dan eens zien????Op woensdag 06 juni 2001 19:58 schreef Bill_Gatjes het volgende:
ik heb ze, ik heb ze!!!!!!![]()
Verwijderd
Verwijderd
o KUT is een andere! kom ik net 8er! sorry, ik ben nuOp woensdag 06 juni 2001 20:29 schreef e-X-hale het volgende:
[..]
laat dan eens zien????
wat wil je er voor hebben?ja met driver inderdaad heb ik nu een analoge clock opstaan erg gaaf op een digitaal display hij staat op het moment op een pic chip dus hij draaid los van de pc nu
Verwijderd
Daaruit valt af te leiden dat je met een standaard protocol te doen hebt.. Volgens mij moet je met dit pdf-je een heel eind komen. In principe is dit document voor de EA-X serie, maar die gebruikt dezelfde SED1300F en ook dezelfde aansluiting, lijkt me dus sterk dat het zal verschillen.LCDs with a chip on the back identified as HD44780 (Hitachi), HD44100H (Hitachi), M5259 (OKI) or SED1300F or others, understand a popular "standard LCD command set". We will describe it later.
Verwijderd
Goed, dat wordt opsturen die ene LCD denk ik zo?We use the Seiko's in our product, and as far as i know, all of them use
the HD44780 style interface.
Verwijderd
Ja, dat weet ik zeker..Weet je zeker dat hij ze alle 34 gebruikt en dat het niet 17 pinnen zijn maar dan dubbel uitgevoerd? (voor+achterkant gelijk)
Verwijderd
ja als het een hd44780 is dan is het standaard inderdaadOp woensdag 06 juni 2001 21:07 schreef hezik het volgende:
Goed, ik denk dat ik het antwoord wel gevonden heb voor je.. uit dit document:
[..]
Daaruit valt af te leiden dat je met een standaard protocol te doen hebt.. Volgens mij moet je met dit pdf-je een heel eind komen. In principe is dit document voor de EA-X serie, maar die gebruikt dezelfde SED1300F en ook dezelfde aansluiting, lijkt me dus sterk dat het zal verschillen.
Goede nieuws is: _als_ je 'm ooit aangesloten krijgt kun je gewoon de drivers voor die HD44780 gebruiken waarsch.
Kom je er nog niet uit dan is er nog 1 optie, en dat is _of_ een datablad voor die 1300F te vinden (bitch, volgens Epson is dat ding van 'voor de .pdf' periode, oftewel red je kont maar) _of_ iemand vragen of hij de lijntjes op z'n hd44780 even wil volgen om te zien waar ze uitkomen. Met die info moet het zeker lukken..
Verwijderd
Verwijderd
als ie een hd44780 chipset heeft welOp donderdag 07 juni 2001 21:01 schreef e-X-hale het volgende:
denk niet dat het een standaard ding is..
maar wie weet
Verwijderd
Verwijderd
die kans zit er dik in want de rest wordt meestal gebruikt om de rest te multiplexenOp donderdag 07 juni 2001 21:57 schreef killerloop het volgende:
hmm tja had ff niet goed geteld,
16 pins is wat de gangbare lcdisplays gebruiken.
mischien werken alleen de eerste 4 regels als je hem met 16/17 pins aansluit ofsow.
maar goed , ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Verwijderd