Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Advies TV] Rond de 1000EUR

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Binnenkort ga ik overstappen van Digitenne naar UPC incl Horizon en alle HD zenders etc. Omdat ik nu nog een HD-ready tv heb wil ik graag een nieuwe tv aanschaffen. Er is echter zoveel keus dat ik graag de hulp van de experts inroep.

Gebruik:
  • Gewoon TV kijken met niet al te veel eisen (UPC Horizon)
  • 1080p films kijken via blueray of mediabox (MKV)
  • Ipad aansluiten om bijv streams via de TV te kijken (heb geen laptop)
  • Als alternatief voor de Ipad indien mogelijk gewoon via internet streams kijken
  • Camera aansluiten om vakantiefoto's te kijken (optioneel want kan ook via mediabox)
  • USB stick aansluiten met bijv foto's, muziek, films (optioneel)
Eisen:
  • Full HD
  • Max 1000 Euro (mag er ook iets boven zijn als dit het echt waard is)
  • Moet opgehangen kunnen worden
  • 50 inch (niet groter of kleiner)
  • Moet op "alles" aangesloten kunnen worden zoals HiFi set (moet ik ook nog uitzoeken), Mediabox (heb nu een AC Ryan maar die ga ik ook nog vervangen), Ipad's, Camera's, USB? etc dus genoeg HDMI. Hier heb ik echter weinig verstand van.
  • Moet goed werken met UPC Horizon
  • Moet goed werken met Logitech Harmony
  • Kleur zwart
Optioneel:
  • Internet
  • 3D
Overig:
  • Merk maakt niet zo uit maar als ik toch een voorkeur heb is dat LG, Panasonic en Samsung en liever geen Philips. Sony zou ook kunnen. Dit is echter meer een onderbuik gevoel en niet direct bepalend.
  • Plasma of LED of LCD maakt niet zoveel uit als het beeld maar mooi is. Nu heb ik een plasma en daar ben ik erg tevreden over.
Uiteraard heb ik zelf ook een lijstje samengesteld van TV's die mij opvielen en aan de eisen voldoen maar als iemand hier meer over kan vertellen dan graag
In willekeurige volgorde:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50GT50
pricewatch: Samsung UE50ES5500 Zwart
pricewatch: Sharp LC-50LE652E Zwart
pricewatch: Panasonic TX-L50EM5E Zwart
Een van deze LG http://tweakers.net/price...;332018;332029/categorie/ (Ik vind het lastig om te zien wat de een nu onderscheid van de ander)

Hiernaast wil ik dus ook nog een nieuwe HIFI set uitzoeken die er op aangesloten moet worden (ben ik nog niet uit maar bijv pricewatch: LG HX771, pricewatch: Pioneer BCS-424 of pricewatch: Samsung HT-E355). Daarnaast nog een Mediaplayer zoals pricewatch: Mede8er MED800X3D/WP-2000 2TB

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 09-08-2013 14:15 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• thewizard2006
Een vriend liet zien dat hij via zijn iPad zaken op zijn tv kan toveren. Klopt het dat je hiervoor Wifi in je TV nodig hebt?
Dan zou je denk ik snel uitkomen bij 1 van deze vier http://tweakers.net/price...;332029;308344/categorie/

Verder kwam ik er achter dat ik gewoon een Mediaplayer kan nemen zonder HDD en die via het netwerk met mijn vast PC kan verbinden. Dat scheelt dan weer 200 euro zeg maar. (Wellicht dat ik later nog een NAS neem indien nodig). Maar zo iets http://tweakers.net/price.../243292;293987/categorie/

Verder hoef ik niet perse van die zuilen voor de HiFi set maar een enkele soundbar is wellicht ook wel een leuke optie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Om via een tablet/smartphone zaken op de tv te krijgen zal deze een netwerkverbinding moeten hebben. Of dit via wifi is of bedraad maakt niet uit; als er maar een verbinding is.

Mediaspeler zonder HDD hoeft geen enkel probleem te zijn. Zelf laat ik de mediaspeler streamen vanaf een NAS, wat erg prettig werkt. Je zal op termijn vast wel gaan merken wanneer je gaat streamen vanaf je pc dat dit toch eigenlijk niet zo handig is.

Een soundbar is in mijn ogen toch wel zonde van het geld. De geluidskwaliteit van dergelijke oplossingen is toch wel erg armoedig en kunnen nog niet bijna in de buurt komen van een surroundset. Ik zou er niet aan beginnen. De andere setjes die je in je openingspost noemt, zullen vast wel aardig zijn voor films/series. Voor muziek verwacht ik daar ook niet zo veel van.

• thewizard2006
Wat is er niet zo handig om van je pc te streamen tov een NAS (als de pc toch gewoon aanstaat).

Ik hoor dan juist wel weer aardige verhalen van de soundbar. De kamer is niet heel erg groot dus dat zou dan wel goed moeten werken ivm weerkaatsing etc. Verder ben ik geen musicoholic om het zo maar te zeggen. Ik vind een degelijk geluid al prima en hoef niet alle verschillende tonen en bitrates te onderscheiden zeg maar.

• S1NN3D
  • Niet online
Zelf zou ik geen pc 24/7 aan willen hebben staan maar gebruik ik liever een NAS. Een dergelijke oplossing is veel stiller, energiezuiniger en makkelijker weg te werken. Maar als je er geen probleem mee hebt om altijd je pc te hebben draaien; gewoon doen.

Een soundbar zal altijd een kunstmatig foefje uithalen om iets te creëren wat er niet is. Ja, het scheelt ruimte en het is goedkoper maar zelf zou er nog niet één voor niets willen hebben. Geef mij maar een set fatsoenlijke speakers. :+

• thewizard2006
De pc hoeft natuurlijk niet 24/7 aan te staan. Hij staat meestal wel aan (zet hem dan snachts uit). Verder is hij binnen 20sec opgestart (SSD) dus dat is ook niet echt een verhindering.

Ik vond die soundbars nou niet echt goedkoper :) Verder ben ik niet echt een audiofiel zeg maar. Een leuke film kijken met fatsoenlijk geluid is voor mij al voldoende. Maar hier ga ik nog wat verder in verdiepen.

Belangrijkste op dit moment is dan de tv. Daar nog suggesties voor?

• S1NN3D
  • Niet online
In je openingspost heb je al een shortlist staan met tv's die je overweegt. Als ik daar naar kijk, zou ik direct zeggen ga voor de GT50. Je hebt nu reeds een plasma staan en daar ben je erg tevreden over. Zelf heb ik een GT30 staan (één generatie ouder) en daar ben ik zelf ook erg tevreden over. Naar mijn mening levert een plasma in deze prijsklasse verreweg de beste beeldkwaliteit en is er geen enkele lcd die hierbij in de buurt kan komen. Je hebt reeds ervaringen met plasma dus waarom twijfelen. Hier zou ik zelf binnen één seconde uit zijn. :+

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S1NN3D schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:05:
In je openingspost heb je al een shortlist staan met tv's die je overweegt. Als ik daar naar kijk, zou ik direct zeggen ga voor de GT50. Je hebt nu reeds een plasma staan en daar ben je erg tevreden over. Zelf heb ik een GT30 staan (één generatie ouder) en daar ben ik zelf ook erg tevreden over. Naar mijn mening levert een plasma in deze prijsklasse verreweg de beste beeldkwaliteit en is er geen enkele lcd die hierbij in de buurt kan komen. Je hebt reeds ervaringen met plasma dus waarom twijfelen. Hier zou ik zelf binnen één seconde uit zijn. :+
Dit ^^ :)

Stappenplan om zeker te zijn van je keuze:
1. Ga naar: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews
2. Selectie maken:
2a. Brand: LG, Samsung, Panasonic
2b. Screensize: 50 tot 52inch
2c. Price Range: 750 - 1000 GBP
2d. Rating: Highly recommended en Reference level
3. Lees de review van de Panasonic TX-P50GT60B
4. Koop de Panasonic TX-P50GT60B

:+

[ Voor 20% gewijzigd door MrAcid op 14-08-2013 09:14 ]

• S1NN3D
  • Niet online
De GT60 is van de laatst gelanceerde generatie. Natuurlijk ook een top tv maar valt buiten het gestelde budget in de openingspost (of er moet gekozen worden voor een 42 inch c.q. extra budget voor zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 14-08-2013 09:45 ]

• thewizard2006
Dat werd ook door een bekende aangeraden (Plasma ipv LCD) en ik kan mij daar wel in vinden ja.
Die TX-P50GT60B staat op amazon voor 850 pond
http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm Is dat nou dezelfde als deze pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart die in NL 1350 euro kost? Dat is nogal een verschil :S

mmm blijkbaar klopt de prijs op de site van hdtvtest niet. Via amazon staat hij voor 1000 pond. Alsnog goedkoper dan in NL.

[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 15-08-2013 15:09 ]

• thewizard2006
Nog even rondgekeken en dit is de favoriet tot nu toe pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

De GT60 is toch 400 euro duurder en ik zo snel niet wat dit zou rechtvaardigen voor wat ik er mee doe. Dit zou dan icm zijn met pricewatch: Western Digital TV Live (2011)

Nu nog een mooie HiFi set uitzoeken dan.

• S1NN3D
  • Niet online
De ST50 was de tv met de beste prijs/kwaliteit verhouding van 2012. De opvolger hiervan, de ST60, is ook een erg goede optie. Daar zul je zeker geen spijt van hebben.
Goedkope mediaspelers zijn er meer dan genoeg een die van WD worden volgens mij altijd wel redelijk goed gewaardeerd. Een hifi-set uitzoeken kan ook nog een aardig klus zijn want hierin zijn de mogelijkheden.zo'n beetje oneindig.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
S1NN3D schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:05:
Precies wat ik wilde gaan typen toen ik de OP zag.

Succes met je aankoop!

P.s.
Let wel goed op bij het importeren van een TV. Voor een CI+ module heb je wel en Nederlands model nodig, anders komt de TV niet door het authenticatie proces heen...

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-08-2013 08:53 ]

• thewizard2006
Ik bestel mijn spullen eigenlijk altijd in Nederland en dan via de pricewatch
http://www.plattetvdiscou...tx-p50st60e/?ref=tweakers

Pagina: 1