Toon posts:

Socket 7 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude Amd k6 350 processor en nou vroeg ik me af welk moederbord ik hier het beste voor kan nemen......... (wel een met ATX voeding aansluiting)

iemand ideeen welke ik goedkoop kan krijgen en waar ik die kan halen?

tnx

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
DFI K6XV3+/66 2MB misschien nog ergens? Kan je lekker een halve gig cachen :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

in elk geval geen Gygabyte met ALI Aladin 5 chipset. Brak ding, het is een kwestie van geluk of het gaat werken met dat ding (gelukkig, had ik geluk :) )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ASUS P5 bordjes (P5A = ATX, P5A-B = AT & ATX) zijn prima bordjes, die ook goed zijn over te klokken. Vrij veel verkocht toendertijd, dus vast tweedehands wel te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
tnx u guess

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] ;)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Maar dat asus bord heeft ook weer een ali 5 chipset, en die blijft kut. Neem anders de AOpen AX 59 Pro. Die heb 1 mb cashe en werkt een stuk sneller dan al die ali bordjes. Btw, deze heb een via chip.

Xbox360 gamerprofile

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De Ali SS7 chipset is DE snelste chip voor een Super Socket 7. Het enige nadeel van een Ali is de AGP poort, die niet zo stabiel is. Pleurt er een Voodoo3 in en lopen maar....

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

[topic=155898]
een topic van gister van iemand die van een asus P1/p55t2p4 afmoet.
is een mooi bordje, heb ik een ook een tijdje gehad.

Verwijderd

Het nadeel van deze processor is dat hij niet goed is over te klokken. Ik heb hem zelf op 375 laten lopen en dat ging perfect. Bij 400mhz begon hij echter kuren te ver tonen.

Dit gebeurde op een ASUS TX97 met TX-chipset. Dit moederboard kan slechts met een maximale FSB van 83mhz werken. Beter is om een zogenaamde super socket7 moederboard te regelen. Hierme kan je de FSB tot ik dacht 112mhz opkrikken wat een goede performance voor je hele system betekend. Ik ben totaal niet bekend met dergelijk moederboarden maar als je een PC wilt bouwen waarbij je het maximale uit die processor wilt halen is dat wat je moet hebben. Let op dat je een moederboard koopt met veel onboard cache, dit komt de rekenkracht van je processor ten goede. Ik heb zelf 512Kb, maar er zijn ook moederboarden met 2Mb.

Succes.

Verwijderd

Het Alladin V chipset is zeker zo snel als de MVP3 van VIA.
Bij mijn config is hij zelfs sneller.
Maar het blijft zo dat de MVP3 stabieler is.

De MVP3 van VIA was bij mij niet over te clocken: Een fsb van 105 ipv 100 trok hij al niet.

Terwijl ik nu een Alladin V chipset heb met dezelfde config. Een een fsb van 120-133 is geen probleem.

Mijn persoonlijke mening:

Een ASUS P5A met 1024Kb Cache.

Verwijderd

En dan die k6-2 350 verkopen op Ibazar voor 75 piek.
En ergens anders goedkoop een k6-2 500 (550) kopen. (voor 50 tot 100 piek)

Heb je weer een mooi systeempje

Verwijderd

iig geen AlI chipset, ik heb hier een PA-2007, kwe enie of die een K6 350 kan hebben, maar die via chipset komt iig goed uit de reviews.
Pagina: 1