Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koopadvies ASUS F550

Pagina: 1
Acties:

• Ferdinandoh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 11:01
Hee hallo,

Over een paar weken is het de bedoeling dat ik aan een nieuwe studie ga beginnen.
Hierbij komt een laptop te pas.

Ik ga informatica doen, dus er zal aardig wat geprogrammeerd worden. Mischien zelfs wat designen.
Verder wil ik voor eigen gebruik ook enigzins wat kunnen gamen.
Uiteraard wil ik dat alles goed loopt.
Nu zag ik op tv deze laptop langs komen:

http://www.mediamarkt.nl/...90,869300.html?langId=-11

Nu heb ik niet erg veel verstand van hardware...
Zou ik deze laptop aan mijn behoeftes voldoen?

Bij voorbaat dank

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gamen zit er niet echt in met die kaart. Zul je echt opzoek moeten naar iets met een 750m (650m) of beter en zelfs dan wordt het lastig.

• Ferdinandoh
Echte zware games hoeft het niet te trekken. Hiervoor heb ik een ps3.
Verder qua gebruik? Moet dit lukken?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Wat is je budget/wat kost deze laptop? En welke games wil je spelen?

Beetje meer info zal welkom zijn, dan kunnen we beter adviseren. De GPU in deze laptop is ongeveer even sterk als de IGP.

• Ferdinandoh
Waarschijnlijk vooral Team Fortress 2, Guild Wars 2 edg.. Geen echte zware games, die koop ik voor de ps3. Maar als ik enigszins een demootje kan spelen, dan zou dat mooi mee genomen zijn.

Deze kost op het moment 598. Echt een budget heb ik niet, maar veel hoger als dit moet het niet worden.

Verwijderd

Dit is niet echt een goede keus. De GT 720m is een low-end kaart. Bovendien is de rest van de laptop niet zo spannend.

Voor rond de €600 heb je ook de inspiron 15R SE met HD 7730m en 1080p scherm. Voor de rest zijn haast alle specificaties hetzelfde.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Heb hem zelf gehaald, low budget oplossing voor een 15" portable laptop met toch nog wat vermogen in zich,
alles draait lekker vlotjes tot nu en het is een 'straffe laptop

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Maar de GPU is bagger.. Als hij een beetje wil gamen zal hij toch echt wat meet GPU-kracht nodig hebben en kun je iig beter voor de Dell gaan die Darkstone heeft aangegeven.. Heb je meteen Full-HD scherm wat een grote plus is.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
lucash schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:37:
Maar de GPU is bagger.. Als hij een beetje wil gamen zal hij toch echt wat meet GPU-kracht nodig hebben en kun je iig beter voor de Dell gaan die Darkstone heeft aangegeven.. Heb je meteen Full-HD scherm wat een grote plus is.
Die dell is inderdaad wat beter maar ik heb lauter gekozen voor deze optie omdat hij lekker licht en dun is

• Ferdinandoh
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik zal er naar kijken zodra ik thuis ben.

Zijn er nog andere vergelijkbare laptops waar me in zou kunnen verdiepen? Dan hoor ik het graag!

• Ferdinandoh
Zojuist gebeld voor de Asus bij Mediamark. Helaas uitverkocht...

Verwijderd

Zoals hier wat is er nu zo bijzonder aan de asus? Je kan volgens mij veel beter de lenovo of inspiron aanschaffen.

• Ferdinandoh
Verklaar u nader 8)7

Verwijderd

Als je nu even het linkje volgt ;)

Ik vraag me af wat er nu zo bijzonder is aan de ASUS F550 dat mensen het jammer vinden dat die is uitverkocht. Mij lijken de inspiron 15R SE of lenovo B590 betere deals.

• Ferdinandoh
Maar qua werkgeheugen zijn ze minder.. En grafisch?

Verwijderd

Team fortress kan ook met een HD 3000. Een guild wars 2.. doe maar niet met een simpele GT 720m. Dat is een rebranded GT 630m, welke weer een rebranded GT 525m is, welke weer een rebrand is van de GT 420m. Kortom, niet echt een moderne kaart.

De HD 8730M welke in de goedkoopste inspiron 15 van € 482 zit is sneller, bijvoorbeeld. De pricewatch kent 15 laptops onder de €600 met een gelijkwaardige of snellere grafische kaart dan de GT 720m.

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:28
Vooral de 2950 mAh zou mij tegenvallen en de 720m is niet echt wat je denkt woohoo. Beter de K56Cb nemen met 740m.

• Ferdinandoh
De k56Cb lijkt me inderdaad een goed alternatief. Alleend vind ik 4gb werkgeheugen toch iets te laag. Overigens vind ik een 320 gb HDD erg weinig. Aangezien ik er ook mee naar school moet. Zijn deze uit te bereiden?

Verwijderd

Dan kan je wederom beter de inspiron 15R SE nemen zodat je ten minste een goed scherm hebt (en ongeveer even snelle hardware)

• darkchief
Ik moet wel zeggen dat batterijcapaciteit nog steeds aan de lage kant is. Wat betreft harde schijf is er een 500GB versie voor 650.

Darkstone heeft wel gelijk, maar ik zou de 15r se (volgens mij ook uitverkocht btw) persoonlijk te zwaar vinden om steeds mee te sjouwen naar school. Maar dat ben ik, ik vind 2.3kg van k56 ook ietsje te zwaar.

Als je het naar school wilt meenemen steeds dan moet je echt op het gewicht letten, imo. Is echt niet fijn als je rond moet sjouwen, spreek uit ervaring en vandaar dat ik op dit moment een nieuwe zoek. :P

Verwijderd

Dit is een rebrand van de K56CB:
http://www.notebookcheck....53H-Notebook.90108.0.html

Accuduur is matig, koeling is uitstekend.

• darkchief
Ja denk dat ze de laptop "licht" wilden houden en moesten batterij cap. opofferen om er een 740m erin te kunnen plaatsen en toch niet al te zwaar te maken. Dit is dus een typische afweging die we als klant moeten maken. Wil je batterij of een "redelijk" (voor dat prijs en gewicht) gpu erin?
Pagina: 1