Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[suggestie] FP: "en x andere [video|downloads]" kan beter

Pagina: 1
Acties:

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hoewel ik op de desktop de constructie met het popupje voor meer video's of downloads goed vind werken, denk ik dat het voor mobile niet de meest geschikte oplossing is. Ik vind het te rommelig eruit zien denk ik. Beter zou m.i. zijn als de "meer"-items niet als een popup zouden verschijnen maar zich gewoon tussen de 1e video/download en het volgende nieuwartikel zouden nestelen. Dan kan het kopje "meer video's" weg, en ook de "bekijk alle video's"-link welke denk ik alleen maar loze ruimte innemen. Het kruisje heeft denk ik wel toegevoegde waarde om de boel weer in te klappen.

misschien zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://pelle.student.utwente.nl/tweakers/Mashup-RWD2-thumb.png

Bla bla bla...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Dank voor de input!

Ik ben ook nog niet tevreden over deze functionaliteit. In het begin had ik hetzelfde idee als dat jij hier schetst, maar volgens mij zaten daar nogal wat haken en ogen aan om te ontwikkelen en zou het niet enkel met CSS kunnen... ff navragen bij de devvers!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nu wordt er voor deze popup toch ook javascript gebruikt? Of gaat het daar niet om?

Bla bla bla...

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Elfjes schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:34:
Nu wordt er voor deze popup toch ook javascript gebruikt? Of gaat het daar niet om?
Klopt, maar het gaat erom dat we nu met CSS de popup gestyled hebben voor responsive zoals hij is.

Als we JavaScript nodig hebben om bepaalde elementen aan te passen voor responsive kost dat performance en extra onderhoud. Nu lijkt 1 zo'n dingetje niet erg, maar een aantal kleine dingen maken toch weer een groot geheel.

Het is namelijk niet alleen het aanpassen 'onload', maar als je het scherm weer groter maakt, op desktop bv, moet het nog steeds werken, je moet dus zaken weer terug gaan zetten. Dat maakt het complex en is de reden dat we aanpassingen dmv JavaScript zoveel mogelijk proberen te vermijden.