USB via X : waarom werkt het een wel en het ander niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
We hebben inmiddels een X aantal verschillende manieren uitgeprobeerd om USB apparaten te kunnen gebruiken, maar dan zonder de traditionele USB kabel.

Zowel wifi als EOP oplossingen zijn getest. Scanners, Printers, Toetsenborden en bv een arduino zijn prima op afstand te gebruiken op die manier. Webcams echter niet, laat staan een Kinect of Asus Xtion.
De bedrijven zelf hebben allemaal geen idee hoe het werkt en hoe dit komt. Waarschijnlijk logisch: ze importeren die meuk alleen en hebben zelf 0 technische knowhow hoe het exact werkt.

Na enig uitzoeken ben ik er achter dat USB 4 mogelijke transport mogelijkheden heeft:
- control
- interrupt
- isochronous (synchronous/asynchronous)
- bulk

Toetsenborden etc gebruiken vaak interrupt, webcams isochronous en scanners / printers bulk.
Het lijkt er dus vooral op dat wanneer er geen normale usb kabel gebruikt wordt, vooral de isochonous methode onbruikbaar wordt. Dit komt dan denk ik door de delay die te groot wordt.

Ik ben even door gaan lezen over USB in dit artikel: http://www.eeherald.com/section/design-guide/esmod14.html maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Tot slot, de Xtion kun je kennelijk forceren om BULK te gebruiken. Theoretisch zou je dus kunnen stellen dat ie dan gewoon ook zou moeten werken op afstand, net als een toetsenbord / printer / whatever. Echter is ie wel te zien, maar is het adres 000000000000000 en is ie niet te gebruiken.

Wil het eigenlijk nog niet opgeven, maar het wordt wel lastig... Iemand met veel kennis in huis over dit onderwerp om uitsluitsel te kunnen geven waarom bv een webcam niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke hardware heb je het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Elke willekeurige pc (wel windows) en bv een USB webcam (maar liever gelijk de Asus Xtion 3D sensor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je TS is een beetje onduidelijk. Ik begrijp dat je de USB apparaten via een ander medium (wifi, bluetooth, trommels?) verbinding wil laten maken met de USB host (PC, tablet, etc)? De functionaliteit van een USB apparaat kan uit een beperkt aantal device drivers kiezen afhankelijk van type device. Als er geen device driver is gemaakt voor de interface software voor het specifieke medium dan houdt het op.

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 09-08-2013 13:17 ]