Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arstyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
We hebben KPN thuis en we betalen 68euro Pm voor het Klik hier Premium account er staat dat we tot 80Mb/s kunnen halen. We halen maar 1.5MB/s Klik hier Voor de speedtest Gare verbinding dus ik weet dat ADSL niet alles is en dus weet ik ook dat we nooit 80Mb/s gaan halen maar ik verwacht wel meer van deze gare verbinding. KPN die arrogantjes hangen me de strot uit ze schepen je af met een nieuwe modem die nog verder dicht getimmerd zit met beveiliging dan de vorige. We hebben nu zo Expiria V8 box ding dit zou de ''nieuwste'' zijn volgens die Stageloper want dat zijn het bij kpn aan de klantenservice, later lees je op internet dat die dingen al jaren gebruikt worden en net zo gaar zijn als de rest van hun modems met hun beveiliging je kan met goed fatsoen nog geen port forwarden. Me neef heeft thuis Telfort en een tot 30mb abbo'tje en die haalt gewoon het dubbele die woont een straat verder dan mij en zit op de zelfde centrale en dan is telfort nog wel een budget dochter van KPN Hij heeft een modem waar die mee kan doen wat die wil hij kan porten opengooien en hij heeft betere snelheid hij kan zelfs zijn klant gegevens zelf invoeren hij heeft een kale modem van telfort gekregen wie kan mij uit leggen waarom dit zo is en is het verstandig om hier naar over te stappen naar telfort want een kabel verbinding wordt m niet want we hebben de cogas leiding aflaten sluiten want we hebben alles van kpn in huis tv bellen en internet (wat je internet kan noemen)

't punt is kpn scheept ons telkens af we hebben het zo vaak netjes probeer maar die netheid gaat er af bij die smeer kuikens daar. het is goedkoper, het is sneller en je hebt vrijheid dmv instellingen wel kunnen aanpassen in je modem.

is dit een verstandige zet om over te stappen of heeft iemand nog andere providers die ze kunnen aan bevelen kabel wordt m dus niet en ik verwacht echt geen super deluxe snelheid maar wel meer dan dit. en/of heeft iemand tip's om deze gare verbinding te verbeteren kabels zijn goed er hangen 2 interactieve tv kasten achter maar die staan alleen savonds aan een paar uur en er hangen 2 pc's aan de router. verder niks geen aparts ja paar mobieltjes die met wifi verbonden zijn. mijn typ gedrag is niet zo netjes en me woorden ook niet op dit moment omdat kpn mij gewoon de kolen aan het warm maken is!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waar je ook op moet letten bij ADSL is of de telefoonlijn niet langer is dan 1,5 á 2 meter, en hoe oud de kabel is. Wij hebben thuis ook kpn, waarmee we ook de max snelheid niet halen. Komt waarschijnlijk omdat de router/modem aan 10 meter verouderde telefoonlijn ligt.
Moeten nog steeds de kabel vervangen en de experiabox verplaatsen.. die inderdaad compleet zit dicht getimmerd....

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Begin eens met een postcodecheck te doen (link gaat naar BBNed). Deze geeft, naast de theoretische maximale snelheden, de afstand tot de centrale weer. Voor 80Mbit/s moet je relatief dichtbij de centrale zitten. Als de postcodecheck van BBNed al aangeeft dat er maximaal ~20Mbit/s oid te halen is, dan is kabel misschien een betere oplossing.

En zoals Bart_GR zegt, een lange kabel tussen ISRA en modem kan ook veel snelheidsverlies veroorzaken. Hoe lang is die kabel?

En @ hierboven: Dat is waarschijnlijk inderdaad de 10 meter telefoonlijn die 'em nekt :) VDSL is er nog veel gevoeliger voor dan ADSL helaas :-(

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
@hierboven: Deze postcodecheck neemt de buitenringen niet mee. Ik zou de postcodecheck van Telfort of DDS.nl gebruiken :)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Is die speedtest draadloos of bedraad?
Wat zijn de waardes in je modem?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Arstyle schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:28:
Bla bla bla bla, ik wil graag alleen even zeiken op kpn bla bla bla
Misschien is het handig om gewoon te kijken naar een juiste oplossing ipv een lap tekst te schrijven waar alleen maar een dikke flame bevat richting kpn.

Ik denk namelijk dat de kabel een prima oplossing bied voor je probleem

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 10-08-2013 17:06 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:04
En je verhaal over geen kabel kunnen nemen klopt natuurlijk ook niet. Je kan de kabel wel laten afsluiten maar dan zit 'ie nog wel in je huis.
Kwestie van abonnement nemen en ze schakelen het gewoon weer in hoor. Misschien moeten ze even naar de wijkkast om je weer aan te sluiten maar dat is geen probleem.

Maar van dit verhaal over KPN kan niemand wat maken ben ik bang..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je hebt tot 80Mbit.. note de 'tot'..... Je haalt nu 13Mbit (verwar dat niet met mbyte!).

Kun je in je modem zien op wat voor mode ie draait? Gezien de 13Mbit ga ik denken dat je nog op een ADSL2 profiel zit. Voor 80Mbit is a. VDSL nodig, en b. bonding.

En als iemand verderop in de straat wel de volle 30Mbit bij Telfort haalt (= ook VDSL) dan gok ik sterk op dat je simpelweg nog op ADSL2 vanuit de centrale zit. En dan is, bij zo'n 1,2 km, 13Mbit een hele prima waarde. VDSL wordt vermoedelijk vanuit een straatkast geleverd die dichterbij zit..

Ik gok dat je toch KPN zal moeten overtuigen om dit te fixen indien er bonding en VDSL beschikbaar is. Alternatief is idd kabel. En zoals Barre73 al zegt, dat wordt vrijwel nooit verwijderd als kabels weggraven, je wordt alleen in de straatkast afgekoppeld.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 09-08-2013 12:11 ]

Pagina: 1