Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.txt zichtbaar maken in een flash header

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een template gekocht voor een radio station waarvan de header een flash bestand is, deze kan ik ook netjes bewerken.

Wat ik nu wil is het volgende: Ik heb een bestandje now_playing.txt waarin de informatie staat over welke artiest en titel er op dat moment draaien. Deze wil ik nu zichtbaar maken in het flash gedeelte. Kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb al rond lopen zoeken via google maar ik kom er niet uit.....

Alvast heel erg bedankt!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 21:09
Ik zou dit eerlijk gezegt niet met flash doen. Uberhaupt zou ik geen flash willen hebben in een website. Het is trager als JavaScript en voor deze functie heel omslachtig.
Wat ik zelf persoonlijk dan zou willen is een JavaScript je doe bijv, elke 5tot10 seconden het bestandje leest en weergeeft.

Verder weet ik natuurlijk niet hoe je het precies allemaal kan bewerken en ik kan geen JavaScript scripten dus kan hier verder niks betekenen behalve mijn mening geven.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Met javascript en zeker met jQuery is dit heel gemakkelijk. Veel makkelijker dan flash, en flash is sowieso wel een beetje achterhaald, hoor.

Hoewel het beter zou zijn om het eerst op de vanilla manier te leren kun je in jQuery met behulp van XHR heel makkelijk content asynchroon op een gezette "interval" van de server afhalen en in een HTML element injecteren.

Het lijkt me dat je daarmee aardig wat google termen heb waar je een eind mee zou moeten kunnen komen ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En verder verwachten we hier wel een klein beetje eigen inzet; "Kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?" valt namelijk onder "Kan iemand even...?". Je kunt even in onze Quickstart kijken waarin je zult lezen dat we graag zien wat je allemaal gevonden hebt op google en waar je dan precies niet uit komt. Open dan gerust een nieuw topic en dan komt 't allemaal vast goed ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.