Hallo Tweakers,
Kortgeleden heb ik mijn eigen computer gebouwd met de volgende hardware:
Intel Core I7-4770
MSI Z87 G45 moederbord
16GB Ballistix RAM (2 sticks) DDR3 1600Mhz
Be Quiet Topflow CPU koeler
2x Be Quiet Shadow wings case fans
LG DVD/CD combo drive
Samsung 840 pro SSD
Seagate 2TB 7200RPM HDD
Sapphire VAPORX 7970 3 GB GPU
Corsair CX600M voeding
Ik heb niks overklockt alles loopt op standaard snelheid.
Bij het afspelen van een filmpje op youtube (volgens afterburner 20% load) wordt mijn GPU al 52 graden. Tijdens het gamen (ik heb payday the heist, payday 2, borderlands 2 en crysis 3 geprobeerd) Komt de temperatuur van de GPU nooit aan de 70 graden. Dit is mooi, maar de ventilatoren lopen dan ook als een gek (soms 3000RPM of meer), dit geeft veel lawaai. Zeker voor een kaart met "low RPM fans en Vapor koeling" Aan de airflow in de kast kan het ook niet liggen, die is er meer dan voldoende.
Weet iemand wat hier het probleem is? Is de kaart kapot?
Ik heb het een en ander proberen te veranderen aan de ventilator-instellingen zowel via afterburner als via Trixx. Zonder succes.
Ter referentie laat onderstaande laat zien dat iemand MAX PAYNE op 1080p speelt met een overgeclockte 7970 VaporX kaart. Hij haalt 62 graden met 44% fan speed bij een load van 95%+. Ik zit in payday 2 op een load van 45% op 62 graden met 57%-60% fan speed op automatische instellingen in zowel Trixx als Afterburner.
YouTube: Sapphire 7970 GHz Vapor-X - Max Payne 3 Gameplay
Tot slot is mij opgevallen dat de videokaart overal op mijn computer wordt herkent als een "7900 series AMD Radeon" kaart. Alleen Afterburner zegt dat ik een MSI R7970 Lightning BE kaart heb. Dit is het enige programma waarbij dit gebeurd. Maakt het uit welke naam hier komt te staan, heeft dit grote gevolgen? Hangt dit wellicht samen met het Moederbord?
Graag hoor ik jullie feedback!
Alle ideeën en of opmerkingen zijn welkom, ik hoop dit snel te kunnen oplossen!
Kortgeleden heb ik mijn eigen computer gebouwd met de volgende hardware:
Intel Core I7-4770
MSI Z87 G45 moederbord
16GB Ballistix RAM (2 sticks) DDR3 1600Mhz
Be Quiet Topflow CPU koeler
2x Be Quiet Shadow wings case fans
LG DVD/CD combo drive
Samsung 840 pro SSD
Seagate 2TB 7200RPM HDD
Sapphire VAPORX 7970 3 GB GPU
Corsair CX600M voeding
Ik heb niks overklockt alles loopt op standaard snelheid.
Bij het afspelen van een filmpje op youtube (volgens afterburner 20% load) wordt mijn GPU al 52 graden. Tijdens het gamen (ik heb payday the heist, payday 2, borderlands 2 en crysis 3 geprobeerd) Komt de temperatuur van de GPU nooit aan de 70 graden. Dit is mooi, maar de ventilatoren lopen dan ook als een gek (soms 3000RPM of meer), dit geeft veel lawaai. Zeker voor een kaart met "low RPM fans en Vapor koeling" Aan de airflow in de kast kan het ook niet liggen, die is er meer dan voldoende.
Weet iemand wat hier het probleem is? Is de kaart kapot?
Ik heb het een en ander proberen te veranderen aan de ventilator-instellingen zowel via afterburner als via Trixx. Zonder succes.
Ter referentie laat onderstaande laat zien dat iemand MAX PAYNE op 1080p speelt met een overgeclockte 7970 VaporX kaart. Hij haalt 62 graden met 44% fan speed bij een load van 95%+. Ik zit in payday 2 op een load van 45% op 62 graden met 57%-60% fan speed op automatische instellingen in zowel Trixx als Afterburner.
YouTube: Sapphire 7970 GHz Vapor-X - Max Payne 3 Gameplay
Tot slot is mij opgevallen dat de videokaart overal op mijn computer wordt herkent als een "7900 series AMD Radeon" kaart. Alleen Afterburner zegt dat ik een MSI R7970 Lightning BE kaart heb. Dit is het enige programma waarbij dit gebeurd. Maakt het uit welke naam hier komt te staan, heeft dit grote gevolgen? Hangt dit wellicht samen met het Moederbord?
Graag hoor ik jullie feedback!
Alle ideeën en of opmerkingen zijn welkom, ik hoop dit snel te kunnen oplossen!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 20:53 ]