Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

john carmack

Pagina: 1
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 21:52
nieuws: John Carmack wordt chief technology officer bij Oculus VR - update

Eerste zin:
John Carmack verlaat id Software, het bedrijf dat hij in 1991 hielp oprichten, om als chief technology officer te gaan werken bij Oculus VR, het bedrijf achter de vr-headset Oculus Rift.

Laatste alinea (na de update):
Bethesda maakt in een mail aan Engadget duidelijk dat John Carmack wel cto wordt bij Oculus VR, maar dat zijn aanstelling daar geen gevolgen heeft voor zijn positie bij id Software. Carmack zelf heeft inmiddels ook via Twitter laten weten dat hij beide functies combineert en dus gewoon bij id Software in dienst blijft.

Lijkt tegenstrijdig.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is ook precies de reden dat we de update geschreven hebben :-)
Door de berichtgeving vanuit Oculus VR leek het alsof Carmack zijn baan bij id Software had opgegeven. Pas nadat diverse media (waaronder wij) het nieuws op die manier naar buiten hadden gebracht, kwam Bethesda met de verhelderende mail en Carmack zelf met zijn tweet. Dus pas toen bleek dat onse berichtgeving wat voorbarig was. En we dus een update moesten plaatsen.

• job_h
Ok, maar waarom wordt de eerste alinea dan niet aangepast? Nu hebben jullie een nieuwsbericht waarbij de eerste en laatste alinea recht tegenover elkaar staan.

Mensen die alleen de eerste alinea lezen (wat ik vaak doe) krijgen nu incorrecte informatie. Het lijkt mij dat als er nieuwe informatie naar buiten komt het artikel aangepast kan worden en niet enkel een extra alinea nodig heeft.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is het hele idee achter een update :-) We laten het oorspronkelijke bericht intact, zetten 'update' achter de kop en vetgedrukt onder het bericht. Dan kun je teruglezen wat het oorspronkelijke bericht is en daarmee waar de discussie over gaat die onder het bericht in de reacties gevoerd wordt.

• job_h
Dat is dan inderdaad de keuze die jullie gemaakt hebben. Ik ben alleen van mening dat dit niet de ideale oplossing is ;)

Ik zou denk ik de onjuiste informatie in het oorspronkelijke artikel markeren. Op die manier is het voor de lezer tenminste duidelijk dat dit niet meer informatie is waar Tweakers achter staat.

Maar dat is natuurlijk niet aan mij om te beslissen.

[ Voor 8% gewijzigd door job_h op 09-08-2013 19:40 ]