Toon posts:

Problemen bij installatie games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb geen idee of dit het juiste subfora is, maar aangezien ik geen andere subfora zie waar ik dit kan plaaten, plaats ik het hier.

Mijn computer vertoont op het moment grote problemen bij het installeren van games. Het begon allemaal een paar dagen terug. Ik was rustig een spelletje aan het spelen, totdat de computer ineens totaal vast liep. Kan gebeuren dacht ik. Ik probeerde de computer opnieuw op te starten en weer verder te gaan waarmee ik bezig was. Het probleem was dat mijn computer niet meer opstartte. Telkens na het biosscherm kreeg hij geen connectie met de ssd en hdd's en kon dus het besturingssysteem niet opstarten. Van alles geprobeerd. Boot priorities veranderd etc, maar niets hielp. De computer weigerde verder te gaan na het biosscherm.

Ten einde raad besloot ik dus een verse installatie van windows 7 erop te zetten. Nu ziet de computer de ssd en hdd's wel. Ik kan ook rustig alles erop zetten. Maar hierna begint de heibel. Nadat ik alle standaardprogramma's erop heb gezet en uiteindelijk een van mijn games er probeer op te zetten loopt hij weer compleet vast. Blauwe schermen en als ik hem opnieuw probeer op te starten ziet die weer mijn ssd en hdd's niet. De computer doet dus helemaal niets meer. De game in kwestie hier is Guild Wars 2.

Op het moment de ssd of de hdd er al tussenuit gehaald, de geheugenbankjes vervangen, maar ik kom er niet uit wat het probleem kan zijn.

Het rare is dat ik de twee jaar dat ik de computer nu heb hier helemaal geen problemen mee heb gehad en de problemen zich nu blijven opstapelen. Hebben jullie zoiets al ooit meegemaakt en hoe kom ik er vanaf. Alvast bedankt.

Dit zijn op het moment de specificaties van mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,50€ 178,50
1Asus P8Z68-V PRO€ 0,-€ 0,-
2Sapphire HD6950€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 650D€ 148,50€ 148,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Scythe Kaze Master Ace 5.25" Zwart€ 36,88€ 36,88
4Fractal Design Silent Series , 120mm€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 61,90€ 61,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 100,30€ 100,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 526,08

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 22:46 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan hier wat inspiratie opdoen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder heeft een bluescreen een foutcode. Google die foutcode en je weet wellicht meer.

Kijk eens of er een nieuwere firmware voor je ssd is.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-02 18:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Probeer eens de SMART waardes uit te lezen, het kan zijn dat je HDD een paar slechte sectors heeft.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:49:
Je kan hier wat inspiratie opdoen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder heeft een bluescreen een foutcode. Google die foutcode en je weet wellicht meer.

Kijk eens of er een nieuwere firmware voor je ssd is.
Ja ik heb al in dat topic gekeken en heb ook al verschillende dingen gedaan, maar het lukt me maar niet om het op te lossen. Daarom vraag ik het specifiek hier. De ssd beschikt ook over de nieuwste firmware.
kuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:49:
Probeer eens de SMART waardes uit te lezen, het kan zijn dat je HDD een paar slechte sectors heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vwsf42.jpg

Dit zijn de waardes die ik heb gevonden via een SMART test.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels meerdere bluescreens gehad met de volgende error 0x000000F4

• Reepje
  • Niet online
Je smart waardes zijn hier niet echt leesbaar (misschien heb ik een bril nodig).

Een snelle google op 0xF4 levert op dat je alle kabels moet checken (dus eruit en weer aansluiten), alle drivers moet checken op de laatste versies, het kan zelfs door een virus worden veroorzaakt. Dat laatste zou kunnen, want je kan windows en veel andere zaken installeren, en plots begint het gezeik. Het zou dan kunnen dat je een programma met daarin een virus hebt geïnstalleerd.

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Heb je de schijven nu op de SATA600 poorten? Misschien moet je deze even op de SATA300 poorten aansluiten om te kijken of het de SATA600 controller is van je moederbord.

• Reepje
  • Niet online
oeps verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Reepje op 09-08-2013 09:23 ]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Als je blue screens krijgt maakt windows ook een crashdump aan.
in je windows map staat een mapje "minidump" en hier staan de dumps in.

Die zou je eens kunnen rarren en uploaden dan kunnen we die uitlezen om te kijken of die iets duidelijks aangeven.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Is dit niet de oude bekende sandy bridge sata fail?

• Axewi
NasT89 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:12:
Is dit niet de oude bekende sandy bridge sata fail?
Nee dat is met de B2 chipsets alle z68 moederborden hebben B3 (deze heeft die bug niet meer)

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:31:
Je smart waardes zijn hier niet echt leesbaar (misschien heb ik een bril nodig).

Een snelle google op 0xF4 levert op dat je alle kabels moet checken (dus eruit en weer aansluiten), alle drivers moet checken op de laatste versies, het kan zelfs door een virus worden veroorzaakt. Dat laatste zou kunnen, want je kan windows en veel andere zaken installeren, en plots begint het gezeik. Het zou dan kunnen dat je een programma met daarin een virus hebt geïnstalleerd.
Inmiddels alle kabels gecheckt, geen problemen daar. Alle drivers zijn de laatste versie. Alleen de drivers staan erop en de windows updates maar nog steeds geeft de computer dezelfde problemen.
henwy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:07:
Heb je de schijven nu op de SATA600 poorten? Misschien moet je deze even op de SATA300 poorten aansluiten om te kijken of het de SATA600 controller is van je moederbord.
Ook gecheckt en ze werken bij beide. Het installeren gaat nog wel, een aantal updates ook nog wel, maar dan als hij eenmaal opnieuw moet opstarten ziet die de ssd en hdd niet meer.
Axewi schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:26:
Als je blue screens krijgt maakt windows ook een crashdump aan.
in je windows map staat een mapje "minidump" en hier staan de dumps in.

Die zou je eens kunnen rarren en uploaden dan kunnen we die uitlezen om te kijken of die iets duidelijks aangeven.
Inmiddels al een aantal crashes gehad, bluescreen etc, maar ik zie ze niet terug in minidump map. Ik heb wel een foto kunnen maken van de bluescreen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34tcro4.jpg

Excuses voor de onduidelijke foto, maar het bluescreen ging snel weer weg.

• Axewi
Onderaan je blue screen geeft hij duidelijk aan dat er een dump word gemaakt.

je kan controleren of de instellingen van de dump verkeert staan.
in windows 7 doe je dat alsvolgd.
1) Rechtermuisknop eigenschappen op computer
2) links bovenin op geavanceerde systeeminstellingen klikken
3) klik op instellingen bij het kopje opstart- en herstelinstellingen
4) zorg dat onderaan de dropdown menu op "kleine geheugendump" staat en als map: %SystemRoot%\Minidump

"Ook gecheckt en ze werken bij beide. Het installeren gaat nog wel, een aantal updates ook nog wel, maar dan als hij eenmaal opnieuw moet opstarten ziet die de ssd en hdd niet meer."

Klinkt alsof je bij windows update een verkeerde sata driver mee krijgt.
Of ziet hij in de bios zelf de schijven dan ook niet meer?

[ Voor 25% gewijzigd door Axewi op 09-08-2013 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:28:
Onderaan je blue screen geeft hij duidelijk aan dat er een dump word gemaakt.

je kan controleren of de instellingen van de dump verkeert staan.
in windows 7 doe je dat alsvolgd.
1) Rechtermuisknop eigenschappen op computer
2) links bovenin op geavanceerde systeeminstellingen klikken
3) klik op instellingen bij het kopje opstart- en herstelinstellingen
4) zorg dat onderaan de dropdown menu op "kleine geheugendump" staat en als map: %SystemRoot%\Minidump

"Ook gecheckt en ze werken bij beide. Het installeren gaat nog wel, een aantal updates ook nog wel, maar dan als hij eenmaal opnieuw moet opstarten ziet die de ssd en hdd niet meer."

Klinkt alsof je bij windows update een verkeerde sata driver mee krijgt.
Of ziet hij in de bios zelf de schijven dan ook niet meer?
de volgende keer als ik een bluescreen zie zal ik hem rarren.

Als windows moet heropstarten voor update ziet die de schijven niet. Hij ziet boot-device niet. Als ik daarna de stroom eraf haal en er weer op ziet hij alle schijven weer en start de computer ook weer op.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Om snel en makkelijk je BSOD uit te lezen kan je ook Blue Screen View gebruiken.

In Windows 7 kan je ook uitzetten dat Windows gelijk opnieuw opstart na een BSOD. Hier kan je zien waar:
Afbeeldingslocatie: http://www.techulator.com/attachments/Resources/3968-2173-Windows-7-startup-and-recovery.jpg

• Axewi
Als de ts op die manier zijn minidump instelt krijgt hij 1 dump die elke keer overschreven word ten grote van zijn volledige geheugen gebruik op dat moment.

a) dat zijn grote bestanden die hij minder makkelijk kan uploaden
b) we willen meer dumps om te zien of de oorzaak bij elke crash hetzelfde is.

verder heeft het vinkje 0 zin de pc start pas opnieuw op nadat deze klaar is met het maken van de dump.
zet je dit vinkje dus uit dan blijft de pc op het blauwe scherm staan en moet de ts handmatig de pc opnieuw starten.

kernel memory dumps gebruik je om geavanceerd te debuggen (denk aan het schrijven van een driver o.i.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, al een tijdje geen bluescreen meer gehad. De computer loopt wel om de 30 minuten steenvast. Hij kan alleen opnieuw worden aangezet door op de resetknop te drukken.

• Axewi
Kijk ondertussen voor de gein eens of er nieuwe firmware is voor je ssd.

Verwijderd

Topicstarter
Deze staat erop ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 22:59
this misschien een overbodige vraag, maar heb je de bios AHCI wel aan staan en de nieuwste drivers bij je mbord fabrikant gehaald?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Heb je op onderstaand URL ook al even geken?

http://answers.microsoft....38-4e33-8721-03e3de7de907

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste drivers staan erop.
Hartelijk dank voor de link, probleem wil dat ik geen bluescreens meer krijg maar totale freezes. Zal deze link zeker gebruiken bij de volgende blue screen.

• Axewi
Download hirens boot cd.
Daar staat een tooltje op: memtest 86+
Start deze en draai die eens een paar uur achter elkaar.
Kijk eens of die fouten aangeeft.

Pagina: 1