Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opensource Media Streaming Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Free Media Streaming Server (Windows of Linux, liefst Windows)
Dit moet aan volgende eigenschappen voldoen

Streaming van audio en video
ondersteuning van alle formaten
Media moet kunnen bekeken worden via webbrowser
streaming via android 4.2 client (Android niet via Flash, kan geen fullscreen)

Momenteel heb ik Subsonic, maar vind de webbrowser maar niks en heb problemen om mijn android client in orde te krijgen.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Laat ik aardig zijn en je op het goede spoor brengen met een linkje: Wikipedia: Comparison of UPnP AV media servers
Daar kun je wel even mee vooruit...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:42

Proto

¬.¬

Wat subsonic betreft, welke apps gebruik je? Default of third-party? De standaardapps zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar ik gebruik nu naar volle tevredenheid een stel apps van andere developers. Voor android gebruik ik ultrasonic, welke gebaseerd is op de standaardapp maar met een heleboel tweaks en verbeteringen. Voor de webbrowser gebruik ik jamstash/minisub (beide dezelfde app, maar de eerste is server-side terwijl de tweede een chrome plugin is). Heb je Windows 8, dan staan er ook nog een paar goeie apps in de windows store.

Wat video betreft kan ik je niet veel helpen (gebruik ik het niet voor), maar voor muziek vind ik het met deze set-up ideaal. :)