Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Clean Install Snow Leopard via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ga mijn MacBook Pro (late 2008) aan iemand anders geven en ik zou hiervoor graag een clean install doen. Dan heb ik het voordeel dat er geen persoonlijke informatie meer op staat en de andere persoon dat ze met een compleet 'frisse' laptop kan beginnen.

Het probleem is dat mijn CD-drive van de laptop kapot is en ik kan de bijgeleverde Snow Leopard CD dus niet zomaar installeren. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om op een of andere manier Snow Leopard toch nog clean te installeren met behulp van bijvoorbeeld een USB-stick.

Ik heb uiteraard eerst op internet rondgekeken, maar ik kon niks vinden wat mij erg helpt (http://www.maciverse.com/...from-usb-flash-drive.html komt het dichts bij, maar ook hier is een CD-drive voor nodig).

Wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Maarten

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Download je de Snow Leopard install disk toch even van het internet (torrents of nieuwsgroepen)? Aangezien je de disk/licentie zelf ook gewoon hebt is dat gewoon legaal volgens mij. :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gewoon de ISO op de USB stick schrijven (met diskutil dus) en dan kan je ervan booten.
Als je een recovery partitie hebt kan je de mac ook vanuit de appstore opnieuw installeren.

Reboot met appeltje-R of met de alt toets ingedrukt, daar zou de recovery partitie tussen moeten staan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de informatie! Las inderdaad dat het legaal is om een torrent voor Snow Leopard te downloaden als ik de originele CD toch bezit. Dit dus gedaan en via de comments kwam ik op dit filmpje uit:

YouTube: How to Make a Bootable External Hard Drive, SD, USB, or DVD/CD

Niet zo moeilijk als ik in gedachten had haha!