Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor school. Asus of Toshiba?

Pagina: 1
Acties:

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hoi mede-tweakers

Ik heb voor school een laptop nodig. ik ga een natuurkundige opleiding doen en moet veel in 3d ontwerpen. grafische kracht is dus gewenst. De eisen zijn als volgt:
-core i5
-zo veel mogelijk grafische kracht(noob op gebied van videokaarten :/)
-budgets +- 600 euro

met zelf wat vergelijken kwam ik uit op de Asus R500VD-SX652H en de Toshiba Satellite C855-255.
pricewatch: Toshiba Satellite C855-255
pricewatch: Asus R500VD-SX652H

de Toshiba zat ook in de shoot-out van laptops rond de 500 euro. alleen toen de versie zonder videokaart.
De toshiba heeft een Radeon HD7610M en de Asus een GeForce 610M. Welke lijkt jullie beter?

volgens mij zijn de laptops verder aardig vergelijkbaar. De Toshiba heeft wel 2 Gb extra RAM, maar dar houd het wel mee op.

Alvast bedankt!
wttj

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 08-08-2013 21:00 . Reden: typo's ]

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Misschien is de S56 de extra 50 euro wel waard omdat hij een cache SSD en 180GB meer opslag heeft.
pricewatch: Asus S56CB-XX009H

• RagingPenguin
  • Niet online
Ghoxer schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:43:
Misschien is de S56 de extra 50 euro wel waard omdat hij een cache SSD en 180GB meer opslag heeft.
pricewatch: Asus S56CB-XX009H
Een ssd is wel handig ja Alleen gaat deze met nog extra RAM wel tegen de 700 euro aan. Is wel buiten budget. maar misschien doe ik het wel, een ssd zorgt wel voor extra gebruikersgemak. Maar is een 24Gb niet klein voor een ssd?

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26

Nemean

3:16

RagingPenguin schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

Een ssd is wel handig ja Alleen gaat deze met nog extra RAM wel tegen de 700 euro aan. Is wel buiten budget. maar misschien doe ik het wel, een ssd zorgt wel voor extra gebruikersgemak. Maar is een 24Gb niet klein voor een ssd?
Het is dan ook een Cache SSD.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Tip: Kijk zeker voor een laptop welke gebruikt word voor school naar een full HD (1920x1080) scherm. Dit bied zo veel meerwaarde omdat je een stuk meer schermruimte hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

D4NG3R schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:38:
Tip: Kijk zeker voor een laptop welke gebruikt word voor school naar een full HD (1920x1080) scherm. Dit bied zo veel meerwaarde omdat je een stuk meer schermruimte hebt.
Eens, als je echt een goede laptop wil zou ik anders je budget een klein beetje ophogen:
pricewatch: Asus N56VJ-S4149H

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RagingPenguin
  • Niet online
Stef602 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:31:
[...]

Eens, als je echt een goede laptop wil zou ik anders je budget een klein beetje ophogen:
pricewatch: Asus N56VJ-S4149H
Maar die heeft geen ssd. Als ik moet kiezen voor een ssd of full-hd scherm ga ik voor de eerste. Beide word wel erg duur. 700 euro is wel echt de max

Verwijderd

Inspiron 15R SE:
1080p scherm
HD 7730m.
i5
1TB HDD
8GB RAM
= € 613 zonder €50 kortingsbon. Ik weet namelijk niet of die laatste ook echt werkt.

De GT 610m is trouwens een totale grap op het gebied van grafische prestaties. Neem liever een model met intel IGP :X

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Ik zou nu deze bestellen: asus F550VC bij de mediamarkt voor 600 euro, ik garandeer je beter vind je NIET.

8gb ram
Nvidia 720M 2GB
i5 3230M
1TB HDD
2.2kg lekker dun,
1368x768

Alleen ophalen bij de mediamarkt, actie is tot 11 augustus. Heb hem zelf ook gehaald, prima laptop :-)
http://www.mediamarkt.nl/...21,869300.html?langId=-11
(Gewicht vd laptop was nergens te vinden op internet, maar heb hem thuis op de weegschaal gezet XD)

[ Voor 25% gewijzigd door dejoma op 09-08-2013 18:59 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:10:
Inspiron 15R SE:
1080p scherm
HD 7730m.
i5
1TB HDD
8GB RAM
= € 613 zonder €50 kortingsbon. Ik weet namelijk niet of die laatste ook echt werkt.

De GT 610m is trouwens een totale grap op het gebied van grafische prestaties. Neem liever een model met intel IGP :X
Dan zou ik inderdaad voor deze gaan en er een ssd bijgooien (van mijn part ééntje van 64gb)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

RagingPenguin schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

Maar die heeft geen ssd. Als ik moet kiezen voor een ssd of full-hd scherm ga ik voor de eerste. Beide word wel erg duur. 700 euro is wel echt de max
Een SSD kan je zo plaatsen. Een nieuw scherm niet. En een hoger resolutie bied meer als een sneller opslagmedium.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RagingPenguin
  • Niet online
josephusmarinus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:58:
Ik zou nu deze bestellen: asus F550VC bij de mediamarkt voor 600 euro, ik garandeer je beter vind je NIET.

8gb ram
Nvidia 720M 2GB
i5 3230M
1TB HDD
2.2kg lekker dun,
1368x768

Alleen ophalen bij de mediamarkt, actie is tot 11 augustus. Heb hem zelf ook gehaald, prima laptop :-)
http://www.mediamarkt.nl/...21,869300.html?langId=-11
(Gewicht vd laptop was nergens te vinden op internet, maar heb hem thuis op de weegschaal gezet XD)
Klinkt wel heel intrasant. Kan je bij deze laptop er en SSD bij plaatsen? of is daar geen ruimte meer voor door dat hij erg dun is? De specs zijn dik, de laptop dun. Mooie combinatie, zeker als hij elke dag mee naar school moet. De Inspiron valt wel af, ik moet een losse kaart hebben voor de programma's van school

Wel grappig dat iedereen geen woord over de Toshiba zegt. Alleen maar Asus in tig verschillende configuraties. :) Iedereen wel (alvast) bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Er is simpelweg niemand die zinvolle informatie heeft over de toshiba. Het enige wat ik er over weet is dat de vorige generatie budget toshba's heel erg slecht was...

• RagingPenguin
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:09:
[...]

Een SSD kan je zo plaatsen. Een nieuw scherm niet. En een hoger resolutie bied meer als een sneller opslagmedium.
Ik zie nooit de meerwaarde van hoop extra puntjes. De puntjes zelf zie ik namelijk ook niet, of het nu 768p of 1080p of whatever is. alles werkt bij deze persoon en ik ga gewoonlijk voor de meeste rekenkracht/snelheid. :)

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:53:
Er is simpelweg niemand die zinvolle informatie heeft over de toshiba. Het enige wat ik er over weet is dat de vorige generatie budget toshba's heel erg slecht was...
in de shoot-out van budget laptops werd het touchpad van toshiba ook slecht beoordeeld. Ik denk dat Asus ook gewoon de meeste dingen beter doet en er een heel stuk beter uitziet

Verwijderd

RagingPenguin schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:53:
[...]

Ik zie nooit de meerwaarde van hoop extra puntjes. De puntjes zelf zie ik namelijk ook niet, of het nu 768p of 1080p of whatever is. alles werkt bij deze persoon en ik ga gewoonlijk voor de meeste rekenkracht/snelheid. :)
programmeren op 768p: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/full.png
programmeren op 1080p: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/full.png

Ik vind 1080p eigenlijk al te weinig..

• RagingPenguin
  • Niet online
Ik zie het verschil... Maar ik ga ook niet programmeren, vooral tekenen, stimuleren en de resultaten bekijken. Bij het teken zoom je sowieso al in, bij het stimuleren is er weinig leuks te zien en een grafiek is in 768p even intrasant als in 1080p... ik kan best begrijpen dat jij niet zonder kan, ik vind het niet nodig ;)

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 09-08-2013 21:02 . Reden: typo ]

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 18:29
Ehm, dat ben ik niet met je eens. Ook bij tekenen zie je extreem veel verschil tussen 768p en 1080p. Zeker nu die ribbon interface bij zowat elke applicatie komt hou je geen verticale ruimte meer over op 768p (Ervaring met Autocad, met Solidworks of wat dan ook zou het ongeveer hetzelfde verhaal zijn)

• RagingPenguin
  • Niet online
evanraalte schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:03:
Ehm, dat ben ik niet met je eens. Ook bij tekenen zie je extreem veel verschil tussen 768p en 1080p. Zeker nu die ribbon interface bij zowat elke applicatie komt hou je geen verticale ruimte meer over op 768p (Ervaring met Autocad, met Solidworks of wat dan ook zou het ongeveer hetzelfde verhaal zijn)
jullie roepen dus eigenlijk: koop deze pricewatch: Asus N56VJ-S4149H
is daar trouwens ook een versie met SSD van?

laat maar, nee zelf de dikste versie niet zie ik

[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 09-08-2013 21:07 . Reden: antwoord op eigen vraag ]

• evanraalte
Jups:p

Ik geloof van niet, tenzij je weer meer wilt uitgeven. Echter kun je zowel een SSD als RAM bijplaatsen i.t.t. een scherm dus dat kun je altijd nog doen;)

• RagingPenguin
  • Niet online
evanraalte schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:08:
Jups:p

Ik geloof van niet, tenzij je weer meer wilt uitgeven. Echter kun je zowel een SSD als RAM bijplaatsen i.t.t. een scherm dus dat kun je altijd nog doen;)
daar heb je gelijk in. RAM doe ik denk ik maar meteen, die programma's van school zullen met 4 Gb niet echt soepel lopen... SSD kijk wel even aan, misschien als mid-live update. Ben niet van plan voorlopig een nieuwe te kopen(als ik deze heb dan ;) )

iedereen bedankt voor zijn of haar suggesties! reageren kan altijd nog, ik ga hem nu niet direct bestellen, maar goed, ik denk dat keuze is gemaakt.

• evanraalte
Mooizo! Je legt met deze laptop een goede basis en er is dus ruimte zat om later te upgraden ;)

• RagingPenguin
  • Niet online
evanraalte schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:13:
Mooizo! Je legt met deze laptop een goede basis en er is dus ruimte zat om later te upgraden ;)
dat is echt een groot voordeel, zeker als tweaker zijnde :*)

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet wat er zo bijzonder is aan de F550VC. Er zijn geen reviews te vinden van het apparaat.

We weten dus niets over de koeling, accuduur of bouwkwaliteit. Dat, terwijl:
Je voor €80 minder de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH) hebt
Die maar 300 gram zwaarder weegt
Waarvan we nu al weten dat de bouwkwaliteit, toetsenbord en accuduur voor de prijs zeer goed in orde is.

Je kan naar mijn mening veel beter voor de lenovo gaan dan voor de asus F550VC, al was het maar omdat je voor het prijsverschil een SSD hebt.

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:15:
Ik snap eigenlijk niet wat er zo bijzonder is aan de F550VC. Er zijn geen reviews te vinden van het apparaat.

We weten dus niets over de koeling, accuduur of bouwkwaliteit. Dat, terwijl:
Je voor €80 minder de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH) hebt
Die maar 300 gram zwaarder weegt
Waarvan we nu al weten dat de bouwkwaliteit, toetsenbord en accuduur voor de prijs zeer goed in orde is.

Je kan naar mijn mening veel beter voor de lenovo gaan dan voor de asus F550VC, al was het maar omdat je voor het prijsverschil een SSD hebt.
inderdaad, helemaal gelijk. Als ik niet verplicht een losse videokaart moet hebben. Die heeft deze niet. Daarbij zit er ook geen full-hd scherm in, wat hier wel als heel nuttig werd omschreven(waarvan ik nu ook overtuigt ben :) ). Mij lijkt de Asus nog steeds de beste keuze

Verwijderd

De asus, als in de N56? Er worden hier meer asusen genoemd :+

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:49:
De asus, als in de N56? Er worden hier meer asusen genoemd :+
sorry, ik bedoelde deze pricewatch: Asus N56VJ-S4149H

Verwijderd

Dat lijkt mij ook de beste keus.

Je kan ook nog €25 extra neerleggen voor een i7 versie: http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx.

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:02:
Dat lijkt mij ook de beste keus.

Je kan ook nog €25 extra neerleggen voor een i7 versie: http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx.
dat is wel een hele mooie. 6 Gb RAM, i7 en full-hd. vooral die 6 Gb ram lijkt me handig, de 4 Gb die de overige Asussen meenemen is wel een beetje karig voor dit geld. Thnx!

• RagingPenguin
  • Niet online
beste tweakers,

Ik heb net de saturn bezocht om daar de Asus N56 te testen. Laten we het vriendelijk houden en zeggen dat de Asus een beetje tegen viel.(eigenlijk was het een ramp, en dat is nog steeds vriendelijk) De ergonomie was een ramp, touchpad werkte niet echt zoals het hoort. De laptop was een log bakbeest met enorme bezels. Naast deze Aus stond deze Sony: pricewatch: Sony Vaio SVF1521T1E
Werkte veel beter en was wat compacter. Ook was hij een stuk mooier, wat minder bling-bling, maar dat maakt niet zo veel uit.

Wat zeggen jullie? Mijn gevoel volgen en voor de Sony gaan of krijg ik daar spijt van en kan ik beter de Asus kopen?

Verwijderd

RagingPenguin schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:04:
beste tweakers,

Ik heb net de saturn bezocht om daar de Asus N56 te testen. Laten we het vriendelijk houden en zeggen dat de Asus een beetje tegen viel.(eigenlijk was het een ramp, en dat is nog steeds vriendelijk) De ergonomie was een ramp, touchpad werkte niet echt zoals het hoort. De laptop was een log bakbeest met enorme bezels. Naast deze Aus stond deze Sony: pricewatch: Sony Vaio SVF1521T1E
Werkte veel beter en was wat compacter. Ook was hij een stuk mooier, wat minder bling-bling, maar dat maakt niet zo veel uit.

Wat zeggen jullie? Mijn gevoel volgen en voor de Sony gaan of krijg ik daar spijt van en kan ik beter de Asus kopen?
Alleen al de resolutie is eigenlijk een reden om voor de Asus te kiezen:
1366x768 (WXGA Wide) bij de sony vs 1920 x 1080 bij Asus

De asus heeft ook een quad core processor tegen een ultra low voltage dual core bij de Sony. Ga je voor batterijtijd, kies je hier waarschijnlijk voor de Sony, ga je voor prestaties, ga je voor Asus.

Verder heb je dan de Bang & Olufson boxen bij de Asus die (zeker met subwoofer) voor een geweldige audio zorgen.

• RagingPenguin
  • Niet online
De asus heeft gewoon een dual core hoor. ze hebben ook allebei 4 threads dus dat scheelt ook niets. De Sony heeft alleen een veel lagere kloksnelheid (1,7 vs 2,6) en hij heeft een lagere TDP (17 vs 35) Daarom is het ook een ULV. een bijkomend voordeel is dat de Sony minder warmte ontwikkeld.

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 12-08-2013 17:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

De warmteontwikkeling is hetzelfde, behalve na lange termijn onder full load.

Verder zegt een ULV niets over de accuduur of koeling. Genoeg laptops met ULV CPU hebben brakke accuduur en slechte koeling.

• RagingPenguin
  • Niet online
zal die Asus in praktijk beter presteren dan de Sony of valt dat mee? voor zwaardere werk is vooral grafisch, daar heb je de videokaart voor. De Sony is als laptop beter, alleen is de vraag of de prestaties goed genoeg zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door RagingPenguin op 12-08-2013 17:26 ]

Verwijderd

RagingPenguin schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:10:
De asus heeft gewoon een dual core hoor. ze hebben ook allebei 4 threads dus dat scheelt ook niets. De Sony heeft alleen een veel lagere kloksnelheid (1,7 vs 2,6) en hij heeft een lagere TDP (17 vs 35) Daarom is het ook een ULV. een bijkomend voordeel is dat de Sony minder warmte ontwikkeld.
Ik dacht dat jij het had over deze Asus (http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx) en niet over degene in je openingspost.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 17:28 ]

Verwijderd

Nee ik had over ook over die asus. Het klokt simpelweg niet dat een ULV processor minder warmte uitstoot. Dat is alleen het geval in situaties waar hij ook daadwerkelijk trager is. Als je een game speelt of film kijkt en de processor wordt niet noemenswaardig belast is er geen verschil in energieverbruik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:29:
Nee ik had over ook over die asus. Het klokt simpelweg niet dat een ULV processor minder warmte uitstoot. Dat is alleen het geval in situaties waar hij ook daadwerkelijk trager is. Als je een game speelt of film kijkt en de processor wordt niet noemenswaardig belast is er geen verschil in energieverbruik.
Weer iets bijgeleerd over processoren ;) Ik had wel fout gequote, ik had het dus eigenlijk niet op jouw.

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:27:
[...]

Ik dacht dat jij het had over deze Asus (http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx) en niet over degene in je openingspost.
nee sorry, ik heb deze geprobeerd: pricewatch: Asus N56VJ-S4149H

maar ga ik in de praktijk iets merken van wel of geen ULV? Of gebeurd dat soms? De Sony heeft namelijk wel mijn sterke voorkeur gekregen

Verwijderd

Ik raad uit principe niets aan waar geen review of redelijke zekerheid over bestaat dat de koeling in orde is :P . Maar als ik zo kijk naar de specs, dan dan met name het scherm, dan zou ik zeggen dat je veel beter voor de N56 of inspiron 15R SE kan gaan.

• RagingPenguin
  • Niet online
de N56 heb ik liever niet en die 16R SE wird nergens meer verkocht volgens de PW. Of jij moet weten waar, die specs zien er wel dik uit

• RagingPenguin
  • Niet online
Als ik zelf wat bijleg komt de lenevo y500 ook in beeld
Specs:
Core i5 3xxx (geen ulv)
8 gb ram
1 tb hdd
Full-hd
Dit is zeker een goede keuze? Ik vond hem tijdens mijn hands-on prettig werken.
Pagina: 1