High- end videokaart aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey Tweakers!

Binnen nu en een maand wil ik een nieuwe, high- end videokaart aanschaffen. Ik heb een aantal vereisten, waarvan de belangrijkste is dat de kaart ongeveer 2 jaar lang alle games op de hoogste settings kan laten draaien. Daarnaast moet de kaart niet al te veel lawaai maken, en compatibel zijn met een PCI 2.0 16x aansluiting.

In 2010 kocht ik een Nvidia 470 GTX voor €280,- euro, waar ik tot eind vorige maand nog altijd veel plezier van had. Helaas kreeg de kaart last van artifacts, en was 'ie niet veel later helemaal defect.

De videokaart zal één 1920x1080 scherm aansturen, al sluit ik niet uit dat dit in de toekomst een 2560x1440 scherm wordt. 4K Zal ik voorlopig nog niet in huis halen, dus dat sluit ik in ieder geval uit.

Aangezien mijn budget dit jaar iéts beperkter is, neem ik een stapje lager dan toendertijd deed. Mijn budget is rond de €200,- - €250,- euro. Vereist is dat de kaart Battlefield 4 op ultra, 1920x1080 en 60fps kan draaien.

Ik heb gezocht in de pricewatch, en kwam op de volgende videokaarten uit:

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming
pricewatch: MSI R7950 TF 3GD5/OC BE

Welke kunnen jullie het meeste aanraden? Ik doe naast gaming ook veel met Adobe software, misschien is dit handig om erbij te vermelden.

Daarnaast leest ik veel goede reviews over de 770 GTX, hoeveel verschil zit er ongeveer tussen de 760 GTX en de 770 GTX?

Bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

(jarig!)
http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_760/27.html

Heb je een beetje een idee van de verhoudingen (zonder (factory) overclocks etc).

Binnen je budget is de genoemde MSI 760 m.i. een goede aanschaf. Hoe BF4 precies gaat draaien wanneer deze uitkomt is nog maar de vraag, en gezien het er op lijkt dat je niet maanden kan/wil wachten op een nieuwe kaart blijft het speculeren. Of het 60 fps op ultra/1080p gaat halen ga ik niet beloven, gezien hij volgens dezelfde review ca 70fps haalt in BF3 op ultra met 4x AA, maar goed en mooi speelbaar maak ik mij geen zorgen over.

De 770 zit eenvoudig 20%(tot 25, zeker op hogere res) fps boven de 760, dit klinkt veel, maar wanneer een shooter merkbaar minder draait (zeg even <40fps op een 760), zou een 770 dus eerder ~48-50 zitten dan op 60. Een upgrade is het zeker wel, maar je zit minimaal 100 euro over de bovengrens van je budget, en is dus eigenlijk geen echte oplossing.

tl;dr, ik denk dat als je nu een gpu nodig hebt en max 250 wil besteden, deze GTX 760 een uitstekende keus is.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Ben het met Foritain eens, de eisen die je stelt aan je gpu en het budget dat je ervoor uit wilt trekken gaan gewoon niet samen. Een 760 is een hele goede kaart en binnen je budget een uitstekende keus, maar hij draat battlefield 3(een game die bijna 2 jaar oud is) op de hoogste settings maar net op 60fps. Huidige games als: metro 2033 en crysis 3 speelt hij maar net op 30fps.

We weten zoals Foritain al zei nog niks over de gpu belasting die Battlefield 4 met zich meebrengt, maar het zou gek zijn als een gtx 760 battlefield 4 wel op de hoogste instellingen op 60 fps draait. Een 770 zal betere prestaties neer zetten, maar waarschijnlijk ook niet de 60 fps halen.

je moet dus of je eisen bij stellen of je budget vergroten, want wat jij vraagt is gewoon niet mogelijk.