iPhone 4s oplaadprobleem - valt uit, laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Mijn iPhone 4s heeft sinds een korte tijd kuren.

(Omschrijving omstandigheden, correlatie, ik heb nog geen causaal verband aangetoond)

Sinds ik hem een aantal dagen achterelkaar gebruikte als navigatie-apparaat (TomTom), in een andere auto dan de mijne, lijkt de telefoon vaak niet op te laden wanneer ik hem op een USB 2 of 3 poort aan mijn MacPro hang. Ook valt de verbinding met de Mac/iTunes weg, of hij maakt geen verbinding.

Hij valt 's nachts of overdags uit, en laadt dan niet op, en dan is hij wel verder leeggelopen, hij duidt een lagere batterijlading aan dan toen ik hem aansloot.

Wat gegoogeld op vergelijkbare problemen, maar dan is de meest voorkomende oorzaak een 'oververhitte batterij', hetgeen bij mijn iPhone niet het geval is.

Ter verduidelijking, de telefoon is als nieuw, er zit zelfs nog geen krasje op (hij zit altijd altijd in mijn Sena Walletbook), en ik heb 'm sinds november 2011.

Ik ga voorlopig eerst alle kabels eens vervangen, en andere USB-poorten gebruiken om te kijken of het daar misschien aan ligt...

Iemand vergelijkbare ervaringen? Momenteel hangt hij weer eens aan de eigen oplader, om te kijken of het wellicht aan de USB-kabel of het dock ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 08-08-2013 19:23 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Klinkt heel erg als een vervuilde connector in je iPhone. Heb je deze al eens goed bekeken? Het wil nog wel eens voorkomen dat de connector gecorrodeerd raakt puur en alleen door 'vochtige lucht' (adem, bellen inde regen etc...)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het zou best wel eens kunnen zijn dat je batterij gewoon slecht is. Een andere batterij is niet heel duur en makkelijk te proberen. Twee schroefjes aan de onderkant van de iPhone 4S losdraaien (heb je wel een pentalobe schroevendraaier voor nodig) en je schuift de achterkant er af. Connectortje losmaken en je kunt je batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Hij blijk toch consequent goed op te laden aan de originele lader...

Ik houd het nog even in de gaten. :)

Het kunnen immers ook nog het dock of de kabels zijn.

Ik zal in elk geval de connector eens goed bekijken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Idd slechte batterij en/of gecorrodeerde connector.
Van mijn 4s (2011) was de batterij begin 2013 al slecht en heb deze toen vervangen. Recent een toestel remplacement gedaan ivm >1 hardware problemen, waaronder niet opladen door (vermoedelijk) gecorrodeerde connector. Aan de buitenkant kon ik niets zien aan de connector behalve dat de vochtindicator was afgegaan.