Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waltero
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 07:34
Sorry voor de raadselachtige titel :)
Het probleem is het volgende, mijn E2607WS is dus waarschijnlijk defect.
Waarschijnlijk defect, omdat ik nog wel enigszins beeld krijg. Het probleem lastig te omschrijven. Zie het als een refresh rate maar ipv ms kan ik gerust in minuten spreken. Als ik bijvoorbeeld mijn Homecast tv box aansluit via HDMI (het probleem speelt ook bij VGA en DVI en andere inputapparaten) en naar een ander kanaal ga duurt het tijden voordat ik het eerste beeld zie van de nieuwe zender in een grijze waas. Als ik lang genoeg wacht wordt het beeld wel ietsje beter maar gewoon vloeiend tv kijken wordt het dus niet.

Een plaatje om het misschien een beetje duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/317eg42.jpg
Hier is een melding van de Homecast te zien met heel vaag het servicemenu van de IIyama.
Als ik door het servicemenu navigeer duurt het ook erg lang totdat het te zien is dat ik bij de volgende optie ben (te zien doordat de opties highliten). Een extreme vorm van ghosting/refresh rate dus.

Wat mee zou kunnen spelen is dat ik de monitor jarenlang aan een draaibaar bureaustandaard (hoe noemt men zoiets toch |:( ) had hangen. Ook heeft ie veel sigarettenrook moeten doorstaan. Tenslotte, het beeldscherm is al redelijk oud (5 jaar oid) en heeft al die tijd erg veel en goed gefunctioneerd.

Voordat ik de monitor open ga schroeven om te kijken of ik het defect zelf kan verhelpen ben ik benieuwd of er medetweakers zijn die mij wat tips kunnen geven waar ik zou moeten kijken.

Zelf heb ik me al een ongeluk gegoogled, allerlei kabels geprobeerd, andere pc en laptop aangesloten etc. maar helaas heeft nog niets mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Hoe en wanneer is het gebeurd? Kan het bliksemschade zijn? Gebeurde het plotseling, ging het langzaam bergafwaarts of deed ie het af en toe nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waltero
Bliksemschade kan uitgesloten worden. Het gebeurde plotseling toen ik via mijn versterker (Pioneer) van computer naar tv schakelde (HDMI switch dus). Nog nooit eerder problemen gehad met dit beeldscherm. Wel een aantal keer dat het beeld even weg viel maar dat was te wijten aan een slechte en goedkope HDMI switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Dus geen bliksem, slecht intern contact of falende condensatoren.

Zitten alle apparaten in een geaard stopcontact?
Een PC die niet geaard is staat altijd onder spanning. Pak maar eens met een hand de pc kast en met de andere de verwarming, dan weet je wat ik bedoel ;)

Ik had ooit mijn versterker geaard aan de verwarming en toen ik de audiokabel in de pc plugde overleed de geluidskaart. Misschien is er bij jou iets dergelijks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waltero
Ja alles is geaard en ik heb van die stekkerdozen met bliksembeveiliging (maar ik vertrouw ze nog niet, bij hevig noodweer gaan de stekkers er alsnog uit). Misschien een leuke andere vraag, kan ik die dingen vertrouwen :P?
Ik ben het probleem ook nog niet tegen gekomen bij andere gebruikers op internet. En helaas geen garantie meer dus binnenkort de boel maar openschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Een kennis van mij had onlangs toch bliksemschade met zo'n beveiligde contactdoos er tussen, dus nee.

Openschroeven kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat je je moet voorbereiden op het ergste en afscheid moet nemen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is een flatcable/ZIF-connector verbinding die slecht contact maakt, maar dat strookt niet helemaal met het moment van overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waltero
Bedankt in ieder geval voor het helpen. Mocht ik de monitor nog aan de praat krijgen dan post ik hier wel weer even. En anders moet ik er maar een mooi bijzet tafeltje van maken of zo iets.

En spijtig te horen dat die contactdozen niet zo veilig zijn als men zegt. Maar ach de natuur laat zich niet zomaar temmen (sorry dat ik een beetje offtopic ging haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waltero
Ondanks dat dit topic alweer een paar maanden oud is heb ik het nog niet opgelost.
Om het defect wat duidelijker te maken heb ik een filmpje gemaakt (helaas is het filmpje 90 graden gedraait, sorry voor de nekpijn alvast).

De video: (tinypic)
Iiyama Prolite E2607WS probleem

Ondanks dat het wat een onduidelijk filmpje is doe ik het volgende (laptop is aangesloten via VGA kabel);
Op een gegeven moment focused de camera op het scherm van de laptop. Hier klik ik in Firefox op nieuw tabblad. Zoals te zien is verschijnt dit tabblad meteen op het scherm van de laptop. Hierna gaat de camera naar het geplaagde beeldscherm. Na een tijdje zie je dat het nieuwe tabblad wel enigsinds verschijnt maar dit duurt zo lang dat het beeldscherm niet meer nuttig is.

Ik hoop dat iemand dit syntoom herkent en een tip kan geven over het component die dan waarschijnlijk defect is. Ik heb het scherm ook opengedraait maar ik zie geen condensors oid die kapot zijn.
Pagina: 1