Toon posts:

[Shop]Salland doorstart eigendoms kwesties en andere fratsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar nu blijkt heeft het Salland aanbod zoals dat afgelopen maandag online kwam meerdere duistere kanten.

Allereerst blijkt dat Salland helemaal geen eigenaar is van diverse producten die zij aanboden & verkochten.

Ook is gebleken dat in de afgelopen dagen er extreme prijsverhogingen zijn gehanteerd.
Gemiddeld zijn de prijzen met een factor 3 verhoogt !

Communicatie over betaalde en te leveren producten blijft uit, totdat je zelf actie onderneemt.

Je krijgt dan een aanbod tegen (factor 3) hoofdprijzen.

De eigendomskwestie.

Sinds Salland failliet is gegaan heeft het een doorstart kunnen maken.
Over de details hierover is weinig bekend.

Wel heeft dit tot resultaat gehad dat Salland blijkbaar niet meer de eigenaar is van alles wat zij aanboden en verkochten.

Quote Salland email:

"Helaas is reeds gebleken dat de door u bestelde Silverstone SST-LC07B en de Recom Surfer, beide door de destijdse leveranciers van Salland automatisering zijn terug geclaimed onder eigendoms voorbehoud."

Naast het bovenstaande zijn de gebruikelijke Salland fratsen zoals lange levertijden en uitblijven van communicatie hierover nog steeds onveranderd van toepassing.

Nieuw na de doorstart zijn de zeer beperkte mogelijkheden om te betalen.
Alleen contant bij afhalen of overschrijven (N.B. Ideal is niet mogelijk net als rembours)

Ik vroeg me af of er nog meer tweakers zijn die tegen de eigendoms kwestie zijn aangelopen bij Salland of wellicht andere nieuwe fratsen hebben meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij producten betaald die niet door Salland geleverd zijn of kan Salland een bepaald product niet meer leveren? Webshops kunnen en mogen de regels veranderen en als dat niks is kan je een winkel verder kijken?
"Helaas is reeds gebleken dat de door u bestelde Silverstone SST-LC07B en de Recom Surfer, beide door de destijdse leveranciers van Salland automatisering zijn terug geclaimd onder eigendoms voorbehoud."
Dit lijkt simpel weg te betekenen dat de leverancier al deze items terug heeft genomen omdat ze niet betaald hebben (logisch bij faillissement). Dus hadden ze het of van de site moeten halen of opnieuw moeten bestellen..Bij elke her-start moet een (boot) procedure worden doorlopen misschien is het een goed idee om hun een beetje de tijd te gunnen. Contact is idd slecht bij grote shops maar er is wel vaak eerlijke handel te bespeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:12

M2M

medicijnman

TJa, als je twijfelt dan koop je toch gewoon niet? Ik zou het sowieso niet doen, maar iedereen is daar natuurlijk vrij in.

De enige manier om een pc te kopen waarbij je 0 risico loopt op faillissement tijdens de koop, of de gevolgen daarvan, is door contante euro's mee te nemen naar de mediamarkt en daar een pc uit het schap mee te nemen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De diverse produkten zijn door mij maandag besteld en direkt betaald (ABN naar ABN).
Bij alle produkten stond: op voorraad, inclusief een aantal.

Wanneer Salland van te voren had vermeld dat van sommige produkten, of per produkt, niet zeker was of zij daarvan wel de rechtmatige eigenaar waren dan was ik er uiteraard niet aan begonnen.

Overigens ben ik zelf van mening dat na een doorstart eigendoms kwesties geen rol meer zouden mogen spelen. Immers indien dat wel het geval is zit je in feite nog midden in een faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:19

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:07:

Wanneer Salland van te voren had vermeld dat van sommige produkten, of per produkt, niet zeker was of zij daarvan wel de rechtmatige eigenaar waren dan was ik er uiteraard niet aan begonnen.
Tsja, zo werkt Salland al jaren. Zij geven aan dat het op voorraad is, als zij verwachten dat de leveranvier het vlot kan leveren. Kan de leverancier het niet leveren, schuiven ze het richting de klant af naar de leverancier. Niet mijn stijl, maar valt niet zoveel aan te doen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Laat, maar deze discussie lijkt mij beter op zijn plaats in het Shopping Forum. Bij deze verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:07:
Overigens ben ik zelf van mening dat na een doorstart eigendoms kwesties geen rol meer zouden mogen spelen. Immers indien dat wel het geval is zit je in feite nog midden in een faillisement.
In de sticky in dit forum staat het een en ander uitgelegd over faillissement.

Gezien ook de betaling na de doorstart is geweest, heb je wel te maken met een andere juridische entiteit. De vordering op geld of product staat dus ook gewoon nog.

De moeilijkheid zit hem erin dat een doorstart niet 1-2-3 gerealiseerd is. Voormalig leveranciers zullen het maximale eruit willen halen door middel van extra voorwaarden, omdat ze de boot in zijn gegaan bij de vorige eigenaar en het de vraag is in hoeverre hetzelfde management er nog bij betrokken is.
Die leveranciers kunnen dus ook ineens rare fratsen gaan uithalen om alsnog het nieuwe Salland te bewegen bepaalde schade te dekken. Je betaalt maar extra of we leveren niet.

Wat betreft er op voorraad was, mag het inderdaad niet onduidelijk zijn: die was onderdeel van de boedel en daarover zal de curator beslist hebben bij de doorverkoop (doorstart) aan nieuwe eigenaar. Desalniettemin kan dat net zo goed reden zijn voor de originele leverancier om trucs uit te gaan halen. Een faillissement of doorstart is nooit simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:39:

Wel heeft dit tot resultaat gehad dat Salland blijkbaar niet meer de eigenaar is van alles wat zij aanboden en verkochten.

Quote Salland email:

"Helaas is reeds gebleken dat de door u bestelde Silverstone SST-LC07B en de Recom Surfer, beide door de destijdse leveranciers van Salland automatisering zijn terug geclaimed onder eigendoms voorbehoud."
Eigendomsvoorbehoud houdt simpel gezegd in dat (in dit geval) Salland pas eigenaar van de goederen wordt zodra ze hun leveranciers betaald hebben.
Bij een faillissement kunnen de leveranciers, die in hun algemene voorwaarden een eigendomsvoorbehoud vermeld hebben, dit claimen bij de curator en na akkoord de goederen tegen een bijdrage op komen halen. Uiteraard alleen voor de goederen die ook daadwerkelijk niet betaald zijn.

De eigendomskwestie is dus zeker geen duistere kant, maar een heel normaal iets bij faillissementen.
Pagina: 1