AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:43:
[...]
Had ik al, nogmaals gecontroleerd en instellingen staan goed.
[...]
GPS uit
wifi locatieservice: uit
Data locatieservice: uit
En die ga ik niet aanzetten, want dat vreet batterijen en ik gebruik het helemaal nergens voor. Google zal dus een ander truukje moeten verzinnen, van mijn part door met die Device Manager dat geforceerd aan te zetten, want iedere dief kan dus kennelijk simpelweg de location services uitschakelen en alsnog niet gevonden worden. Dan is het alleen nog een kwestie van het account eraf knikkeren en klaar ben je met de telefoon. Het is dus een wassen neus.
Het laten bellen doet helemaal niets en als test heb ik op alles wissen gedrukt (eerst even een nandroid backup gemaakt) maar dat doet ook niets. Zal je net zien dat het vertraagd werkt en morgen doorgevoerd wordt, als ik op vakantie ben...
Wat denk je, dat ze op magische wijze je telefoon kunnen traceren ook als hij uit staat?
Ik denk ten eerste niet dat de gemiddelde dief weet dat hij locatie services uit moet zetten, of WiFi/data, om zo te voorkomen dat hij/de telefoon getraceerd kan worden.
Ten tweede is het een hulpmiddel en geen garantie dat je je telefoon kunt terugvinden.
Het is absoluut geen wassen neus in mijn ogen en bij mij werkt alles gewoon. Ik kan begrijpen dat niet alles meer werkt als je je telefoon geroot hebt en je een hoop services uit hebt gezet.
Misschien moet je eens naar
AndroidLost kijken (ja, de website ziet er niet uit), dat werkt echt super namelijk. En ook met (onzichtbare) smsjes (voor het geval GPS, WiFi en data uit staan, als je op vakantie bent bijvoorbeeld). Je krijgt dan coördinaten doorgestuurd.
En dan kun je zeggen "ja maar wat als ze nu de simkaart eruit halen.." etc., dan geldt hetzelfde verhaal dat ik hierboven schreef. Moet je je telefoon maar niet kwijt raken of zorgen dat hij niet gestolen wordt

.