Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
Android Device manager is nu ook beschikbaar.

http://www.computeridee.n...ce-manager-nu-beschikbaar

Net even getest en het werkt (althans het laten bellen, het wissen heb ik nog niet geprobeerd :p)

Dit topic is afgesplitst van het Google Play & Apps topic, we kunnen hier verder discussiëren over het wel en wee van de ADM-service.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 08-08-2013 17:50 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Locatie niet beschikbaar
Bellen functioneert niet. Geen idee of het komt doordat hij geroot is en ik aardig wat services die ik niet gebruik uitgeschakeld heb...

Naar het apparaat verzonden meldingen komen niet aan.

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-08-2013 15:27 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
Je moet wel de android device manager toevoegen aan de device administrators en de locatiegegevens voor hem beschikbaar stelen

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Hier werkt hij ook goed maar als je WiFi uitstaat wordt het terugvinden wel een stuk moeilijker "tot op 1.716 meter nauwkeurig" :P

GPS staat echter aan

[ Voor 12% gewijzigd door filenox op 08-08-2013 15:40 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
Daarom ook laten bellen voor 5 minuten :+

Met GPS aan was die tot 10 meter nauwkeurig

[ Voor 36% gewijzigd door MegaTronics op 08-08-2013 15:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MegaTronics schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:37:
Je moet wel de android device manager toevoegen aan de device administrators en de locatiegegevens voor hem beschikbaar stelen
Had ik al, nogmaals gecontroleerd en instellingen staan goed.
filenox schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:38:
Hier werkt hij ook goed maar als je WiFi uitstaat wordt het terugvinden wel een stuk moeilijker "tot op 1.716 meter nauwkeurig" :P

GPS staat echter aan
GPS uit
wifi locatieservice: uit
Data locatieservice: uit

En die ga ik niet aanzetten, want dat vreet batterijen en ik gebruik het helemaal nergens voor. Google zal dus een ander truukje moeten verzinnen, van mijn part door met die Device Manager dat geforceerd aan te zetten, want iedere dief kan dus kennelijk simpelweg de location services uitschakelen en alsnog niet gevonden worden. Dan is het alleen nog een kwestie van het account eraf knikkeren en klaar ben je met de telefoon. Het is dus een wassen neus.

Het laten bellen doet helemaal niets en als test heb ik op alles wissen gedrukt (eerst even een nandroid backup gemaakt) maar dat doet ook niets. Zal je net zien dat het vertraagd werkt en morgen doorgevoerd wordt, als ik op vakantie ben...

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-08-2013 15:43 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
hier ook niks, geen beltoon, geen locatie. staat wel aan bij google instellingen en locatie toegang staat ook gewoon aan.

Draai wel CM 10.2 (android 4.3) op mijn GN. De stock xperia U van mijn vrouw kan ook niet gevonden worden, de stock (wel root) S4 van een collega pakte de 2e keer de locatie en de beltoon, en ook het wissen nadat het vinkje was gezet bij google instellingen

Strava

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24

ResuCigam

BOFH

AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

[...]

GPS uit
Goh wat gek dat het niet werkt 8)7

We do what we must because we can.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

[...]

GPS uit

En die ga ik niet aanzetten, want dat vreet batterijen en ik gebruik het helemaal nergens voor. Google zal dus een ander truukje moeten verzinnen, van mijn part door met die Device Manager dat geforceerd aan te zetten, want iedere dief kan dus kennelijk simpelweg de location services uitschakelen en alsnog niet gevonden worden. Dan is het alleen nog een kwestie van het account eraf knikkeren en klaar ben je met de telefoon. Het is dus een wassen neus.

Het laten bellen doet helemaal niets en als test heb ik op alles wissen gedrukt (eerst even een nandroid backup gemaakt) maar dat doet ook niets. Zal je net zien dat het vertraagd werkt en morgen doorgevoerd wordt, als ik op vakantie ben...
Wat denk je, dat ze op magische wijze je telefoon kunnen traceren ook als hij uit staat?

Ik denk ten eerste niet dat de gemiddelde dief weet dat hij locatie services uit moet zetten, of WiFi/data, om zo te voorkomen dat hij/de telefoon getraceerd kan worden.
Ten tweede is het een hulpmiddel en geen garantie dat je je telefoon kunt terugvinden.
Het is absoluut geen wassen neus in mijn ogen en bij mij werkt alles gewoon. Ik kan begrijpen dat niet alles meer werkt als je je telefoon geroot hebt en je een hoop services uit hebt gezet.

Misschien moet je eens naar AndroidLost kijken (ja, de website ziet er niet uit), dat werkt echt super namelijk. En ook met (onzichtbare) smsjes (voor het geval GPS, WiFi en data uit staan, als je op vakantie bent bijvoorbeeld). Je krijgt dan coördinaten doorgestuurd.

En dan kun je zeggen "ja maar wat als ze nu de simkaart eruit halen.." etc., dan geldt hetzelfde verhaal dat ik hierboven schreef. Moet je je telefoon maar niet kwijt raken of zorgen dat hij niet gestolen wordt :).

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Prulleman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:48:
hier ook niks, geen beltoon, geen locatie. staat wel aan bij google instellingen en locatie toegang staat ook gewoon aan.

Draai wel CM 10.2 (android 4.3) op mijn GN. De stock xperia U van mijn vrouw kan ook niet gevonden worden, de stock (wel root) S4 van een collega pakte de 2e keer de locatie en de beltoon, en ook het wissen nadat het vinkje was gezet bij google instellingen
Ik draai, net zoals jij ook CM 10.2 en hier werkt het gewoon :)
Hij is wel niet geroot maar het zou me verbazen moest het daar aan liggen..

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lijkt me toch dat deze app rechten zou moeten hebben om zelf locatie services aan te zetten, zodat het altijd werkt...

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:09

Contagio

Vullend

Dit kwam ik nog tegen in de help sectie (wieltje rechts op de pagina van Device Manager):

If your Android device doesn't appear in Android Device Manager, or if you see Unknown location despite your device being online and running Google Play services version 3.2.25 or higher, follow these steps:

Open Google Settings from your device's apps menu.
Touch Android Device Manager.
Uncheck Allow remote factory reset.
Go to your device's main Settings menu, then touch Apps > All < Google Play services.
Touch Clear Data. Note that this action doesn't remove personal data.
Go back to Google Settings and select Allow remote factory reset.
Restart your device.

Raar genoeg zijn deze stappen niet in de Nederlandse versie van de help pagina te vinden, dus bij deze in het engels.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:19
Contagio schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:14:
Dit kwam ik nog tegen in de help sectie (wieltje rechts op de pagina van Device Manager):

If your Android device doesn't appear in Android Device Manager, or if you see Unknown location despite your device being online and running Google Play services version 3.2.25 or higher, follow these steps:

Open Google Settings from your device's apps menu.
Touch Android Device Manager.
Uncheck Allow remote factory reset.
Go to your device's main Settings menu, then touch Apps > All < Google Play services.
Touch Clear Data. Note that this action doesn't remove personal data.
Go back to Google Settings and select Allow remote factory reset.
Restart your device.

Raar genoeg zijn deze stappen niet in de Nederlandse versie van de help pagina te vinden, dus bij deze in het engels.
Held held held! Ik zat de hele dag al te kloten en nu kan ik mijn Nexus 4 vinden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
bij mij hielp het om het bovenste vinkje bij google instellingen uit en weer aan te zetten.

Strava

Pagina: 1