• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:16
Beste Tweakers!

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben in het bezit van een Sony Bravia 32EX720 (tv), een Quantis 1.2 CAM Module (de 'goedkope, paarse versie van 40 euro) en een geactiveerde Ziggo smartcard.

Ik wil de module in mijn tv plaatsen en daarmee gewoon digitale hd tv ontvangen. Ik meen dat dat kan met de producten die ik heb.

Het probleem: ik woon in appartement en ik huur inclusief tv en internet. Ik weet dat de eigenaar een Ziggo alles-in-een abo heeft op dit adres, voor mij beschikbaar.
In mijn appartement bevindt zich een wantcontactdoos met een coax uitgang (en de andere een coax ingang?). Ik heb een coax kabel gekocht en deze aangesloten op mijn tv. Daarna heb ik de digitale kanalen ingesteld. De tv "geeft" alle zenders (programmering, nummering, erc) maar ik kan alleen nederland 1 hd zien.
Ik verwachtte dat ik vervolgens mijn module met smartcard kon plaatsen, ik dan een authenticatieproces zou moeten doorlopen en dat ik daarna alle zenders kon zien (want de smartcard is geinstalleerd en zou me toegang moeten geven tot alle zenders).
Dit werkt echter niet: ik krijg geen authenticatieproces te zien. Als ik de coax kabel eruit trek verdwijnt nederland 1.

Nota bene: ik weet niet wat er zich achter de coax wantdoos bevindt. Ik neem aan niks? Deze gaat naar de straat? Of dient er zich in de centrale hal/meterkast nog een kastje te bevinden? Ik weet niet of dat moet, en ook niet of die aanwezig is.

Hebben jullie enig idee wat ik verkeerd doe? Klopt
'The big picture' (mijn idee van nodige aansluitingen)? Of zou de module defect zijn?

Heel erg bedankt!

Verwijderd

In mijn appartement bevindt zich een wantcontactdoos met een coax uitgang (en de andere een coax ingang?).
Die andere is voor de radio, staat er ook op als het goed is :)
Of zou de module defect zijn?
Als de module stuk is krijg je ook geen beeld?

In het kort klinkt het alsof de module geen gebruik maakt van de smartcard of hem niet kan lezen? Wat gebeurt er als je de kaart eruit haalt, als het goed is niks en kan je nog de basis kanalen incl Ned.1 HD ontvangen? Mogelijk is de kaart niet in orde or is er een compatibiliteids probleem tussen de lezer en de kaart? Ik zou alles nog is nalopen en anders even de FAQ van Ziggo doorlezen of de helpdesk bellen? HD werkt in ieder geval :) Zit er in de TV geen menu of de CAM mee in te stellen?

• JDillinger
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Die andere is voor de radio, staat er ook op als het goed is :)

[...]
Als de module stuk is krijg je ook geen beeld?

In het kort klinkt het alsof de module geen gebruik maakt van de smartcard of hem niet kan lezen? Wat gebeurt er als je de kaart eruit haalt, als het goed is niks en kan je nog de basis kanalen incl Ned.1 HD ontvangen? Mogelijk is de kaart niet in orde or is er een compatibiliteids probleem tussen de lezer en de kaart? Ik zou alles nog is nalopen en anders even de FAQ van Ziggo doorlezen of de helpdesk bellen? HD werkt in ieder geval :) Zit er in de TV geen menu of de CAM mee in te stellen?
Dank voor je reactie en voor het meedenken! Ik plaats de module wanneer de coax kabel erin nog in zit. Er gebeurt dan niets. Het beeld blijft uiteraard gewoon want de coax zit er nog in. De tv geeft echter geen blijk van herkenning dat een module aanwezig is (behalve bij het menu "instelling cam" waar ik triviale dingen kan instellen van de module). Hij herkent de module dus wel maar doet er mbt. niks mee:
geen authenticatie oid.
Als ik de module in/uit schuif verandert er niets. Als ik de coax kabel verwijder dan is het beeld weg (logisch).

Ik weet dat de kaart geactiveerd is (en nieuw) dus ik denk dat de module dan kapot is?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-1911.pdf

Zit de cam er goed in (niet omgekeerd?)
Heb je de kaart geactiveerd op de website?
Heb je de netwerkgegevens ingevoerd op je tv?

• JDillinger
Dank voor je bericht. Kaart is geactiveerd (heb ik geverifieerd bij Ziggo klantenservice). Hij zit er volgens mij goed in. Heb alle stappen van de handleiding doorlopen dus ga morgen maar een andere module halen (omruilen/garantie)..