Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooder39
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-08 22:08
Hallo Tweakers,

Dinsdag had ik een Bluetooth 3.0 adapter gekocht, ik krijg hem alleen niet aan de praat. De adapter komt niet te voorschijn in "Apparaten en Printers" of in "Apparaat beheer". Ook komt het Bluetooth icoontje niet te voorschijn in de taakbalk. Mijn PC maakt wel de geluid wat je krijgt als je een USB apparaat in steekt of er uithaalt als ik de Adapter aansluit of weg haal. Dus er is wel verbinding.

Ik had een CD gekregen met daar op de drivers, ik heb het geïnstalleerd, maar toen werkte hij al niet. Ik had daarna de drivers verwijderd en opnieuw gedownload van de site van de fabrikant. Dat hielp ook niet. Na wat te hebben opgezocht op Google las ik dat Windows 7 64bits problemen heeft met Bluetooth apparaten en dat er een HotFix was om te downloaden. Dat had ik geprobeerd maar de installer wilt de hotfix niet installeren omdat het niet voor mijn Windows 7 versie geschikt was.

Nu weet ik echt niet wat ik nog kan doen. En ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.

Mijn OS is Windows 7 Home Premium 64 bits (6.1, build 7601).

Bluetooth Adapter: Bluetooth 3.0 USB Adapter

Link naar de hotfix die ik downloade: http://support.microsoft.com/kb/980396/nl

Back to sticks, back to stones. Cause words broke our bones. And now we're right back to the same old habits. Too bad we almost had it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou uitsluiten of de USB3.0 poorten wel werken en dat de driver hiervan geïnstalleerd is want deze zitten niet in Win7 ingebouwd! Mogelijk kan je de adapter testen op een andere machine of de adapter op een aantal poorten proberen van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooder39
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:03:
Ik zou uitsluiten of de USB3.0 poorten wel werken en dat de driver hiervan geïnstalleerd is want deze zitten niet in Win7 ingebouwd! Mogelijk kan je de adapter testen op een andere machine of de adapter op een aantal poorten proberen van je systeem?
Al geprobeerd, op 3 van mijn porten, het leverde geen resultaten op.

Back to sticks, back to stones. Cause words broke our bones. And now we're right back to the same old habits. Too bad we almost had it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele test blijft er dan over:

1) Test de adapter op een ander systeem > als ie daar niet op werkt , vervang adapter
2) Test een ander apparaat op de USB 3.0 poorten, werkt dit ook neit > troubleshoot USB3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooder39
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:33:
Simpele test blijft er dan over:

1) Test de adapter op een ander systeem > als ie daar niet op werkt , vervang adapter
2) Test een ander apparaat op de USB 3.0 poorten, werkt dit ook neit > troubleshoot USB3.0
Het werkte niet op ander pc's met Win7.

Ik heb geen idee wat je met het laatste bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er even vanuit dat het een USB3.0 adapter was geen BT3.0 :) Maar de USB poort moet natuurlijk wel werken :) Als hij het op een ander PC ook niet doet en je hebt de instructies gevolgd kan je nog opzoek naar een nieuwe driver op de site van de fabrikant, is deze er niet, vervang adapter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooder39
Probleem opgelost, ik had een programma genaamd Motioninjoy, die overschrijft blijkbaar je bluetooth drivers zo dat hij PS3 controllers kan ontvangen via bluetooth.

Probleem opgelost door de drivers en programma van motioninjoy te verwijderen en die van mijn bluetooth adapter opnieuw te installeren.

Pagina: 1