Gaming met een Trackball

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:04
Hoi allen,

ik heb momenteel prive een Razer Lachesis muis en op mijn werk heb ik (wegens RSI klachten) een Logitech M570 trackball. Nu zit ik erover na te denken om eenzelfde trackball voor prive aan te schaffen, mede doordat ik merk dat mijn pols en handen het fijner vinden.

Maar hoe gaat het gamen met een trackball? Ik speel voornamelijk FPS games en daar is snelheid en precisie heel belangrijk. Voor point en click games (RPG's etc.) zal het geen probleem zijn.

Zijn er hier mensen die met een trackball gamen en zo ja, wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met alles leren schieten. Kijk maar naar de X-Box generatie! Maar of je ooit de snelste games op het hooge niveau zou kunnen spelen, ik denk van niet! Een trackerball is nou eenmaal een stuk trager als een muis en minder accuraat tenzij je de bal lichter zou kunnen maken en sensor range kan verhogen (al is het een aangename afwisseling af en toe om ermee te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:23:
Je kan met alles leren schieten. Kijk maar naar de X-Box generatie! Maar of je ooit de snelste games op het hooge niveau zou kunnen spelen, ik denk van niet!
Ik denk van wel :)
Toen ik rond de 18 was had ik gigantisch last van RSI. en heb dus ook op een gegeven moment een trackbal gekocht, speelde toen zelf op een behoorlijk hoog niveau quake2, en dat ging na flink wat oefenen goed !

Wel uitkijken, doordat je hele hand stilligt en alleen je duim beweegt, kreeg ik op een gegeven moment meer last van die spier, dan van mijn originele rsi. ik zou zeker wat meer rustpauzes inlassen !

Stukje marteltuig wat ik toen had :
Afbeeldingslocatie: http://www.blogfiles.blackmoonproject.co.uk/image/logitech_cdi_trackball.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 08-08-2013 17:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Waar ik aan zat te denken is om in het begin de trackball anders voor het 'gewone' werk te gebruiken thuis en misschien de razer lachesis ernaast te houden voor het gamen. En dan langzaamaan steeds vaker de trackball te gebruiken.

Is dit mogelijk? 2 aanwijsapparaten tegelijk aansluiten op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ja dat zou gewoon moeten werken. Denk wel dat goed een FPS spelen met een trackball erg moeilijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Zoiets als dit misschien iets voor je? http://www.google.nl/search?q=vertical+mouse&tbm=isch

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

Ik had vroeger een clangenoot die met een joystick en trackball gamede. Hij kon prima meekomen op gemiddeld niveau.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb vroeger wel dingen als UT zitten spelen met een trackball, en op zich gaat dat best prima. Ik heb al jaren zo'n ding aan m'n notebook hangen, bevalt me wel goed. Met een muis gamen vind ik fijner, dus je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ze er gewoon beide aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Heb inmiddels de M570 ook voor prive besteld. Ga deze voor het 'gewone' pc werk gebruiken en gewoon kijken hoe het gaat met gamen. Mocht dat niet werken, gebruik ik daar gewoon mijn Razer Lachesis voor.

Misschien nog wel fijner ook i.v.m. de afwisseling tussen vaste positie met de trackball en af en toe wat beweging met de muis.
Pagina: 1