Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Filter resultaten met ontbrekende informatie.

Pagina: 1
Acties:

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wanneer je in de pricewatch filtert op bepaalde specificaties dan worden alleen de producten getoond waar die specificaties ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Dit betekend vaak dat veel (belangrijke) resultaten kunnen ontbreken.

Ten eerste lijkt het me handig om behalve de tekst "138 uitvoeringen - Pagina 1 van 2" ook aanvullende informatie te hebben zoals "536 uitvoeringen verwijderd, waarvan 24 met ontbrekende informatie."

Ten tweede lijkt het me handig om de mogelijkheid te hebben die resultaten toch te tonen waarvan niet bekend is of deze wel of niet uitgesloten moeten worden. Eventueel standaard achter de aanwezige resultaten in lichtgrijs met een duidelijk scheidingslijn, en/of met een knop "uitvoeringen met ontbrekende informatie weergeven.", of de tekst rechtsboven aanklikbaar maken (stuk minder in het zicht).

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 12:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Lijkt me iets voor onze product mensen / devvers in LD om over te beslissen.

Move PW->LD

[ Voor 4% gewijzigd door Ch3cker op 08-08-2013 13:26 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit levert nogal een hele serie valkuilen op om uit te proberen werken.

De specificaties zijn soms bewust niet ingevuld en soms heeft domweg nooit iemand de moeite genomen iets in te vullen. Als je filtert op een specificatie, dan gaan we er vanuit dat alles wat niet aan dat filter voldoet per definitie niet meer "een resultaat" is.
Jij wil blijkbaar wel filteren op e.o.a. filter, maar vervolgens dat het filter effectief alleen bepaald of een stel producten boven of onder een grens komt? Wat verwacht je daar extra aan te hebben? Denk je echt dat mensen (en jijzelf) de moeite gaan nemen om in die lijst "dit voldoet niet aan je filter"-producten te scrollen in de hoop dat daar toch voor hun belangrijke producten tussen staan??

Het idee van de filters is tenslotte dat je minder producten krijgt om een keuze uit te maken... Als je er vanuit gaat dat een bepaald filter je lijst te veel beperkt, dan zou je moeten overwegen dat filter niet te gebruiken :)

Verder is ons hele technische model er op ingericht dat er alleen items getoond worden die wel voldoen aan de filters. En dat omgooien om toch alsnog alles te tonen en bovendien per item bij te houden waarom het niet getoond werd (want hoe kom je anders aan die "24 met onbrekende informatie") is niet bepaald een triviale inspanning.

Bovendien is het ook nog eens extra ingewikkeld zodra je meerdere filters combineert. Wat doe je met een product dat geen waarde voor filter A heeft, maar wel voor B (en daarbij alsnog uitgesloten werd)?

Kan je me vertellen waarom dit je handig lijkt? Welke use case of welk voorbeeld zat achter je feature request?