akimosan schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:27:
Ik denk dat ik het probleem wel een beetje snap, nu ik ook het verhaal van de leverancier heb gelezen.
Ik denk dat de rechten op de share van server-dca niet goed staan, de applicatie kan geen bestanden wijzigen.
Ik weet niet in welke share de data staat, maar indien dat de data share is, zorg dan dat de rechten op de share bijv op EVERYONE full control staan en de NTFS rechten op de map of specifiek het database bestand waar de share naar verwijst wijzigingsrechten heeft voor de gebruiker die de applicatie op start.
Er zouden inderdaad geen admin rechten nodig zijn voor de applicatie.
Je hebt een eenmanszaakje in het een of ander, en niet de specifieke IT kennis. Je snapt niet helemaal goed hoe rechten op bestanden, shares in combinatie met gebruikers en security groepen in Windows werken. Huur dan evt tijdelijk een mannetje in die het goed voor je installeert en werkend krijgt en die het ook goed documenteert!
Ik ben geen programmeur maar de software kan wel degelijk alles uitvoeren wat het wil uitvoeren. Alleen duurt het tot soms wel 9 minuten lang (met zo'n leuk wachten muisicoontje) voordat ik de volgende stap kan doen. De processor doet niks het geheugen loopt niet vol en het netwerk wordt ook niet boven de 3% belast. Waarop het systeem dan wel wacht weet ik niet.
Heb wel filmpjes op youtube staan (incl taakbeheer op de voorgrond) maar dan zit je ruim 9 minuten naar een wachten icoontje te kijken en bij versie 5 kunnen dezelfde handelingen in 27 seconden afgerond zijn (zelfs terwijl versie 6 nog opgestart en aan het wachten is)
Ik heb de gebruikers al specifiek alle rechten op de map gegeven
- Volledig beheer
- Wijzigen
- Lezen en uitvoeren
- Mapinhoud weergeven
- Lezen
- schrijven
alleen de speciale machtigingen niet (als ik die aanvink en op ok klik blijft het vinkje niet staan)
De vorige versie had dit probleem niet.
en zelfs met administrator rechten opgestart blijft bijvoorbeeld de multi user module tergend langzaam. Vooral dat laatste laat mij met mijn beperkte kennis denken dat het toch een dieper liggend probleem is als puur alleen een rechtenkwestie.
Hero of Time schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:06:
[...]
Dat zou de softwareleverancier voor moeten te zorgen. Hij betaald hun voor het product en bijbehorende support. Ze upgraden van versie 5 naar 6 en het gaat stuk. Laat die leverancier dan iemand langs gaan om te kijken hoe het is ingericht om zo het probleem te achterhalen. Win-win situatie, want de leverancier kan dit dan in hun documentatie opnemen.
De TS hoeft hier echt geen speciaal mannetje voor in te huren á €100+ per uur + voorrijkosten.
Natuurlijk heb ik het probleem zogezegd niet veroorzaakt dus zouden ze mij moeten helpen ipv andersom (Voel me namelijk net een beta tester)
Maar een mannetje inhurenheb ik op dit moment nog niet eens zo'n heel groot probleem mee. De tijd die ik er nu al in heb gestopt in de laatste 2 maanden om van alles te proberen om het op te lossen is mij ook kostbaar.
Maar dan moeten ze in mijn ogen wel kunnen aangeven WAT er precies ingesteld zou moeten worden of in ieder geval aan welke eisen het netwerk moet voldoen om het goed te kunnen laten werken.
Ze hoeven van mij geen handleiding te leveren hoe ik mijn netwerk moet in stellen maar wel aan welke eisen het moet voldoen.
Maar niet "u heeft te weinig rechten en zoek zelf maar uit wat er dan ingesteld zou moeten worden" want dan kan het wel eens heel duur mannetje worden

... Zeker omdat het met admin rechten blijkbaar wel werkt.
Dat zelfs blijkbaar niet eens want na de multi user versie inschakelen werkt het programma alsnog net zo traag (en ja beide pc's hebben dezelfde rechten en zijn exact hetzelfde in gericht en wordt het programma nu met administrator opgestart dankzij de mklink

)
[
Voor 29% gewijzigd door
harley op 10-08-2013 10:14
]
.