Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik had zojuist contact met mijn accountmanager om te kijken wat de mogelijkheden zijn om mijn persoonlijke contract te verlengen. Dat contract is al sinds 2009 contractvrij, maar ik heb het aangehouden omdat de nieuwe contracten steeds duurder werden.

Momenteel heb ik:
- Onbeperkt bellen binnen T-Mobile (zonder 1000 minuten limiet)
- Onbeperkt data (geen snelheidsverlagingen)
- SMS 50 cent binnen Nederland, 16 cent in het buitenland
- Binnen 4 uur nieuwe simkaart bij verlies of diefstal
- Duo-sim (voor als ik er één verlies)
- 45 euro per maand (ex btw)

Ik kan kiezen voor:
- Onbeperkt bellen naar alle providers
- Onbeperkt data (64 kbit/s, extra snelheid kost extra)
- Onbeperkt SMS naar alle providers
- Geen SLA op simkaart
- Duo-sim blijft
- 19,83 euro per maand (ex btw)
- Na een jaar blijft het 19,83 euro per maand
- Buitenlandtarieven blijven gelijk

Ik wil perse bij T-Mobile blijven, want in ons dorp staat alleen een (GSM) antenne van T-Mobile. KPN en Vodafone hebben hier merkbaar minder bereik. UTRAN hebben we van geen enkele provider, dus 64 kbit/s is snel zat, want sneller is toch niet te krijgen. Bovendien heb ik onderweg mijn laptop met onbeperkt data.

Wat is jullie advies? Doe ik er verstandig aan om over te stappen? Feitelijk raak ik alleen de SLA op de simkaart kwijt, maar ik denk dat ik dat met een Duo-sim wel kan opvangen. Wat is de catch van deze (bizar) lage tarieven? Ik heb het gevoel dat T-Mobile mij iets niet wil vertellen. Wat willen zij niet vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat heb je aan een duo sim als je er 1 verliest? Kan je uberhaupt 1 sim van een duosim combo laten blokkeren als de nood aan de man is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:03
Linkje met details van t-mobile.nl en voorwaarden zijn nodig hierbij.
Dit klinkt op zich goed, maar je hebt te weinig informatie geplaatst om hier een degelijke uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Sjarelke schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:31:
Linkje met details van t-mobile.nl en voorwaarden zijn nodig hierbij.
Dit klinkt op zich goed, maar je hebt te weinig informatie geplaatst om hier een degelijke uitspraak over te doen.
Ik heb het opgezocht op de T-Mobile site. Het betreft deze:
Link
Ik kan er geen url van maken, maar je vindt het onder Abonnement/Sim Only Aanbiedingen.

Ik heb aan de accountmanager gevraagd hoe het zit na een jaar: Hij heeft (mondeling) bevestigd dat dit tarief ook na een jaar geldt. Is het verstandig om dit ergens schriftelijk te laten bevestigen?

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 08-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
Vreemd, als ik het opzoek via de site kom ik op een andere indeling uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfix.nl/downloads/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Excuses, ik was niet geheel duidelijk:

www.t-mobile.nl
Zakelijk
Abonnement
Stel Samen Zakelijk
Naar Sim Only

En dan kies je:
1 jaar, 0 MB, Onbeperkt bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
Abonnement:
Totaal p/m € 19,83 ex BTW, BTW € 4,17
Na actieperiodes (van 1 of 2 jaar) ook € 19,83 ex BTW, BTW € 4,17
Aansluitkosten € 16,53 ex BTW eenmalig op 1ste factuur

Addertjes zouden in de algemene voorwaarden terug te vinden moeten zijn.
http://www.t-mobile.nl/gl.../alg_vw_zakelijk_2011.pdf

Algemene voorwaarden
Ze beginnen al goed.
2.3 De Algemene en Aanvullende Voorwaarden en het Tarievenoverzicht kunnen door T-Mobile
eenzijdig worden gewijzigd. Voor de Klant negatieve wijzigingen zullen tenminste 1 maand vooraf
individueel bekend worden gemaakt. De wijzigingen treden 1 maand na de bekendmaking of op
een in de bekendmaking vermelde (latere) datum in werking, een en ander met inachtneming van de
daarvoor dan geldende dwingendrechtelijke bepalingen. Indien de Klant de wijziging met betrekking
tot de door hem afgenomen (Aanvullende) Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst
met betrekking tot die (Aanvullende) Dienst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop
de wijziging van kracht wordt. De opzegging dient door T-Mobile te zijn ontvangen binnen 1 maand
na ontvangst door de Klant van de bekendmaking. Het actuele Tarievenoverzicht en de Algemene en
Aanvullende Voorwaarden zijn beschikbaar bij de Klantenservice en op de Website

--> Dus ze mogen alles eenzijdig wijzigen, maar je mag als klant dan wel per direct opzeggen. Fair dus.

5.1 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor de
in de Overeenkomst vermelde minimale contractsperiode na Activatie van de Aansluiting(en). Na
afloop van deze minimale contractsperiode wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in
een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van de
minimale contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden schriftelijk
heeft opgezegd bij de Klantenservice. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan de Klant telkens
met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden opzeggen. De opzegtermijn vangt aan op
Algemene Voorwaarden T-Mobile Netherlands B.V. Zakelijk
de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.

--> Opzegtermijn van 3 maanden indien er geen eenzijdige wijziging van de afspraken is. Fair, maar hou hier rekening mee bij eventuele volgende abonnementen aangaan in de toekomst.

Conclusie: geen addertjes. Wel een laatste opmerking over het internetgedeelte. "Altijd online met een basissnelheid van 64Kbps". 64Kbps = 8KB per seconde is HEEL traag. Als je voldoende hebt aan veel bellen en smsen (onbeperkt) en maar een enkele keer een 'noodinternetverbinding' nodig hebt, dan is de gekozen samenstelling prima. Als je normaal een website wilt bekijken (lees: meer dan whatsapp of soortgelijk), dan raad ik je toch een databundel aan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 19:14
Addertje is dat je voor meer internetsnelheid extra moet betalen. Voor jou is dat dus geen probleem. Bij je huidig abonnement betaal je wel voor die extra internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Sjarelke schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:27:
2.3
--> Dus ze mogen alles eenzijdig wijzigen, maar je mag als klant dan wel per direct opzeggen. Fair dus.
Hmm, dat was in de oude voorwaarden ook al zo. Volgens mij is dat zelfs bij meer providers zo. In de voorwaarden die voor mij gelden, mag ik trouwens niet opzeggen bij een eenzijdige wijziging. Het is immers een zakelijk contract, voor zakelijke contracten geldt geen consumentenbescherming. Overigens wel vreemd dat deze clausule geen uitzondering heeft voor wijzigingen die overheidshalve worden opgelegd (BTW).
5.1
--> Opzegtermijn van 3 maanden indien er geen eenzijdige wijziging van de afspraken is. Fair, maar hou hier rekening mee bij eventuele volgende abonnementen aangaan in de toekomst.
Drie maanden is volgens mij bij Vodafone en KPN.
Conclusie: geen addertjes. Wel een laatste opmerking over het internetgedeelte. "Altijd online met een basissnelheid van 64Kbps". 64Kbps = 8KB per seconde is HEEL traag. Als je voldoende hebt aan veel bellen en smsen (onbeperkt) en maar een enkele keer een 'noodinternetverbinding' nodig hebt, dan is de gekozen samenstelling prima. Als je normaal een website wilt bekijken (lees: meer dan whatsapp of soortgelijk), dan raad ik je toch een databundel aan.
Ach, ik vind het prima zolang Whatsapp, Parkmobile en ABN-Amro functioneren. Voor surfen heb ik meestal mijn laptop bij me die wel een hogere snelheid heeft.

Ik heb het trouwens gedaan. Opzich overleef ik 240 euro (= 12 maanden) ook wel weer. Het is hoe dan ook een besparing op mijn vorige abonnement. Mij kennende heb ik dit abonnement over 3 jaar nog steeds.

Thanks voor de adviezen! Ik kan nog steeds niet geloven dat ze zo'n abonnement aanbieden en ik snap niet hoe ze heel Nederland kunnen volbouwen met antennes als klanten dit soort abonnementen afnemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 09-08-2013 09:41 ]

Pagina: 1