• captain95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11-2025
Hoi tweakers,

Ik ben een bezig met het veranderen van de inrichting van mijn kamer, en daar hoort bij dat er een tv komt :)
ik ben dus op zoek gegaan naar wat mooie dingen bij verschillende winkels maar kom er niet echt uit.
ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor films kijken en gamen. mijn budget is max. 500 euro.
waar moet ik op letten? als ik bijvoorbeeld op bol kijk zie ik heel veel mooie tv's die allemaal 50hz zijn, ik las echter dat je voor gamen een 60hz moet hebben (dat zou er mooier uitzien).
kortom ik heb geen verstand van tv's en heb al heel wat fora afgezocht maar wil toch jullie vragen voor wat tips.

-max. 500euro
-het liefste minstens 40inch
-goed voor gamen

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-01 11:41
De UE40EH6030w is momenteel in de aanbieding bij TVstore voor €419,-

Een van de weinige TVs in die prijsklasse met een echt 100Hz paneel, wat weer kunstmatig naar 200Hz wordt getrokken.
pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart

Hij heeft een Game instelling, waardoor alle beeldfilters worden uitgeschakeld om lag te verminderen.
Verder zit er ook actieve 3D op, geen vereiste maar wel een leuke bonus.

• captain95
bedankt voor je snelle reactie!

deze is dus ook goed geschikt voor gamen? want ik heb ook op verschillende fora gelezen (jaja ik lees heel veel :P) dat 100hz en hoger zorgt voor juist minder mooie weergave omdat hij meer frames gaat maken dan er eigenlijk door bijvoorbeeld de ps3 worden aangeleverd waardoor het er minder mooi uitziet. verder vind ik inderdaad die 3D wel een leuke bonus :)

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-01 15:43
latency dat is het belangrijkste bij gamen

dus kijk daar vooral na bij het uitzoeken van een tv

ik weet dat plasma in het algemeen lagere latency heeft dan lcd

er zijn ook wel lcd tv met relatief lage latancy zoals de sony w9

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
captain95 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:42:
bedankt voor je snelle reactie!

deze is dus ook goed geschikt voor gamen? want ik heb ook op verschillende fora gelezen (jaja ik lees heel veel :P) dat 100hz en hoger zorgt voor juist minder mooie weergave omdat hij meer frames gaat maken dan er eigenlijk door bijvoorbeeld de ps3 worden aangeleverd waardoor het er minder mooi uitziet. verder vind ik inderdaad die 3D wel een leuke bonus :)
Aan Hz heb je niets als gamer. Het interpoleren van frames kost namelijk tijd en die tijd heb je als gamer niet. Een hoge vertraging, ook wel bekend als input latentie of input lag, kan een spel onspeelbaar maken. Om dat te voorkomen, hebben televisies tegenwoordig een gamemodus om extra beeldverwerkingen, zoals beeldinterpolatie, uit te schakelen en zo de input latentie te verlagen.

• captain95
Dimens schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Aan Hz heb je niets als gamer. Het interpoleren van frames kost namelijk tijd en die tijd heb je als gamer niet. Een hoge vertraging, ook wel bekend als input latentie of input lag, kan een spel onspeelbaar maken. Om dat te voorkomen, hebben televisies tegenwoordig een gamemodus om extra beeldverwerkingen, zoals beeldinterpolatie, uit te schakelen en zo de input latentie te verlagen.
dankjewel voor je reactie! is in jou opzichte de voorgestelde tv dus een goed model in mijn geval?
alvast bedankt :)

• Dimens
captain95 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

dankjewel voor je reactie! is in jou opzichte de voorgestelde tv dus een goed model in mijn geval?
alvast bedankt :)
Als je de televisie met name voor games gaat gebruiken niet. Aan die 100Hz heb je dus eigenlijk niets en naast dat is het niet echt een zeer goede televisie. Het 100Hz paneel is eigenlijk het grootste voordeel van die televisie.

Voor films komt het 100Hz paneel wel weer van pas, alhoewel dat wel persoonlijk is. Doorgaans vinden kenners dat beeldinterpolatie niet bij films hoort en je het lekker 24 beelden moet laten omdat je anders het soap opera-effect krijgt. Ja, dat is inderdaad zo. Mijn mening is dat beeldinterpolatie ook bij films kan, maar in een lage stand. Zo minimaliseer je het soap opera-effect maar heb je toch het voordeel van minder motion blur.

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 09:09
http://tweakers.net/price...ra-tx-p42st50-zilver.html

Iets boven budget, maar lage inputlag. 1080p en 3D.

[ Voor 24% gewijzigd door MaxHardcore op 08-08-2013 17:36 ]

• Dimens
Een ZEER goede televisie. Prijs / kwaliteit verdient deze televisie een 10 uit 10. Wat mij betreft zeker waard om wat extra geld voor neer te leggen.

• captain95
hee super bedankt voor jullie reacties! ik denk dat ik eruit ben en dat het inderdaad die tv gaat worden :)
morgen maar is even langs de winkel in arnhem om hem in het echt te zien ;)

groetjes & spreek jullie snel :D

• Dimens
captain95 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:41:
hee super bedankt voor jullie reacties! ik denk dat ik eruit ben en dat het inderdaad die tv gaat worden :)
morgen maar is even langs de winkel in arnhem om hem in het echt te zien ;)

groetjes & spreek jullie snel :D
Laat ons weten wat het uiteindelijk is geworden. Dat vinden wij ook leuk om te horen.

• captain95
oke daar ben ik weer.

vandaag ben ik langs de winkel in arnhem gegaan, maar het model is er niet meer...
er is een nieuw model uitgekomen (de st60) die is echter 899,-.....
mijn vraag is nu of jullie een goed alternatief voor de eerste hebben want deze is echt te duur voor mij.

alvast bedankt (en sorry voor t ongemak :S)

edit: is deze goed voor mijn gebruik? http://www.plattetv.nl/in...5-7920.html#Specificaties

[ Voor 14% gewijzigd door captain95 op 09-08-2013 17:47 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Ik heb de 55ST60. een prima toestel, maar volgens enkele test heeft hij redelijk wat inputlag, iets van 50-60 ms. En dat is aardig wat. Ik heb er zelf ook last van bij de paar keer dat ik even aan het gamen was op dat scherm. En mijn versterker staat voor bluray ook op 50 ms vertraging. Dus ik zou deze niet aanraden voor gamen, dan kun je beter naar de 42GT60 kijken, deze heeft heel weinig inputlag, echter kost die 1050 euro...

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• captain95
Renegade666 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:49:
Ik heb de 55ST60. een prima toestel, maar volgens enkele test heeft hij redelijk wat inputlag, iets van 50-60 ms. En dat is aardig wat. Ik heb er zelf ook last van bij de paar keer dat ik even aan het gamen was op dat scherm. En mijn versterker staat voor bluray ook op 50 ms vertraging. Dus ik zou deze niet aanraden voor gamen, dan kun je beter naar de 42GT60 kijken, deze heeft heel weinig inputlag, echter kost die 1050 euro...
hee ja dat is dus het probleem ik zoek dus een soort gelijke maar het bedrag moet echt onder de 700,- blijven. toch bedankt voor je tip! :)

• Dimens
Je zou ook via het internet de televisie kunnen bestellen bij die de webshop van PlatteTV. Volgens de website is er nog voorraad. Maar even informeren kan natuurlijk geen kwaad.

• captain95
Dimens schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:55:
Je zou ook via het internet de televisie kunnen bestellen bij die de webshop van PlatteTV. Volgens de website is er nog voorraad. Maar even informeren kan natuurlijk geen kwaad.
ja precies had ik gelijk in de winkel maar gedaan maar het hield toch op :(.

ik kwam deze echter tegen: pricewatch: Samsung PS51E550
weet jij of deze aan mijn eisen voldoet, en goed voor het gamen is?

edit: of deze bijvoorbeeld ziet er volgens mij goed uit, wat denken jullie : pricewatch: Samsung PS51F5000 Zwart

[ Voor 14% gewijzigd door captain95 op 10-08-2013 10:57 ]

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-01 22:49

invincible30

Psn: pelter29

captain95 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

ja precies had ik gelijk in de winkel maar gedaan maar het hield toch op :(.

ik kwam deze echter tegen: pricewatch: Samsung PS51E550
weet jij of deze aan mijn eisen voldoet, en goed voor het gamen is?

edit: of deze bijvoorbeeld ziet er volgens mij goed uit, wat denken jullie : pricewatch: Samsung PS51F5000 Zwart
Ik kan je de ps51e550 van harte aanbevelen. Nu bijna een jaar in gebruik.
Schitterend beeld voor een zacht prijsje. Bijna geen last van retentie, in tegenstelling tot meerdere panasonic st50's die ik heb gehad. Was echt een drama dat scherm.

Ik game er ook veel op. Totaal geen last van input lag. Scherm is erg snel.

Enige nadeel is dat deze plasma wat meer last heeft van een weerspiegelend scherm.
Pagina: 1