Toon posts:

WIFI problemen; Range-Extender werkt averechts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb thuis (=appartement met 1 woonlaag) 100 MB internet via UPC met een Thomson modem. Ik maak gebruik van een draadloos wifi netwerk op de 5 Ghz frequentie, omdt de 2,4 Ghz frequentie niet goed werkt. Dit komt door letterlijk tientallen draadloze netwerken die elkaar allemaal flink storen. De 5 Ghz frequentie werkt prima en zonder storing voor mij, met als enig probleem dat ik uitsluitend goed bereik heb in mijn woonkamer maar niet in mijn slaapkamer. In de woonkamer haal ik ik via de wifi snelheden tot 85 MB, in de slaapkamer daarentegen nog geen 5 MB.

Ik heb het modem inmiddels voorzien van sterkere antennes, maar dit biedt geen oplossing voor de wifi-snelheid in de slaapkamer. Gisteren een Linksys RE2000 Range Extender gekocht, maar wat schetst mijn verbazing; als ik de Range Extender in de slaapkamer plaats, zie ik in de slaapkamer slechts een marginale verbetering in wifi-snelheid, namelijk 10 MB. Grootste probleem is echter dat de Range Extender de snelheid in woonkamer met de helft VERLAAGD naar 40 MB. Jullie snappen; de Range Extender gaat vanmiddag terug naar de winkel.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing? Ik zoek dus een oplossing voor het probleem dat ik slecht WIFI-bereik heb in mijn slaapkamer en dat een Range Extender en sterkere antennes op mijn modem geen oplossing bieden. Tenslotte; het modem staat centraal in de woonkamer, op een goede plek en kan niet verplaatst worden.

Bedankt voor het meedenken en jullie reactie alvast! :)

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Op welke functie staat je range extender? Als hij op repeater staat dan klopt het dat wanneer je hem op je slaapkamer plaatst je geen snelheidswinst haalt! Een repeater ontvangt het wireless signaal en zend dat weer opnieuw uit.

Dus als je signaal op je slaapkamer al zwak is dan ontvangt de repeater het ook zwak, het enige wat hij dan kan doen is het verzwakte signaal doorsturen met een sterk signaal. Maar laat je niet foppen dat als je een sterk signaal hebt dat alles vlot moet werken, zolang het ingangssignaal zwak is zal dat de bottleneck zijn en zal je wifi repeater nooit sneller gaan dan dat. Plus het bijkomend feit dat een repeater meestal het signaal ook nog op het zelfde kanaal uitstuurt waardoor je nog meer last van interferentie hebt.

Waarschijnlijk is de beste oplossing om een utp kabel naar je slaapkamer (of andere makkelijke plaats) te leggen en daarop een accespoint op aan te sluiten (misschien zit deze functie ook al in de range extender).

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12 13:26

Melkaz

Melkazar

Ik heb met dezelfde problemen geworsteld en daar kwam ook nog eens bij dat mijn Android devices in de war raakte van de Range Extender. Als ze eenmaal boven op de Extender terecht kwamen bleven ze vaak authoriseren/handshaken en kwam er nooit een werkende connectie.

Uiteindelijk twee powerlines gehaald, de Repeater ingesteld als Access Point en aangesloten aan de powerline boven.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De oplossing is een kabel trekken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kan je die range extender op een ander kanaal instellen dan je modem?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!