Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ga mijn eigen PC bouwen, ben alleen nog heel erg aan het twijfelen over de videokaart.
Hij zal geoverclockt worden.
Haal ik dan meer FPS in games zoals: BattleField 3/4, Far Cry 3, GTA V, PayDay 2 of League of Legends (Niet erg GPU heavy maar toch :P) met de HD Radeon 7970 of de GeForce GTX 770?
Bijde na de overclock.

Dit wordt mijn systeem:

Intel Core i5 4670K
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed

Gigabyte GA-Z87-HD3
pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3

Western Digital Green WD10EARS, 1TB
pricewatch: Western Digital Green WD10EARS, 1TB

Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White
pricewatch: Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White

Corsair Hydro H80i
pricewatch: Corsair Hydro H80i

Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C9
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C9

Corsair Enthusiast TX750M
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

Zal ik nog wat anders wijzigen?

Hartelijk dank,
Daniël

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, waar is je SSD? Die WD green is leuk voor opslag, maar niet bepaald snel!

En GTAV komt voorlopig nog niet voor de PC, en als 4 een graadmeter is, heb je minstens 4 xeons nodig, en 3 van die GPU's.

[ Voor 44% gewijzigd door Umbrah op 08-08-2013 09:13 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-02 11:15
Geen SSD? en de voeding mis je ook nog :)

• WackoSonic
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-02 12:30
@Dragoncry:
Voeding staat onderin, 750W Cosair ;P

Gewoon een vraag: Is dit niet een beetje veel, denk dat je met 600W er ook zal komen? Wat ga je verder nog met dit systeem doen? Wil je ruimte overhouden voor uitbreiding? SLI of Crossfire?

beide kaarten zijn prima, voor zo ver ik weet is de GTX een klein beetje stiller. Op wat voor een scherm(en) speel je? Als je meerdere hebt is miss de 7970 fijner ivm meer geheugen. Een SSD is inderdaad een aanrader.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 21:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=24502493
http://anandtech.com/bench/product/829?vs=770

Het ligt echt aan de spellen die je speelt.

Ik heb nu een 7950 en die overclockt heel erg lekker.
Ik zou zelf overigens deze nemen, aangezien dit momenteel een van de beste coolers is: pricewatch: HIS 7970 IceQ X²

pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-2GD
Happy birthday @ wackosonic

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 08-08-2013 11:28 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo van de SSD's. Opstart snelheid is leuk maar toch heb ik liever performance in-game. Als ik voor een SSD zou gaan zou ik of de processor of de videokaart moeten downgraden. Dat doe ik liever niet. 750W voeding is inderdaad veel, maar als ik later een videokaart erbij wil nemen voor Crossfire/SLI dan is het minimaal. Ik gebruik 2 monitoren. 1 1080p LED monitor voor het gamen en meestal heb ik dan nog wat muziek draaien op me 2 de monitor van 1280x1024. Ook ga ik waarschijnlijk wat video editing doen, dan gaat After Effects op scherm 1 en een browser op scherm 2.

Ik lees ook net dat de GTX 760 niet veel verschilt met de HD 7970.
Denken jullie dat de GTX 760 40 FPS met Far Cry 3 op ultra 1080p zal hebben?

Laat maar achterwege

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 08-08-2013 21:21 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Misschien voor x360 of PS4, maar ik zal hem maar ontwijken ivm virii, de officiele is niet uit op die twee platformen, de PC versie is nog niet eens aangekondigd en alle bronnen zeggen dat hij niet eens zeker is!

Een SSD bied meer dan alleen snel opstarten, snel laden, snel cachen, snelle IO, alles wat data-driven is... om te zeggen, snel! Een HDD is de grootste bottleneck in een PC, als je het mij vraagt. Zeker als je zo'n budget hebt. Met video editing is het al HELEMAAL groot; 500mbyte/sec tegenover 60; 0,00001ms seektimes vs 16ms seektimes... 90.000+ IOPS VS 1200 op goede momenten. Oooh even nieuwe chunk laden, IO BREAK, chop chop, chop, chop, chop, go!

Maareh... blijf van die GTA5 torrent af ;) 17 september in de winkel voor PS3/X360; geen PS4/X1 versie, en "Wii U and PC are up for consideration" als in: nog niet eens mee begonnen...

3x raden wat er in die gare rar files zit naast een trojan...

Een monitor met LED backlight kan vaak slechter zijn dan een met CCFL, ik neem aan dat je dat bedoelt? Of heb je een met goeie RGBW LED's, een IPS zoals de HP ZR2740w?

Verwijderd

Topicstarter
Nee was de PC verise, stond er ook versteld van.

Wat de monitor betreft: ik heb hem al, heb gekozen voor LED omdat het naar mijn idee al beter is dan CCFL. Het heeftzich sinds de eerste LED-monitor uit 2006 zeer ontwikkeld en ik vind dat de LED monitoren van het afgelopen jaar beter zijn dan de CCFL monitoren, ik heb dus ook zo'n nieuwe. Ik ben erg tevreden.

Maar laten we even bij het topic blijven: de GTX 760, GTX 770 of de HD 7970?

Over de SSD: Mijn max. budget is 1000 euro, geen cent meer. Misschien weten jullie hoe ik er toch een SSD in kan proppen?

Zie nu dat de voeding niet full-modular is. Iets wat ik wel graag wil. Ik wissel die dus met de Corsair HX650.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 20:54 ]

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Een andere processorkoeler zou een optie kunnen zijn, voor 30 euro kan je een leuke luchtkoeler kopen die zich aardig kan meten met de waterkoeler die je er nu op hebt zitten, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Cooler Master Hyper 412S .
Het zal je hoogstens 100mHz schelen bij je overklok, maar in je portemonnee is het toch 55 euro die je bespaart en hij is ook nog eens stiller.

De 55 euro die je bespaart kan je investeren in een leuke boot ssd of in je videokaart. Ik heb even een paar goeie videokaarten op een rijtje gezet in een vergelijkingstabel, dan kan je zelf een beetje zien wat je hebben moet voor jouw eisen. http://nl.hardware.info/v...2889-163410-187050-136490 Er staat ook een 660 ti bij, deze is wel iets ouder en heeft mindere prestaties dan een 760, maar de prijs is er dan ook naar. Je zou zelfs kunnen kijken naar een 7870 xt kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door SirKartoffel op 08-08-2013 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt.
Het vergelijkingstabel heeft de doorslag gegeven: *trommelgeroffel* het wordt de Nvidia GeForce GTX 760.
Ik weet nog niet welke non-reference. Misschien een idee?

Een kaart voor met de beste performance na een overclock.

Ik heb nog even verder gezocht en vind nog steeds dat een SSD te weinig voordelen biedt voor het geld.

Ik twijfel nog wel over het moederbord, is de Gigabyte GA-Z87-HD3 een goede keus?

• SirKartoffel
De MSI kaarten doen het over het algemeen erg goed, misschien nog even wachten op de hawk versie van de 760, die schijnt erg snel te zijn en zeer goed overklokbaar. De prijs is echter nog niet bekend.

Edit: De prijs is nu wel bekend en hij zal een tientje meer moeten kosten dan een standaard gaming 760.

Ik zou denk toch een tientje meer neerleggen en voor de Gigabyte Z87-D3HP gaan, deze komt erg goed uit de moederbordtest van hardware info http://nl.hardware.info/r...-28x-z87-6x-h87-en-3x-b85

[ Voor 11% gewijzigd door SirKartoffel op 09-08-2013 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook al bekend wanneer die uit komt?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even alle moederborden uit de test in een vergelijkingstabel gezet.
Alle moederborden die niet tussen de 100-150 euro marge vallen er uit gehaald.
Alle micro-ATX moederborden er uit gehaald.
Alle niet SLI ondersteunende moederborden er uit gehaald.
Toen bleef ik met deze lijst over:

http://nl.hardware.info/v...ingstabel-09-08-2013-1159

Aan de hand van de specs en benchmarks ga ik denk ik voor de MSI Z87-G45 Gaming.
Lijkt me een moederbord die zeer geschikt is voor overclocken en natuurlijk voldoet ze aan al mijn eisen.

• SirKartoffel
Is inderdaad een prima mobo, ga hem zelf denk ook aanschaffen.
Natuurlijk is de combi videokaart-moederbord ook niet mis, het wordt vast een plaatje!

succes met bouwen!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 21:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

SirKartoffel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:42:
De MSI kaarten doen het over het algemeen erg goed, misschien nog even wachten op de hawk versie van de 760, die schijnt erg snel te zijn en zeer goed overklokbaar. De prijs is echter nog niet bekend.
sapphire (vapor x), asus (direct CU), gigabite (windforce) en his x^2 niet dan?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
En wat denken jullie van de inno3d? Net iets minder snel dan de MSI Hawk zie ik maar wel zon 20 koeler onder stress. Denken jullie dat je hem daarom veel beter kunt overclocken?
Pagina: 1