Zelfgebouwde PC - Geen signaal - Geen BIOS

Pagina: 1
Acties:

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02 11:15
Hallo medetweakers,

ik heb mijn eigen pc gebouwt, maar toen ik hem aanzette kreeg ik geen bios of beeld. Ik heb alle power stekkertjes al langsgelopen. Wat het wel doet; Leds, Ventilatoren. Het zou echt heel erg raar zijn als er nu al een onderdeel stuk is want alle onderdelen zijn gister nieuw ontvangen van Azerty netjes gesealt.

De Specs? Het mainstreamgamesysteem best buy guide van juli, zonder de grafische kaart.

Probleem opgelost! Foutieve installatie van RAM. Alle tweakers die me geholpen hebben bedankt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door suikerberg op 09-08-2013 18:59 . Reden: /Solved ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat lijkt me meer een probleem wat in PMG past. Schopje die kant op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01 21:08
CMOS clearen? Dit kan door het verwijderen van het batterijtje op je moederbord, deze vervolgens ruim 1 minuut uit laten, was bij mij vorige week namelijk ook het geval en bovenstaande was de oplossing

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:15
Krijg je wel een piepje van de BIOS?

• suikerberg
Nilsepils schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:20:
Krijg je wel een piepje van de BIOS?
nee die krijg ik niet, probeer nu de batterij eruit te halen. zou echt dolgelukkig zijn als hij het doet

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:31

Snuffel

Vroem!

We wachten in spanning af.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zit naast de standaard atx stekker de 8 pins stekker er wel in ?

• suikerberg
nee cmos reset werkte niet..

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Zou je vast wat meer informatie over je systeem willen toevoegen?

Heeft je systeem een onboard vga en een videokaart? zo ja haal die videokaart er eens uit en kijk of je beeld krijgt op de onboard vga.

Bij meerdere bankjes werkgeheugen zou je eens met 1 bankje kunnen testen.

En sluit de speaker aan op je moederboard, (zit normaal een aansluiting bij je plek waar je de power/reset button en hdd led aansluit)
komt er dan wel een piepje vanaf? of blijft je pc piepen of helemaal niets?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• suikerberg
KillerAce_NL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:28:
Zit naast de standaard atx stekker de 8 pins stekker er wel in ?
2x4 pins? ja

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:29:
Zou je vast wat meer informatie over je systeem willen toevoegen?

Heeft je systeem een onboard vga en een videokaart? zo ja haal die videokaart er eens uit en kijk of je beeld krijgt op de onboard vga.

Bij meerdere bankjes werkgeheugen zou je eens met 1 bankje kunnen testen.

En sluit de speaker aan op je moederboard, (zit normaal een aansluiting bij je plek waar je de power/reset button en hdd led aansluit)
komt er dan wel een piepje vanaf? of blijft je pc piepen of helemaal niets?
Geen videokaart, wil intel hd graphics gebruiken. Heb al 1 bankje in elke gleuf getest. Heb geen speaker met die aansluiting?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is je bios versie compatible met de cpu die je erin steekt ?

• suikerberg
KillerAce_NL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:32:
Is je bios versie compatible met de cpu die je erin steekt ?
zou wel moeten, op mobo staat nog dat hij compatible is met haswell intel core

• Axewi
maarten0009 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:32:
[...]

Geen videokaart, wil intel hd graphics gebruiken. Heb al 1 bankje in elke gleuf getest. Heb geen speaker met die aansluiting?
De speaker zit in het doosje van je moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://ww2.justanswer.com/uploads/SP/space143/2012-09-11_085535_mbspk.jpeg

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:33:
[...]

De speaker zit in het doosje van je moederbord.
[afbeelding]
niet bij een z87-hd3 van gigabyte dus...

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:15
Die speaker zat bij mij in het doosje van m'n kast, maar heb ook meermaals mee gemaakt dat ze er niet bij zitten (vooral budget behuizingen).

• suikerberg
Nilsepils schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:36:
Die speaker zat bij mij in het doosje van m'n kast, maar heb ook meermaals mee gemaakt dat ze er niet bij zitten (vooral budget behuizingen).
ik heb de corsair 300r

Verwijderd

Het kan ook nog aan je beeldscherm liggen. Ik kreeg pas beeld nadat ik windows geinstalleerd had, maar ik zie dus nooit het Bios-scherm e.d.

Ik gebruik een Dell SP2309 met een native resolutie van 2048 x 1152 via de Intel HD Graphics.

Mijn oplossing was om er een oude 19"tft monitor aan te hangen, toen windows geinstalleerd, toen mijn Dell erbij aangehangen. En nu werkt het allemaal :)

• suikerberg
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:39:
Het kan ook nog aan je beeldscherm liggen. Ik kreeg pas beeld nadat ik windows geinstalleerd had, maar ik zie dus nooit het Bios-scherm e.d.

Ik gebruik een Dell SP2309 met een native resolutie van 2048 x 1152 via de Intel HD Graphics.

Mijn oplossing was om er een oude 19"tft monitor aan te hangen, toen windows geinstalleerd, toen mijn Dell erbij aangehangen. En nu werkt het allemaal :)
maar mijn pc restart ook gewoon eh..

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:31

Snuffel

Vroem!

Zit je CPU er wel goed in? Heb je hem niet per ongeluk niet goed in de socket gedrukt? Of verkeerd...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• suikerberg
Snuffel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:40:
Zit je CPU er wel goed in? Heb je hem niet per ongeluk niet goed in de socket gedrukt? Of verkeerd...
nee dat heb ik goed gedaan, met het pijltje gekeken en zat er goed in

• Axewi
Zit er geen computerboer in de buurt, die heeft hoogstwaarschijnlijk een boel van die speakertjes liggen.

je zou ook even de andere pc's na kunnen kijken in huis of die toevallig wel zo'n speakertje hebben dan "leen" je die even.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heb je het scherm via HDMI aangesloten? Dan heb je daar je probleem waarschijnlijk. Mijn HTPC geeft ook geen opstartbeeld, totdat windows wordt benaderd. Via VGA/DVI was het opgelost. Tevens als ik op de toets voor de bios bleef drukken kwam er beeld zodra de UEFI was benaderd.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:43:
Zit er geen computerboer in de buurt, die heeft hoogstwaarschijnlijk een boel van die speakertjes liggen.

je zou ook even de andere pc's na kunnen kijken in huis of die toevallig wel zo'n speakertje hebben dan "leen" je die even.
ik ga eventjes kijken straks!

en ik sluit hem aan via VGA

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou gewoon even alles uitbouwen enalles buiten de kast op een niet geleiden materiaal als ondergrond testen.
Begin eerst met de basis, alleen mobo+voeding.

• suikerberg
Heb het mobo met goede basis aansluitingen uit de kast gehaalt, nogsteeds werkt het niet...
Denk toch echt dat het mobo defect is

• suikerberg
als ik een nieuw mobo krijg, moet ik dan de koelpasta eraf halen of kan ik die erop laten zitten?

• Axewi
maarten0009 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:17:
als ik een nieuw mobo krijg, moet ik dan de koelpasta eraf halen of kan ik die erop laten zitten?
koelpasta zit op je cpu/koeler niet op je moederbord hoop ik?
dus bij een nieuw moederbord zet je je cpu en koeler over.
Wel zou ik voor de zekerheid die 2 schoonmaken en opnieuw koelpasta aanbrengen, maar dat is meer om er zeker van te zijn dat je de boel koel houd, doe je het niet zal het hooguit een paar graden schelen maar het werkt dan nog gewoon.

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:19:
[...]

koelpasta zit op je cpu/koeler niet op je moederbord hoop ik?
dus bij een nieuw moederbord zet je je cpu en koeler over.
Wel zou ik voor de zekerheid die 2 schoonmaken en opnieuw koelpasta aanbrengen, maar dat is meer om er zeker van te zijn dat je de boel koel houd, doe je het niet zal het hooguit een paar graden schelen maar het werkt dan nog gewoon.
het zit op mijn cpu ja, maar als ik dus een nieuw mobo moet hebben. Moet cpu onder de koeler vandaan. dus moet koeler van de cpu af dus is de pasta weer ''open en bloot'' hoe moet ik hem dan bewaren? Denk dat de pasta nog wel goed is aangezien die nog nooit zo warm is geworden de cpu.
Maar denk je dat ik met al deze stappen kan concluderen dat het moederbord doa is? HEb ook gelezen dat gigabyte slechte kwaliteit is in vergelijking met asus en MSI, hoe denk jij daarover?

• Axewi
cpu is echt niet zo gevoellig meer als het pentium tijdperk.
Heb je het doosje nog van de cpu? daar zit een plastic houdertje in waar je cpu ook inzat.

hoe ik mijn cpu's bewaar is in wat keuken papier wikkelen, werkt prima.

Moederbord doa? ja met zekerheid te zeggen is het niet. het kan ook zijn dat je cpu defect is of dat je voedding defect is.

Heb je meerdere pc's thuis? zo ja gebruik jouw voedding eens op een andere pc of gebruik de voeding van een andere pc eens op jouw moederbord.
Het mooiste is dat je toch zo'n speakertje ziet te bemachtigen.

Kwaliteit van gigabyte twijfel ik niet aan! heb jaren lang pc's in elkaar gezet met gigabyte moederborden en nooit problemen gehad ( ja wel eens een doa of een maandag ochtend bordje ) maar dat heb ik met asus asrock en msi ook.

Als ik vragen mag waar woon je? misschien dat een tweaker in de buurt woont en voor een bakje koffie / biertje wel even langs wil komen om te kijken.

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:41:
cpu is echt niet zo gevoellig meer als het pentium tijdperk.
Heb je het doosje nog van de cpu? daar zit een plastic houdertje in waar je cpu ook inzat.

hoe ik mijn cpu's bewaar is in wat keuken papier wikkelen, werkt prima.

Moederbord doa? ja met zekerheid te zeggen is het niet. het kan ook zijn dat je cpu defect is of dat je voedding defect is.

Heb je meerdere pc's thuis? zo ja gebruik jouw voedding eens op een andere pc of gebruik de voeding van een andere pc eens op jouw moederbord.
Het mooiste is dat je toch zo'n speakertje ziet te bemachtigen.

Kwaliteit van gigabyte twijfel ik niet aan! heb jaren lang pc's in elkaar gezet met gigabyte moederborden en nooit problemen gehad ( ja wel eens een doa of een maandag ochtend bordje ) maar dat heb ik met asus asrock en msi ook.

Als ik vragen mag waar woon je? misschien dat een tweaker in de buurt woont en voor een bakje koffie / biertje wel even langs wil komen om te kijken.
Ik heb wel een hele oude pc uit 2005, die het heel slecht deed (viel soms uit) dus durf die onderdelen niet aan te sluiten daarop. Zelf probeer ik al een speakertje te bemachtigen en ik woon in arnhem.

• Axewi
Arnhem is voor mij te ver weg (elburg).
Speakertje zou mooi zijn dan kunnen we zo goed als alles uitsluiten.

Je voeding kan je gerust even aansluiten op je oude pc dat mag geen problemen geven.

• suikerberg
Axewi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:02:
Arnhem is voor mij te ver weg (elburg).
Speakertje zou mooi zijn dan kunnen we zo goed als alles uitsluiten.

Je voeding kan je gerust even aansluiten op je oude pc dat mag geen problemen geven.
oude pc ligt in stukjes, en verder alleen laptops in huis :(

ben nu als een gek aan het rondvragen voor speaketje.

Tweaker leden in de buurt van arnhem laat vooral een reactie achter als je nog een mobo speaker hebt liggen!
Pagina: 1