Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik was opzoek naar een laptopke me toetsebord om in het huis een filmke te kunne zien op youtube terwijl ik in de zetel zit. Facebook terwijl te checken etc...

Ik dacht aan deze
http://azerty.nl/1-1236-6...nkpad-edge-e130-3358.html

Wat kan ik hier van verwachte? Gaat hij een beetje vlot lopen of steeds haperen?

budget is rond 400 euro , zou liefst zo een compact formaat hebben dat makelijk verplaatsbaar is en vlot loopt als multimedia machientje ( torrentje downe ,facebook , forum checke , youtube movieke checke , spotify)

voorstellen zijn meer dan welkom!

Grtjs Tom!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Hmm, met een klein beetje research had je uw antwoord kunmem vinden ;)

Maar i.i.g. waar jij het zo over hebt zijn resource intensiefe programma's. Youtube laad alles via flash player, torrent is op de schijf, spotify is combinatie. CPU is dus eigenlijk niet val belang, je bovenstaande laptop is prima. Maar heeft een traditionele harde schijf. Die zijn wat langzaam, een SSD is misschien wat te duur voor u. Maar dit is redelijk te compenseren door extra RAM toe te voegen. Zoals ik u hoor zou ik wel voor 6 of 8 Gb gaan. Kan windows ook een hoop bufferen en hoefd die minder op de harde schijf te "pagen"

Lukt het zo?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02

Verwijderd

Topicstarter
@EXpaND : Merci , echt duidelijke uitleg , ok moet is opzoek gaan naar die hardware uitbreiding :)

@ghoxer : had ik ook al hene gekeken maar is 15.7 inch , da vind ik zo wat minder compatible + heb al een grote desktop pc alsk een groot scherm nodig heb :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Dat je Belg bent wil niet zeggen dat je spreektaal ook als schrijftaal moet gebruiken! Ziet er niet uit...

Wat betreft de gekozen laptop, ik vind het een prima keuze, natuurlijk kan je goedkoper gaan, maar dan lever je in op hardware prestaties, maar een fatsoenlijk Pentium zou je al een eind op weg kunnen helpen inclusief een SSD.

In elk geval had je met de gegeven eisen al een aardig beperkt aanbod gehad ipv een enkele netbook.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welkom op GoT :w

Mijn voorstel is dat je LAA beleid doorleest en je startpost aanvult. Op deze manier komen we samen verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Sry quad , Ik ben niet zo heel taalvaardig helaas :) . Maar heb wel veel respect voor tweakers , zal mijn best doen :) .

Na overleg met mijn sponsor heb ik echter het budget kunnen optrekken tot 500-600 euro. Iemand suggesties? (liefst 13 inch)

http://azerty.nl/1-1236-6...nkpad-edge-e330-3354.html

deze plus latje van 2 gig ram bijbestellen goed idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 16:22 ]

• Quad

Quad

Doof

Het geheugen heb je met 4GB ruim voldoende aan voor de basis dingen.
Ik zou eerder voor zo iets gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung NP535U3C-A04NL€ 499,-€ 499,-
1Samsung 840 series 120GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,-

Voor als je €600,- te besteden hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 09-08-2013 16:51 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ziet er goed uit. Het assambleren valt dat een beetje mee? En die SSD kan die gewoon in de laptop of moet mijn andere hardeschijf er dan uit?

• Quad

Quad

Doof

De andere harde schijf moet je er inderdaad uithalen, deze is verstandig om het in een case te stoppen (pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable)

Het vereist wel enige beetje kennis om de installatie die je mee krijgt correct over te zetten naar de SSD.

Het geheugen of de HDD is erg makkelijk toegankelijk, zie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/704105.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 09-08-2013 17:06 ]

nggyu nglyd

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

waarom "moet" het budget opgerekt worden naar 600 euro en waarom "moet" er een SSD in?
TopicStarter wil een allround laptop voor divers en normaal gebruik. Een Core i3 met 4 GB geheugen is daar dan (veel) meer dan goed genoeg voor.

Een SSD is een prettige upgrade omdat de laptop responsiever aanvoelt, maar het is natuurlijk absoluut niet nodig voor alledaagse zaken. Daarnaast wordt er over torrent gebruik gesporken, dat hoeft niet gelijk 10tallen gigabytes te betekenen, maar een SSD met 128 GB opslagruimte voor windows en wat applicaties/games zit dan toch al wel snel vol.

De 500GB schijf lijkt mij dan een beter idee voor de oplsagcapaciteit en het budget hoeft er ook niet voor vergroot te worden?

9800x3d

Pagina: 1