Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel Watt Voeding heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Kortgeleden heb ik een eigen pc gebouwd met de volgende onderdelen:

Intel Core I7-4770
MSI Z87 G45 Gaming moederbord
2x DDR3 1600Mhz Ballistix RAM
Be Quiet! Shadow Rock Topflow CPU koeler
2x Be Quiet! Shadowwings case fan (120mm)
1x Cooler Master case fan (120mm) Deze kwam met de kast
LG CD/DVD combo drive
Samsung 840pro 128GB
Seagate 2TB 7200RPM Barracuda
Sapphire VaporX 7970 3GB

Ik had een voeding van 650 Watt, maar zit momenteel met het volgende probleem, het systeem start soms op, soms niet, aan te weinig stroom kan het volgensmij niet liggen omdat ik gewoon goed kan gamen, de videokaart werkt prima. (als het systeem wel opstart werkt alles dus goed, als het systeem niet opstart, gebeurd er HELEMAAL NIKS als ik op de knop druk)

Mijn vraag aan jullie: is 650 Watt genoeg voor deze set-up, zo nee hoeveel Watt moet ik dan hebben?

Update:
Zojuist heb ik dit http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine ingevuld en kom ik uit op 438 Watt minimaal. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is, maar ervanuitgaande dat het klopt... Dan zou 600 á 650 Watt toch meer dan voldoende moeten zijn of niet? Ik denk dat mijn huidige PSU gewoon kapot is, helaas. Ik heb mijn oog nu laten vallen op de CX600M van Corsair. Is dit voldoende?

Graag jullie feedback

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 23:19 ]

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11 11:11

meddle

:o

Ik had hetzelfde probleem met een corsair TX650 in een vergelijkbaar systeem en de voeding vervangen heeft het probleem inderdaad verholpen. Waarschijnlijk is je voeding dus defect, want 650W zou echt meer dan voldoende moeten zijn voor dat systeem.

Verder zou ik een CX600M niet echt aanraden voor een gamesysteem, de CX PSU´s zijn meer geschikt voor lichte belasting zoals office werk. Een beter alternatief voor dat geld is de XFX Core Edition PRO550W of misschien de Seasonic M12II-620Bronze als je iets meer uit wil geven.

specs PC

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Meddle, bedankt voor je reactie...
Ik heb de TX650M inmiddels toch vervangen voor een CX600M...
Wat een verschil... mijn videokaart is er een stuk blijer mee... loopt een stuk koeler en stiller! (denk dat dit te maken heeft met het feit dat de ventilator van de CX wel standaard draait en die van TX niet)
Tip voor alle mensen die een TX overwegen te kopen, als je wilt gamen en de voeding zit onderin je kast, koop GEEN TX, deze voeding wordt behoorlijk heet, deze warmte stijgt op in je videokaart met alle gevolgen van dien.