MSI Z77a G45 + i7 2600s willen niet starten.

Pagina: 1
Acties:

• spaceowl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-01 22:59
Goededag medetweakers,

Motherboard:MSI Z77a G45 (Net binnen dus onzeker. De socket is geheel onbeschadigt en recht)
Processor: i7 2600s (Net binnen dus onzeker, de vorige eigenaar was nogal gul geweest met koelpasta vermoedelijk zit er onderaan nog wat.)
Memory: 1333MHz Kingston 1.5 volt cl9 (werkt en is compitable met moederbord)
PSU: OCZ 1000 Watt Gold plus (Werkt en is compatible met moederbord)
Graphic card: GTX 660 TI (Werkt en is alleen om te testen)

Het geheugen had ik uitgeprobeerd op dimm 1, en bijde reepjes op dim 2 en 4.

Ik heb de 8 pins power connector aangesloten en 24 pins. Ik gebruik de onboard vga en verder niks. Hij maakt 0.5 seconden licht en geluid en gaat dan uit.

De Cmos clear ik iedere keer.

Wat doe ik hier verkeerd? Heeft iemand misschien suggesties voor dit probleem?

Alvast bedankt voor uw antwoord!

[ Voor 42% gewijzigd door spaceowl op 08-08-2013 13:21 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35

D4NG3R

kiwi

:)

spaceowl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:41:
De pinnetjes lijken goed te wezen, erg moeilijk te zien trouwens, maar geen plekjes of onevenheden. De Cmos jumper heb ik met de schroevendraaier 1x geshort toen het uitstond en dus gecleared neem ik aan.
Zit de CMOS jumper uberhaupt nog wel op de standaard locatie? 9/10 computers booten / starten niet zonder :+ .

Indien dit niet het geval is klinkt het als sluiting. Bouw de boel eens op bovenop de doos van je moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2013 22:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• spaceowl
Bedankt voor de reactie! Super idee! Er zit helemaal geen cmos jumper (plastic dingetje op de cmos pins. Is dit het hele probleem?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Misschien wel, maar zorg er IIG voor dat er een jumper aangesloten is op de default positie (Ga dit niet houtje touwtje oplossen). Misschien heb je nog een oud moederbord of een oude HDD liggen met een jumper achterop?

Als dit niet de oorzaak blijkt te zijn zou ik je systeem even opnieuw opbouwen buiten je behuizing om kortsluiting uit te sluiten. Ik neem aan dat er netjes afstandsbusjes aanwezig zijn tussen de behuizing en het moederbord?

Afbeeldingslocatie: http://www.build-your-own-computer.net/image-files/installing-a-motherboard-01.gif
(Deze dingetjes)

Niet te veel, niet te weinig. Ze dienen overeen te komen met de positie van de gaten op je moederbord (De gaten waar iets van dat metaal soldeersel omheen zit).

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2013 22:54 ]

• spaceowl
Ja moet ik wel hebben. Maar op deze foto zit er niet standaard een jumper op, ik zou ook niet weten wat de positie is.

https://thunderbolttechno...7752%20V2_0_3D1%20%282%29.

Die dingetjes heb ik overal erachter ja xD

[ Voor 9% gewijzigd door spaceowl op 07-08-2013 22:55 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

De standaard positie van de CMOS jumper staat in de manual keurig beschreven.. Vergewis je er trouwens van dat je de juiste pinnetjes neemt. Heel dikwijls is het niet meteen duidelijk welke je nodig hebt.

Goed de handleiding nalezen en de jumper plaatsen. Hij moet er bij aankoop wel gezeten hebben normaal gezien.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Blijkbaar heeft dit moederbord inderdaad standaard geen jumper voor clearcmos en is er ook geen nodig (Ik heb de handleiding er even bij gepakt).

Bouw de hele pruttel even buiten de behuizing op zou ik zeggen. DIt is altijd de 1e stap welke ik onderneem (Voordat ik uberhaupt de hardware inbouw. Gewoon om even zeker te zijn dat alles werkt :P ).

• spaceowl
Ga ik doen! Inderdaad een wijze stap gezien het nogal tijd consumerend is! haha... Ja ik ga aan de slag! Bedankt voor de geruststelling dan klopt het toch van die Cmos jumper, achterop hoort een knop te zitten om de cmos te clearen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klopt. Deze zit vlak naast de thunderbolt (Of DVI liggend aan welke versie je hebt) uitgang, zo'n klein zwart drukknopje.

Veel succes nog!

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2013 23:06 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
spaceowl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:04:
Ga ik doen! Inderdaad een wijze stap gezien het nogal tijd consumerend is! haha... Ja ik ga aan de slag! Bedankt voor de geruststelling dan klopt het toch van die Cmos jumper, achterop hoort een knop te zitten om de cmos te clearen.
Als er geen clear CMOS pinnetjes op je moederbord maar wel een knop hiervoor, dan vraag ik me af welke pinnetjes je met een schroevendraaier hebt geshort...?

• spaceowl
Nou ik heb het moederbord los liggen met vga erin en power connectors, cmos heb ik gecleared denk ik, toen het onder stroom stond heb ik op het zwarte knopje gedrukt en toen daarna het moederbord gepoogd op te starten....

Helaas werkt het nog niet.

Bedankt voor de aanmoediging.

• spaceowl
Ik krijg geen ander resultaat dan: fans draaien heel even en gaan gelijk weer uit, de voeding blijft indefinitief doorblazen totdat de stroomtoevoer weg is.. Zelfs zonder geheugen zouden de fans moeten blijven doorblazen. zie ik iets over het hoofd of is de processor stuk? Alles ziet er goed uit, geen doorbrandingen of kappote caps, gebogen pins...

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Heb je een speakertje erop aangesloten? Zoja? wat voor piepjes geeft die aan? Evt. andere voeding geprobeerd? En wat voor onderdelen heb je nu allemaal precies? mobo en cpu weten we.. maar de rest niet?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Al een keer een andere voeding geprobeerd? OCZ is nou niet echt je van het..

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Toevallig heb ik een paar weken geleden dezelfde symptomen gehad op hetzelfde moederbord. In mijn geval waren er pinnetjes verbogen in het CPU socket. En je hebt gelijkt, het is verrekte moeilijk te zien. Fans gaan even draaien, alles slaat uit, paar seconden later weer aan, uit, etc.

De leverancier heeft de mijne doorgezet naar MSI en jammer genoeg wacht ik nog steeds :(.

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02 11:15
Hey ik ervaar op dit moment precies hetzelfde probleem, na alles proberen ben ik toch gaan twijfelen aan het moederbord zelf. Alles geprobeert: RAM, buiten kast,cmos reset x5, drives niet aansluiten. Ik ga het mobo dus terugsturen want de pinnetjes heb ik sowieso niet verbogen..

• spaceowl
NasT89 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:22:
Heb je een speakertje erop aangesloten? Zoja? wat voor piepjes geeft die aan? Evt. andere voeding geprobeerd? En wat voor onderdelen heb je nu allemaal precies? mobo en cpu weten we.. maar de rest niet?
Nog niet, die heb ik niet alleen optisch. specs zet ik bovenaan.

• spaceowl
D4NG3R schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:24:
Al een keer een andere voeding geprobeerd? OCZ is nou niet echt je van het..
De voeding werkte een dag daarvoor perfect tho...

• spaceowl
henwy schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:27:
Toevallig heb ik een paar weken geleden dezelfde symptomen gehad op hetzelfde moederbord. In mijn geval waren er pinnetjes verbogen in het CPU socket. En je hebt gelijkt, het is verrekte moeilijk te zien. Fans gaan even draaien, alles slaat uit, paar seconden later weer aan, uit, etc.

De leverancier heeft de mijne doorgezet naar MSI en jammer genoeg wacht ik nog steeds :(.
Wow... Vervelend zeg, dus je hebt het wel kunnen zien de gebogen pins? Zelfde symptomen.

• spaceowl
maarten0009 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:51:
Hey ik ervaar op dit moment precies hetzelfde probleem, na alles proberen ben ik toch gaan twijfelen aan het moederbord zelf. Alles geprobeert: RAM, buiten kast,cmos reset x5, drives niet aansluiten. Ik ga het mobo dus terugsturen want de pinnetjes heb ik sowieso niet verbogen..
Vaag... Zelfde verhaal maar geen verklaring...

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

spaceowl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:58:
[...]

Wow... Vervelend zeg, dus je hebt het wel kunnen zien de gebogen pins? Zelfde symptomen.
Ik heb met een vergrootglas wel kunnen zien dat het niet helemaal klopte. Maar dat spul is zo klein en iel, ook niet recht te buigen zoals je dat vroeger deed met je Athlons en P3s :)

• NasT89
spaceowl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:54:
[...]

Nog niet, die heb ik niet alleen optisch. specs zet ik bovenaan.
Haha, nee niet zulke speakertjes.. moederbord speakertje.. ( post-beep )

• spaceowl
NasT89 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Haha, nee niet zulke speakertjes.. moederbord speakertje.. ( post-beep )
Aaaah, ik zal wel even zoeken of ik er een heb. Helaas weet ik niet hoe ik zo'n speakertje aan moet sluiten tho :(.

Ik heb het nu gevonden hoe ik het aan moet sluiten, nu nog een speakertje vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door spaceowl op 08-08-2013 13:35 ]

• NasT89
Zit normaal gesproken bij je behuizing ( bij de schroefjes )

• xavier91
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door xavier91 op 08-08-2013 15:22 ]

• NasT89
xavier91 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

De schroefjes heb ik ook wel...
????????