Ik heb zojuist een glas water omgegooid waardoor dit over m'n iPhone 5 heen is gekomen. Ik heb mijn telefoon direct drooggemaakt met een handdoek. Hij stond nog aan, dus ik heb geprobeerd hem zo snel mogelijk uit te zetten. Echter start hij telkens direct opnieuw op. Ook mijn geluid doet het niet meer. Ik heb de telefoon daarna in een zakje met rijst gedaan, dit las ik op verschillende sites. Ik kan helaas niet de simkaart eruit halen omdat het pinnetje waarmee je dit 'laatje' open doet niet bij me thuis is. Is er verder nog iets wat ik kan doen? Heeft het zin om hem te laten repareren?
Je kan het laatje openen met een paperclip.
En ik zou de telefoon in iedergeval twee tot drie dagen in de rijst laten om volledig te drogen voordat je verdere actie onderneemt.
En ik zou de telefoon in iedergeval twee tot drie dagen in de rijst laten om volledig te drogen voordat je verdere actie onderneemt.
Ik heb de telefoon eigenlijk vrijdag nodig, met geluid. Als ik morgen naar een reparatieshop ga, kan ik het misschien nog op tijd laten repareren. Maakt het veel uit als ik hem morgen uit de rijst haal of over twee dagen?
1 dag in de rijst is wel kort.
Je bent wel erg snel met het gaan naar een reparatieshop.
Zelf weten, maar mijn advies zou zijn om hem in de rijst te houden zodat je zeker weet dat al het vocht eruit is.
Je bent wel erg snel met het gaan naar een reparatieshop.
Zelf weten, maar mijn advies zou zijn om hem in de rijst te houden zodat je zeker weet dat al het vocht eruit is.
Yup, en zoek voor vrijdag een alternatief, een ouwe Nokia ofzo, of een laptop/skype, wat je doel ook mogen zijn... 3 dagen UIT laten in de rijst voordat je meer risico loopt... beetje "zweefvocht" en je denkt dat hij werkt, maar één stootje tegen de tafel en bam, bij een cap in de buurt en fik in je accu. Bij voorkeur haal je de accu er ook uit.
Oké. Dan zoek ik een alternatief. Bedankt! Maakt het trouwens niet uit dat hij niet uit gaat? Hij start telkens direct uit zichzelf opnieuw op.
[ Voor 54% gewijzigd door Joop34 op 08-08-2013 01:05 ]
Snel de accu losmaken. Daarna in de rijst leggen, hoe langer hoe beter (1a2 weken).
Wil je gebruik maken van een reparatieshop dan moet je het bovenstaande niet doen, maar zo snel mogelijk na het ongeval langs gaan bij een reparateur. Hoe sneller na het ongeluk jij bij ze kan zijn, hoe meer kans er is dat ze je iPhone kunnen redden.
Wil je gebruik maken van een reparatieshop dan moet je het bovenstaande niet doen, maar zo snel mogelijk na het ongeval langs gaan bij een reparateur. Hoe sneller na het ongeluk jij bij ze kan zijn, hoe meer kans er is dat ze je iPhone kunnen redden.
Een collega van mij heeft zijn Iphone 5 in het water laten vallen.
Na een dagje drogen ging het wel weer aan en heeft het prima gewerkt, maar nu begint het echt vreemd te doen. Strepen over het scherm, etc.
Wat is nu wijsheid? Heeft het zin om de telefoon op te sturen en te laten repareren, of kan ik net zo goed een nieuwe aanschaffen?
Na een dagje drogen ging het wel weer aan en heeft het prima gewerkt, maar nu begint het echt vreemd te doen. Strepen over het scherm, etc.
Wat is nu wijsheid? Heeft het zin om de telefoon op te sturen en te laten repareren, of kan ik net zo goed een nieuwe aanschaffen?
Wat een reparatiebedrijf in dit geval gaat roepen: nieuw moederbord en nieuw display. Gewoon om zeker te zijn dat alles blijft draaien. De prijs die je daar voor betaalt is bijna de prijs van een nieuw toestel.
Ik zou eerst eens offertes opvragen voordat je die telefoon écht laat repareren.
Ik zou eerst eens offertes opvragen voordat je die telefoon écht laat repareren.
Mensen aanzetten tot verzekeringsfraude wordt niet gewaardeerd.
[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 21-08-2013 09:43 ]
Is geen fraude (vind ik dan) wat is het verschil tussen een kat en een hand voor de verzekering?TECHcrime schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:49:
[mbr]Mensen aanzetten tot verzekeringsfraude wordt niet gewaardeerd.[/]
Verwijderd
Wat begrijp je nu niet. Krijg je een edit van een moderator en dan nog blijven doorgaan met je oplichtingspraktijkenTECHcrime schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:48:
Is geen fraude (vind ik dan) wat is het verschil tussen een kat en een hand voor de verzekering?

En als je van mening bent dat dit gelijk aan elkaar is, dat ga je toch niet menen? Triest dat er mensen zijn die er dit soort waardes op na houden.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 09:51 ]
Op de uitstroomopening van een airco leggen helpt ook goed.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik geef alleen een mogelijkheid.. me ouders/ik hebben het ook zo gedaan en ik spreek dus alleen mijn eigen ervaring hierover uit. Ik vind het tevens niet onetisch ofzo. Is gewoon zonde als iets zo duur en wellicht nog jong zo kapot gaat.. Voor dit soort dingen zijn de meeste gewoon verzekerd. (klein) leugentje om eigen bestwil.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:51:
[...]
Wat begrijp je nu niet. Krijg je een edit van een moderator en dan nog blijven doorgaan met je oplichtingspraktijken
En als je van mening bent dat dit gelijk aan elkaar is, dat ga je toch niet menen? Triest dat er mensen zijn die er dit soort waardes op na houden.
Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien..
Je kunt informeren of de inboedelverzekering een van buiten komende onheilen dekking heeft. Misschien is het glas water wel gewoon een gedekte schade, zonder dat je er over hoeft te liegen. Vaak geldt er wel een eigen risico, maar misschien de moeite waard.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
En dan hard klagen dat de verzekeringspremies zo duur wordenTECHcrime schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:07:
[...]
Ik geef alleen een mogelijkheid.. me ouders/ik hebben het ook zo gedaan en ik spreek dus alleen mijn eigen ervaring hierover uit. Ik vind het tevens niet onetisch ofzo. Is gewoon zonde als iets zo duur en wellicht nog jong zo kapot gaat.. Voor dit soort dingen zijn de meeste gewoon verzekerd. (klein) leugentje om eigen bestwil.
Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien..

Als je het zonde vindt moet je er gewoon voorzichtiger mee om gaan.

Me zusje d'r laptop van 5 maanden oud van €900.. niet mij aankijken voor haar acties.. En je hoort mij niet klagen over dure verzekeringen..Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:16:
[...]
En dan hard klagen dat de verzekeringspremies zo duur worden![]()
Als je het zonde vindt moet je er gewoon voorzichtiger mee om gaan.
Maar je zou inderdaad kunnen bellen met de verzekering en kijken of je er uberhaut voor gedekt bent. Indien je het onetisch vind om te zeggen dat het niet jou schuld is, maar van bijvoorbeeld een huisdier dan zeg je gwn niet hoe het is gebeurt en kijk je het aan hoe de verzekering reageerd.
[ Voor 3% gewijzigd door TECHcrime op 21-08-2013 10:25 ]
Je snapt dat het over een iPhone gaat ?hdtracer schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:12:
Snel de accu losmaken. Daarna in de rijst leggen, hoe langer hoe beter (1a2 weken).
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Kun je nog steeds de accu lostrekken. Je moet alleen wat schroeven.bonzz.netninja schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:26:
[...]
Je snapt dat het over een iPhone gaat ?
Garantie kun je waarschijnlijk toch al op de buik schrijven ivm verkleurde vocht indicators.
[verwijderd]
[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]
Deze post in combinatie met je avatar maakt het redelijk ongeloofwaardig. Dagelijks mee douchen?Mar.tin schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:21:
Ik vermoed dat het allemaal wel meevalt, mijn iPhone gaat bijna dagelijks mee douchen en werkt nog steeds prima, is pas recentelijk half overleden omdat hij een plotselinge aanraking had met de vloer..
Even contact opnemen met Apple en vragen of het toestel voor tegen betaling omgeruild kan worden voor een nieuw (lees refurbished) toestel. Heb vaak gehoor dat dat mogelijk is voor <€300, is een stuk goedkoper als een nieuw toestel.Ye Greate'96 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:40:
Een collega van mij heeft zijn Iphone 5 in het water laten vallen.
Ik verwijs mensen altijd naar Repair Service Nederland in Vlissingen.
Ik heb daar mijn iPhone 5 glasreparatie laten doen, later nog eens terug geweest omdat mijn oplader geen contact meer wilde maken en ik dacht dat de dock connector moest worden vervangen. Kreeg hem binnen 5 min terug met de reactie: ''Er zat een tapijt in zoals wij dat noemen'' hadden ze ff gratis schoongemaakt.
Schermreparatie was overigens wel verzekerd bij de inboedelverzekering omdat ik hem binnen had laten vallen dus netjes 382.50 destijds terug gehad van de verzekering!
On topic:
Wat is een vochtbehandeling:
Een toestel zal geheel gedemonteerd worden waarna de losse onderdelen stuk voor stuk behandeld worden met een speciale vocht reductie techniek. Onderdelen zoals accu, beeldscherm, behuizing kunnen geen vochtbehandeling ondergaan.
Waarom een vochtbehandeling:
Toestellen die in aanraking zijn gekomen met vocht zullen naar verloop van tijd gaan oxideren. Het oxideren veroorzaakt diverse klachten met gevolg dat een toestel niet meer te repareren is.
Is een vochtbehandeling zeker van succes?:
Nee, een toestel kan tijdens de vochtbehandeling alsnog verder defect gaan. Dit heeft niets te maken met de behandeling maar met de vochtschade die al aanwezig was. Wel kunnen wij aangeven dat de kans op herstel groot is na een vochtbehandeling. 80 % kan meestal gered worden!!!
Welke garantie heb ik op mijn toestel na vochtbehandeling?:
Wij geven GEEN garantie bij een vochtbehandeling ! De vochtbehandeling is alleen bedoeld om oxidatie tegen te gaan. De kans is altijd aanwezig dat een onderdeel in uw toestel direct of na verloop van tijd defect kan gaan.
Is een vochtbehandeling altijd mogelijk?:
Nee een vochtbehandeling is alleen nog van toepassing mits het toestel recent in contact is geweest met vocht. Toestellen die in contact zijn gekomen met zout water dienen binnen 2 dagen een vochtbehandeling te ondergaan.
Wat zijn de kosten?:
Wij rekenen 27,50 voor een vochtbehandeling ongeacht het resultaat.
Hoe lang ben ik mijn toestel kwijt?:
U dient er vanuit te gaan dat u uw toestel tussen de 2 a 3 weken in behandeling zal zijn.
http://www.repairservicen...ones&m=Apple&q=iPhone%205
Ik heb daar mijn iPhone 5 glasreparatie laten doen, later nog eens terug geweest omdat mijn oplader geen contact meer wilde maken en ik dacht dat de dock connector moest worden vervangen. Kreeg hem binnen 5 min terug met de reactie: ''Er zat een tapijt in zoals wij dat noemen'' hadden ze ff gratis schoongemaakt.
Schermreparatie was overigens wel verzekerd bij de inboedelverzekering omdat ik hem binnen had laten vallen dus netjes 382.50 destijds terug gehad van de verzekering!
On topic:
Wat is een vochtbehandeling:
Een toestel zal geheel gedemonteerd worden waarna de losse onderdelen stuk voor stuk behandeld worden met een speciale vocht reductie techniek. Onderdelen zoals accu, beeldscherm, behuizing kunnen geen vochtbehandeling ondergaan.
Waarom een vochtbehandeling:
Toestellen die in aanraking zijn gekomen met vocht zullen naar verloop van tijd gaan oxideren. Het oxideren veroorzaakt diverse klachten met gevolg dat een toestel niet meer te repareren is.
Is een vochtbehandeling zeker van succes?:
Nee, een toestel kan tijdens de vochtbehandeling alsnog verder defect gaan. Dit heeft niets te maken met de behandeling maar met de vochtschade die al aanwezig was. Wel kunnen wij aangeven dat de kans op herstel groot is na een vochtbehandeling. 80 % kan meestal gered worden!!!
Welke garantie heb ik op mijn toestel na vochtbehandeling?:
Wij geven GEEN garantie bij een vochtbehandeling ! De vochtbehandeling is alleen bedoeld om oxidatie tegen te gaan. De kans is altijd aanwezig dat een onderdeel in uw toestel direct of na verloop van tijd defect kan gaan.
Is een vochtbehandeling altijd mogelijk?:
Nee een vochtbehandeling is alleen nog van toepassing mits het toestel recent in contact is geweest met vocht. Toestellen die in contact zijn gekomen met zout water dienen binnen 2 dagen een vochtbehandeling te ondergaan.
Wat zijn de kosten?:
Wij rekenen 27,50 voor een vochtbehandeling ongeacht het resultaat.
Hoe lang ben ik mijn toestel kwijt?:
U dient er vanuit te gaan dat u uw toestel tussen de 2 a 3 weken in behandeling zal zijn.
http://www.repairservicen...ones&m=Apple&q=iPhone%205
2 a 3 weken, wat een termijn.
Dan zou ik er dus echt zelf voor kiezen om hem open te schroeven accu eruit in de rijst laten liggen voor een x aantal dagen en vervolgens een nieuwe accu kopen voor de zekerheid ( 10tje ? ) en die vervolgens plaatsen en hem weer aansluiten oplader er aan, en dan nog een dag wachten en hem dan pas aan zetten.
Dan zou ik er dus echt zelf voor kiezen om hem open te schroeven accu eruit in de rijst laten liggen voor een x aantal dagen en vervolgens een nieuwe accu kopen voor de zekerheid ( 10tje ? ) en die vervolgens plaatsen en hem weer aansluiten oplader er aan, en dan nog een dag wachten en hem dan pas aan zetten.
Pagina: 1