Beste Tweakers,
Over 2 maanden krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis (appartement). Hierin wil ik een degelijk home cinema annex media center set up maken en daarvoor vraag ik graag jullie advies. Ik heb me er de afgelopen 4-6 weken een beetje in verdiept en ben tot een bepaald idee gekomen.
Een aantal zaken die belangrijk zijn voor mijn set-up:
- Huiskamer is ongeveer 37-40m2;
- Ik ben geen audiofiel maar wil degelijk geluid bij het afspelen van muziek;
- Ik kijk met mijn vriendin samen veel series en films, dus wel een surround set (ook hier degelijk geluid);
- Er komt een bekabeld thuisnetwerk met NAS en mediaspeler die ik met de receiver + speakers moet kunnen gebruiken;
- Ik heb een TV meubel waarvan de opening +/- 14cm hoog is voor de receiver, ik ben dus vrijwel zeker gebonden aan iets kleins. Ook omdat mijn vriendin de receiver niet boven op deze kast wil
;
- Er komt een losse Blu-Ray speler op de receiver, dus nog beperkter de ruimte.
- Ik wil geen boekenplank speakers (te groot en te aanwezig in mijn huiskamer);
- Mijn budget voor receiver + speakers is +/- €750 excl Blu-Ray speler.
Op basis van bovenstaande gegeven ben ik gaan zoeken op internet, heb ik recensies gelezen (userreviews + sites als WhatHifi) en ben ik tot een volgend idee gekomen. Overigens wil ik nog naar speciaalzaken om te luisteren...:
De NR1603 is eventueel inwisselbaar voor NR1504 of ander type ivm het niet nodig hebben van 7.1. Maar misschien hebben jullie hier nog betere ideeën in? Ik las ook iets over een Pioner VSX-500, hoe is dit?
Even de router/NAS/mediaplayer (en de switch die er nog niet tussen staat) buiten beschouwing gelaten. Wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Over 2 maanden krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis (appartement). Hierin wil ik een degelijk home cinema annex media center set up maken en daarvoor vraag ik graag jullie advies. Ik heb me er de afgelopen 4-6 weken een beetje in verdiept en ben tot een bepaald idee gekomen.
Een aantal zaken die belangrijk zijn voor mijn set-up:
- Huiskamer is ongeveer 37-40m2;
- Ik ben geen audiofiel maar wil degelijk geluid bij het afspelen van muziek;
- Ik kijk met mijn vriendin samen veel series en films, dus wel een surround set (ook hier degelijk geluid);
- Er komt een bekabeld thuisnetwerk met NAS en mediaspeler die ik met de receiver + speakers moet kunnen gebruiken;
- Ik heb een TV meubel waarvan de opening +/- 14cm hoog is voor de receiver, ik ben dus vrijwel zeker gebonden aan iets kleins. Ook omdat mijn vriendin de receiver niet boven op deze kast wil
- Er komt een losse Blu-Ray speler op de receiver, dus nog beperkter de ruimte.
- Ik wil geen boekenplank speakers (te groot en te aanwezig in mijn huiskamer);
- Mijn budget voor receiver + speakers is +/- €750 excl Blu-Ray speler.
Op basis van bovenstaande gegeven ben ik gaan zoeken op internet, heb ik recensies gelezen (userreviews + sites als WhatHifi) en ben ik tot een volgend idee gekomen. Overigens wil ik nog naar speciaalzaken om te luisteren...:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | TP-Link TL-WR1043ND | € 39,50 | € 39,50 |
| 1 | Dune HD Max | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Marantz A/V Receiver NR1603 Black | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 (Zwart) | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Synology Disk Station DS413 | € 424,- | € 424,- |
| 1 | Samsung BD-E5500 | € 76,35 | € 76,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.652,85 | |
De NR1603 is eventueel inwisselbaar voor NR1504 of ander type ivm het niet nodig hebben van 7.1. Maar misschien hebben jullie hier nog betere ideeën in? Ik las ook iets over een Pioner VSX-500, hoe is dit?
Even de router/NAS/mediaplayer (en de switch die er nog niet tussen staat) buiten beschouwing gelaten. Wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt voor het meedenken.