Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

tips repareren scherm van laptop

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 21:28
Sinds kort geeft het beeldscherm van mijn Asus laptop geen beeld meer.
Ik heb nu een extern scherm aangesloten want dat werkt wel.
Er is dus niets mis met de grafische kaart. Ik heb ook diverse toetscombinaties geprobeerd omdat ik dacht dat ik het scherm misschien had uitgeschakeld maar dat is het niet.
Iemand ideeën waar dit aan kan liggen en waar ik moet zoeken?

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 13:27
Als je er met een sterke zaklamp op schijnt, zie je dan iets? Want dan is namelijk de inverter kapot of zit de kabel van iets los zodat je geen backlight meer hebt.

• Artwido
Ga ik proberen.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb hetzelfde soort probleem gehad met een Dell. Toen was er geen achtergrond verlichting.
Een nieuw scherm was niet de oplossing. Bleek het componentje stuk te zijn wat beslist of het scherm open/dicht is. Deze afgekoppeld en het probleem was opgelost. Kleine onvolkomenheid:
De laptop reageert niet meer als het scherm dicht gaat. Maar goed, dat is altijd beter dan een dure investering voor een oud apparaat.

• Artwido
Thmz159 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:38:
Als je er met een sterke zaklamp op schijnt, zie je dan iets? Want dan is namelijk de inverter kapot of zit de kabel van iets los zodat je geen backlight meer hebt.
Dat is het. Met een zaklamp kan ik wel beeld zien.
Nu verder kijken of ik dit kan fixen.
tnx voor de tip!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Dan doet je backlight het niet.

Als je CCFL backlight hebt zal de inverter of de ccfl's zelf (maar dat heb ik nog niet gezien) stuk zijn.
Inverters zijn goed te krijgen, die gaan vaak zat kapot. Maar dan zoek je het best even het typenummer van je laptop op, dan kun je het juiste onderdeel zoeken.

Ik weet niet hoe je bent met elektronica, anders zou je de inverter kunnen zoeken (bij mijn laptop zit hij in de schermlijst onderaan in het midden). Dan zou je kunnen meten of de inverter voeding krijgt.
Dat kun je hem meteen even inspecteren of je losse kabels kan vinden of dat er tekenen zijn van een kapotte inverter (misschien is er wel iets uitgefikt)

[ Voor 13% gewijzigd door timberleek op 10-08-2013 14:54 ]

• Artwido
timberleek schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:53:
Dan doet je backlight het niet.

Als je CCFL backlight hebt zal de inverter of de ccfl's zelf (maar dat heb ik nog niet gezien) stuk zijn.
Inverters zijn goed te krijgen, die gaan vaak zat kapot. Maar dan zoek je het best even het typenummer van je laptop op, dan kun je het juiste onderdeel zoeken.

Ik weet niet hoe je bent met elektronica, anders zou je de inverter kunnen zoeken (bij mijn laptop zit hij in de schermlijst onderaan in het midden). Dan zou je kunnen meten of de inverter voeding krijgt.
Dat kun je hem meteen even inspecteren of je losse kabels kan vinden of dat er tekenen zijn van een kapotte inverter (misschien is er wel iets uitgefikt)
tnx voor de tips.
Heb idd al even gezocht en de prijs van inverters vallen gelukkig mee. Heb ook al een youtubefilmpje bekeken hoe ik het scherm moet openmaken en de inverter te vinden. :)
Maar idd eerst checken of het niet gewoon een draadbreuk of los stekkertje is.
Pagina: 1