Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Beste Tweakers,

Een vriend van mij heeft een nieuwe laptop met windows 8 en hij wil 7. Ik stelde dus voor om te ruilen van OS. Ik heb 7 al gedownload en de activeer code staat gewoon op mijn laptop. Alleen de code van windows 8 is niet aanwezig op zijn laptop. Hoe kan ik dus windows 8 op mijn eigen laptop krijgen?

Hulp is very much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Hier was laatst ook al een topic over geweest, en ik dacht dat de fabrikant verplicht was om de sticker erop te doen. Probeer eens verder te zoeken op dit forum. Ik dacht dat iemand ook iets zei dat het onder de accu zou kunnen zitten. Anders gewoon even het forum doorspitten met bepaalde zoekwoorden (licentie sticker windows bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:03
http://answers.microsoft....5d-47f2-9bed-d9625c7e68ff

Hier staan wat tips.

Let vooral even op het stukje over pre-installed-OEM-keys in de BIOS. Deze zijn NIET overdraagbaar en sterven met de machine.

Succes!

ps. Fabrikanten zijn dus niet langer verplicht een sticker te plakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Panzer_V op 07-08-2013 21:09 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Yes, de code gevonden. Helaas is de iso wel onvindbaar :/
Windows vraagt erom om gewoon simpel de illegale versie van tpb te halen zo.

Weet iemand toevallig nog een link voor een echte iso? Upgrade assistent vraagt om aanschaf, een andere manier is alleen voor als je online een code hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heilige Kaas schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:57:
Yes, de code gevonden. Helaas is de iso wel onvindbaar :/

Weet iemand toevallig nog een link voor een echte iso? Upgrade assistent vraagt om aanschaf, een andere manier is alleen voor als je online een code hebt gekocht.
Welke zoekterm(en) heb je gebruikt?.. Als ik "download official windows 7 iso" intik kom ik genoeg hits tegen die legaal zijn. :O

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Heilige Kaas schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:57:

Ehh......Microsoft vraagt er helemaal niet om om je versie illegaal te downloaden. Ik heb trouwens ook binnen 5 seconden een legale download link naar de ISO's van Windows 7 SP1 gevonden.

Overigens komt over een paar weken Windows 8.1 uit, een gratis upgrade voor Windows 8. Ik kan me voorstellen dat dit ook interessant kan zijn, het kost niets extra's...en deze versie doet je Windows 7 voorgoed vergeten.

Ik verwacht trouwens dat je OEM (code onder je laptop) niet te gebruiken is op een fysiek andere machine, officieel mag het niet eens volgens mij.....

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2013 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die Windows 7 ISO had ik ook zo gevonden en deze is ondertussen succesvol geïnstalleerd. Alleen de ISO voor Windows 8 kan ik niet vinden.

Code heb ik gevonden met een van de programmaatjes die nu verdwenen is uit de reacties. Ik zal kijken of ik hem weer kan vinden voor volgende mensen met dit probleem.

En die OEM van mijn w7 werkt wel gewoon. Denk dat het gewoon kan en stel het mag officieel niet dan is het altijd beter dan illegaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet mogen == illegaal. OEM licenties van de hardware fabrikant mag je niet naar andere hardware zetten. Doe je het toch, dan is dat in strijd met de EULA en daarbij dus illegaal. Als jij legaal Windows 8 wilt, dan koop je de upgrade om je W7 te kunnen upgraden, legaal. Wil hij geen Windows 8, dan dient hij bij de fabrikant te vragen voor installatie media van Windows 7, als hij er ook daadwerkelijk recht op heeft.

Ik gebruik Windows 8 nu zakelijk en moet zeggen dat terwijl ik recentelijk Classic Shell heb geïnstalleerd toch een beetje het nieuwe menu mis vanwege de grote iconen. Het klikt zo makkelijk eigenlijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat is jammer om te horen. Balen dat er zo'n regeling op zit. Windows verliest er helemaal niks op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Heilige Kaas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:00:
Dat is jammer om te horen. Balen dat er zo'n regeling op zit. Windows verliest er helemaal niks op eigenlijk.
Ze verliezen er in feite wel op, de licentie wordt namelijk met korting verkocht onder de voorwaarde dat hij alleen op die betreffende machine gebruikt mag worden.

(Windows is overigens geen bedrijf maar een productlijn, het bedrijf erachter heet Microsoft)
Pagina: 1