Het ''Ik ben opgelicht door Fanatiek'' topic

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Hallo Mede-Tweakers,

Zojuist is weer iemand te dupe geworden van een oplichting door onze grote vriend gallery: Fanatiek

Dus hier kan je je mening laten horen en samen zullen/kunnen we er voor zorgen dat we aangifte kunnen doen tegen deze gebruiker.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry H. op 07-08-2013 20:19 ]

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is niet mogelijk, omdat wij in afwachting van een reactie ongeveer een week geleden het account hebbent geblokkeerd.

Wel is het zo dat er inderdaad ongeregeldheden leken te zijn. Communicatie werd genegeerd waarbij nieuwe accounts werden gemaakt. Uiteindelijk na een abusemelding is er een reactie geweest dat gekeken zou worden naar een oplossing. Dit was enkele dagen geleden, en op het voorstel zijn mailadres aan mensen te geven is niet gereageerd tot dusverre.

In ieder geval weten we precies wie dit is, waar deze persoon woont, met wie de persoon omgaat en wie zijn familie is. Gaat er geen reactie komen (want deze persoon vindt zichzelf een échte gangstah dus het zou stoer kunnen zijn...) dan gaan de ouders benaderd worden om een klassiek stukje billenkoekopvoeding af te dwingen - kijken of ook dat 'cool' is tegenover z'n gangstahmaatjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Zojuist was inderdaad niet het geval. Ik ben ongeveer twee weken geleden door hem opgelicht. rond die tijd ging ik op vakantie, vandaar dat ik nu pas in de gelegenheid was om het af te handelen (de aangifte doen en een V&A-review schrijven).
Het ging bij mij een een verkeerd product dat hij opstuurde. Zie hier het berichtenverkeer daarna:

======================
Donderdag 18 juli 2013 20:29
Hallo,

Zojuist kreeg ik een pakketje binnen, maar daarin zat niet de router uit de advertentie.
Het is een wireless-b router, model BEFW11S4 terwijl de advertentie gaat over een wireless-g, model WRT54GL. Graag wil ik weten of je de juiste router wel hebt, zodat we kunnen omruilen. Anders wil ik uiteraard mijn geld terug (en jij de router), want dit was niet de afspraak.

~nozem

Zaterdag 20 juli 2013 20:02
Hallo,

Ik geef je nog drie dagen om dit in orde te maken, anders ben ik genoodzaakt je in gebreke te stellen.
Wat gaat het worden? De juiste router of mijn geld terug?

~nozem

Dinsdag 23 juli 2013 19:13
Erg jammer dat je niet eens hebt gereageerd. In de tussentijd ben je (aan je advertentie-activiteit te zien) wel actief geweest op Tweakers, dus je hebt mijn laatste bericht bewust genegeerd. Ik zal hier aangifte van moeten doen. Ik vind het nogal knullig om dit te doen voor zoiets als een routertje, maar je hebt niet eerlijk gehandeld.

~nozem
======================

Ik hoop dat andere gedupeerden ook aangifte doen (mijnpolitie.nl) en dat deze vlerk wordt aangepakt.
Ik begrijp dat Tweakers geen grote rol wil (en kan) spelen in debacles als deze. Ik schrok er echter wel van dat bij het doen van de aangifte Tweakers.net al kon worden geselecteerd uit een lijstje met handelssites waarop kennelijk vaker wordt gefraudeerd. Erg balen dat de snoodaards hun weg hierheen ook al hebben gevonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat Tweakers in het lijstje staat heeft er met name mee te maken dat we actief geduwd hebben om contact met politie te verbeteren. Op ieder platform is er altijd een mogelijk risico. Als je naar de verhouding kijkt, vallen we op aantallen in het niet.

Wij gaan daar pro-actief mee om - zoals je kan zien aan het feit dat er een blokkade is ingesteld al voor er topics verschenen en er ook al contact is gelegd en een dossier is aangemaakt. Gemiddeld genomen zijn wij zeer onaantrekkelijk voor oplichters, maar daar zullen ze dan eerst achter moeten komen.
En vooral de amateurs doen niet echt een risico-analyse vooraf - dus die komen er soms pas achter dat wij anders werken als papa en mama ze billenkoek komt geven... ;)

Uiteraard kunnen wij niets garanderen. Maar het is wel zo dat we altijd actief zijn om zaken na te speuren en op te lossen.

Er is een reactie gekomen, en als het goed is hebben mogelijk gedupeerden een contactadres ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien er als het goed is nu een contactadres is, doe ik deze hier op slot. Als er nog andere gedupeerden zijn dan hoor ik het graag via DM.

Dit topic is gesloten.