[ubuntu / Chrome] kan google diensten niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb sinds een tijdje Ubuntu draaien, maar sinds vandaag stuit ik "plotseling" op wat problemen met Chrome. Ik gebruik Chrome al heel lang naar alle tevredenheid, ook in Ubuntu, maar sinds vanmiddag lijkt het onmogelijk om een aantal diensten van Google te bereiken.

Het makkelijkste voorbeeld: Gmail.com. Na het intypen blijft hij een minuut lang draaien en dan zegt hij dat het mislukt is. Ik heb geen proxy ingesteld, ik kan gewoon pingen naar gmail.com, maar het openen van de daadwerkelijke website lijkt echt onmogelijk.

Het opvallendste hiervan: Opera en Firefox hebben er geen enkel probleem mee, dus het lijkt echt in Chrome te zitten. Het probleem komt ook voor bij o.a. de zoekresultaten van Google en een aantal andere Google diensten. Ik heb Chrome al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder succes..

Ik weet er geen raad meer mee, ik twijfel nu zelfs tussen een andere browser of zelfs radicaler, een ander besturingssysteem. Ik hoop dat iemand het probleem herkent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook al de Chrome user settings verwijdert uit je $HOME? Want als het daar in zit, heeft een herinstallatie van Chrome geen nut.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hmm het lijkt niet alleen aan Chrome te liggen.. M'n Skype kan niet inloggen, Spotify geeft "offline" aan, maar ik kan het gewoon niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54
Andere apparaten functioneren wel in je thuisnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Het is als volgt op dit moment:

- Het is geen thuisnetwerk, maar een netwerkje binnen een bedrijfspand. Systeembeheerders zeggen dat het aan mij MOET liggen.
- Andere apparaten op dit netwerk werken wel, maar dat is een macbook air en een windows laptop.
- Ik kan bepaalde diensten en websites niet bereiken in Ubuntu 13.04. Gmail, Spotify, Skype en Microsoft zijn enkele voorbeelden.
- De bovengenoemde Gmail en Microsoft zijn in een andere browser (Opera) wel te bereiken... Spotify en Skype zijn applicaties, dus dat kan ik op geen andere manier proberen, maar dat duidt volgensmij toch wel aan dat het opzich niet aan de browser ligt.
- Pingen naar Gmail lukt.
- Traceroute naar Gmail lukt.

Het vreemde van het verhaal, misschien wel het belangrijkste:
- Op het moment dat ik mijn telefoon aansluit als 3G modem, dan werkt Gmail wel. Het is puur de ethernet kabel. Maar zoals aangegeven, systeembeheer zegt dat alles werkt (en het werkt ook op andere apparaten), alleen mijn pc lijkt er moeite mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Installeer tcptraceroute en ga dan daarmee een trace uitvoeren op de poort waarmee je verbinding zou maken. Voor Gmail dus poort 443. Probeer ook eens het programma wat niet wil via strace te draaien, misschien kom je hier wat in tegen. Let wel, strace geeft heeeeeeel veeeeeeel output, dus het op je shell laten dumpen is niet zo'n goed idee omdat je dan wat zal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hero of Time schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:32:
Installeer tcptraceroute en ga dan daarmee een trace uitvoeren op de poort waarmee je verbinding zou maken. Voor Gmail dus poort 443. Probeer ook eens het programma wat niet wil via strace te draaien, misschien kom je hier wat in tegen. Let wel, strace geeft heeeeeeel veeeeeeel output, dus het op je shell laten dumpen is niet zo'n goed idee omdat je dan wat zal missen.
www.gmail.com openen werkt ook niet, dat is toch gewoon poort 80?

Overigens, wat wil je bereiken met de traces? Alle traces die ik tot nu toe doe "lukken" wel gewoon... de doodgewone traceroute en pings lukken allemaal.. ip resolven lukt.. alles lijkt erop dat het werkt. Alleen werkt het niet.

Daarbij: Gmail.com werkt dus niet in chrome, wel in Opera. Je zou snel Chrome de schuld geven, maar Skype en Spotify weigeren ook dienst, dus dat zou weer aangeven dat er iets in het systeem is.

[ Voor 27% gewijzigd door Boyd op 08-08-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Werkt spotify wel in opera? (play.spotify.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Skoefel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:46:
Werkt spotify wel in opera? (play.spotify.com)
Jep dat werkt wel.

- Spotify app werkt niet
- Spotify in chrome werkt niet
- Spotify in opera werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
En die "systeembeheerders" kunnen niet even komen kijken?
Kan ook eigenlijk niet aan de DNS liggen, maar je kan even proberen om de DNS van google te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Zojuist belde de beste man van systeembeheer... was toch een intern probleem.... problem solved.. *zucht*. Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Heeft ie toevallig vermeldt wat het probleem was? (interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tuurlijk niet. Het wordt altijd op 'interne storing' gegooid. Ze gaan echt niet aan de gebruiker uitleggen wat ze precies fout hebben gedaan of wie er met z'n poten aan een werkend systeem heeft lopen kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Hero of Time schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:41:
Tuurlijk niet. Het wordt altijd op 'interne storing' gegooid. Ze gaan echt niet aan de gebruiker uitleggen wat ze precies fout hebben gedaan of wie er met z'n poten aan een werkend systeem heeft lopen kloten.
Sorry dat het misschien zo bij jullie werkt, is niet overal zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Nope, wilde hij niet zeggen.. kreeg het er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Skoefel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

Sorry dat het misschien zo bij jullie werkt, is niet overal zo hoor.
Ik zeg niet altijd wat er mis is/was bij de gebruikers, maar doe het zo nu en dan wel. Wat ik beschreef is meer een algemeenheid wat bij IT aan communicatie naar de rest van het bedrijf gaat. De meeste gebruikers snappen het anders toch niet. Je kan wel leuk gaan vertellen dat de DNS cache corrupt was en weet ik wat nog meer, maar ze hebben net zo veel aan "interne storing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Hero of Time schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:08:
[...]

Ik zeg niet altijd wat er mis is/was bij de gebruikers, maar doe het zo nu en dan wel. Wat ik beschreef is meer een algemeenheid wat bij IT aan communicatie naar de rest van het bedrijf gaat. De meeste gebruikers snappen het anders toch niet. Je kan wel leuk gaan vertellen dat de DNS cache corrupt was en weet ik wat nog meer, maar ze hebben net zo veel aan "interne storing".
Eens, hier heb je ook gelijk in.. Ben het zo gewent in onze structuur, als de klant vraagt wat er mis is krijgen ze het "leuke" verhaal te horen. Vaak omdat de leidinggevende dit toch op een of andere manier wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als ik mag gokken: iets met MTU.

Ik had laatst ongeveer hetzelfde probleem, http://www.google.nl werktte, maar http://www.google.nl/search/langeurl/heellang/langer/langst niet.

En goede kans dat chrome via alle redirects die Gmail doet, net via andere URLs gaat.

Kost je uren om een dergelijk probleem te vinden...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MTU mag 't niet zijn, die is standaard 1500 en als er meer nodig is, of minder, wordt dat opgegeven danwel gefragmenteerd. MTU mag geen reden zijn waarom de ene browser 't wel doet en de andere niet. Ook de lengte van de URL heeft bar weinig te maken met MTU, ivm eerder genoemde fragmentatie.

Pagina: 1