Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 20:11
Dag tweakers,

Ik heb een Fractal design arc midi case voor mijn pc. Deze heeft ook een mogelijkheid voor een fan op het zijpaneel. Echter mist deze, in tegenstelling tot alle andere openingen, een stoffilter. Ik kan zelf alleen 180mm stoffilters vinden in amerika, en dan nog zijn het er maar twee. Weet iemand waar ik deze in Nederland kan kopen? Of heeft iemand een alternatief voor een stoffilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:24
Twee alternatieven: panty en je hebt van die universele luchtfilters voor in de stofzuiger, die zijn misschien ook groot genoeg. Andere oplossing is een stoffen (=microvezel ofzo) stofzuigerzak. Kan je gewoon bij de supermarkt halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Je kunt zelf wat doen met een panty of een bestelling plaatsen bij http://www.demcifilter.com/

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 20:11
Prima ideeën. bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 12:52
Ik heb zelf een aantal Demcifilters (2x 140 mm, 1 custom 80mm en een custom 360 fan filter voor de 800d.). Het zijn producten van hoge kwaliteit, voor niet al te veel geld. De stof is erg fijn en houdt het kleinste stofparticletje tegen. Het probleem is alleen dat ze daarom enorm restrictief zijn. Met de hand is het verschil erg goed te voelen. Met filter is er bijna geen lucht die wordt aangezogen (icm 3 Gentle Typhoons @ 1850 rpm) maar zonder is er echt veel betere airflow. Dat is logisch, maar het verschil is zo groot dat ik eigenlijk de filters alleen nog maar op de echt nodige plekken gebruik. Er mag wel gezegd worden dat ze ook goed geluid isoleren, misschien komt dat dan weer door het restrictieve.

Ik moet nog een aantal tests doen om het precieze temperatuurverschil te onderzoeken, maar ik wilde je wel alvast even waarschuwen hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 16:06

John Doos

ClaudZaque

Oud forum, daarvoor mijn excuses.

Maar was dit forum even aan het doorbladeren, en heb toevallig vanmiddag een bestelling gedaan op CMSTORE.EU en deze verkopen ook een fanfilter doek van 100x100 en 200x200, zodat je er zelf mee kan prutsen :) .

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 21:51
John Doos schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:13:
Oud forum, daarvoor mijn excuses.

Maar was dit forum even aan het doorbladeren, en heb toevallig vanmiddag een bestelling gedaan op CMSTORE.EU en deze verkopen ook een fanfilter doek van 100x100 en 200x200, zodat je er zelf mee kan prutsen :) .
Thanks! ik was vanmiddag juist op zoek naar een goed alternatief om mijn huidige filters te vervangen, (in een coolermaster n300 very budget) en had helemaal niet aan de CM store gedacht. meteen besteld! 8)
Pagina: 1