Bios update zonder processor (socket 2011)

Pagina: 1
Acties:

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 15:30
Hallo :)

Ik heb een Asus rampage IV gene gekocht, en ben van plan om hier een 4930K in te zetten (deze processor is nog niet te koop). Echter biedt het moederbord niet direct ondersteuning voor Ivy-E, en heeft deze een BIOS update nodig. Hoe krijg ik deze bios update zonder processor? (of met de 4930K) want de 4930K is niet direct ondersteund, of zal deze naar verwachting wel direct booten?

Ik snap dat niemand nog ervaring heeft met dit moederbord en processor, maar misschien heeft iemand iets soortgelijks gehad. Een goedkope 2011 processor kopen lijkt me in ieder geval geen oplossing. En de oplossingen die ik op internet vind helpen mij ook niet echt op weg. (extern bij een bedrijf mijn bios laten flashen, of zelf aan het moederbord peuteren..)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Niet. Dat gaat gewoon niet, zonder CPU, geen power. Klaar. Computerzaak op de hoek of in de stad even lief aankijken, of de winkel waar je je overkill CPU koopt. Wat doe je met die set? 3D seismiek renderen? Hoewel dat ook niet die geheugenbandbreedte nodig heeft, alleen de threading.

• talkatoo
Ook niet met de nieuwe CPU straks? Dat zou jammer zijn, dan zou ik de processor moeten ruilen voor helaas een 3930K. Misschien maar even asus mailen, het lijkt mij dat straks wel meer mensen met dit probleem komen te zitten (als het al een probleem is, misschien ben ik te voorbarig)

Voor mij zal de CPU geen overkill zijn, ik gebruik hem niet voor gaming, maar voornamelijk Cinema 4D en RealFlow.

[ Voor 26% gewijzigd door talkatoo op 07-08-2013 19:58 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Umbrah schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:43:
Niet. Dat gaat gewoon niet, zonder CPU, geen power. Klaar.
Niet helemaal ;)

Asus heeft een feature dat je de BIOS kan updaten zónder CPU en/of memory geinstalleerd te hebben.
Heb even gecheckt op de site van Asus, en dit betreffende bord (de Rampage IV GENE) word ook support, dus het kán wel ;)

Bij andere moederborden (andere merken) kan het (op het moment) nog niet.

Instructies staan wel op de site van Asus, Flashback functie heet het geloof ik.
http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 07-08-2013 20:06 ]

• talkatoo
Thanks! Je bent geniaal :)