Sinds een jaar of wat heb ik bij mijn ouders een NSLU2 geparkeerd staan (voor wie niet weet wat het is: een ARM-gebaseerd embedded bordje met 2 USB, 10/100 NIC draaiend op Linux). Draaide prima daar in de meterkast.
Sinds een maand doet ie niet veel meer. Aansluiten op de stroom levert niets op (powerbutton gaat soms even aan voor een flits, meer niet). Ethernet geeft nog heel even link, meestal niet en hij boot niet meer. Andere adapter geprobeerd, nada.
Vanavond het apparaatje even opengemaakt, tref ik het volgende aan:

(klikbaar)
Lijkt op een soort corrosie, maar ik zie niks wat dat veroorzaakt kan hebben. Batterij die erop zit is nog in tact, en ik zie geen ontplofte/beschadigde componenten. Ik heb geprobeerd het geelgrijze spul er met water en een wattenstaafje af te vegen, maar dat lijkt niet veel te helpen.
Iemand nog een idee of moet ik hem afschrijven?
Sinds een maand doet ie niet veel meer. Aansluiten op de stroom levert niets op (powerbutton gaat soms even aan voor een flits, meer niet). Ethernet geeft nog heel even link, meestal niet en hij boot niet meer. Andere adapter geprobeerd, nada.
Vanavond het apparaatje even opengemaakt, tref ik het volgende aan:

(klikbaar)
Lijkt op een soort corrosie, maar ik zie niks wat dat veroorzaakt kan hebben. Batterij die erop zit is nog in tact, en ik zie geen ontplofte/beschadigde componenten. Ik heb geprobeerd het geelgrijze spul er met water en een wattenstaafje af te vegen, maar dat lijkt niet veel te helpen.
Iemand nog een idee of moet ik hem afschrijven?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512