[iPad 1] Schermproblemen en accuproblemen: wat is stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal jaren een ipad 1 in bezit. Mijn ouders maken er nog dagelijks gebruik van en surfen regelmatig nog mee op het internet. Maar helaas zit ik sinds kort met een probleem:

- Ipad accu laat zeer moeilijk op. Ik moet hem echt uren aan der lader hangen voordat hij weer gebruikt kan worden. Ik gebruik hiervoor de standaard lader van apple (telefoonlader).

- Het grootste probleem is toch wel het scherm: ik heb inmiddels de lcd kabeltje vervangen maar nog steeds werkt het scherm alleen maar voor de helft. De ene helft is gewoon zwart, de andere helft werkt nog.

Hier een foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15xl2cm.jpg

Weet iemand hoe het probleem van het scherm opgelost kan worden?

Wat kan ik nu het beste doen? het lijkt me zonder om de ipad in de prullenbak te gooien en een nieuwe te kopen. De logicboard werkt nog optimaal. Een nieuwe LCD scherm kost rond de 60 dollar en een nieuwe batterij 16 dollar. Is het nog allemaal het geld waard?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50

Croga

The Unreasonable Man

Gezien het feit dat iOS 5 eigenlijk de doodsteek van de iPad1 was zou ik er geen moeite meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ipad accu laat zeer moeilijk op. Ik moet hem echt uren aan der lader hangen voordat hij weer gebruikt kan worden. Ik gebruik hiervoor de standaard lader van apple (telefoonlader).
Dit is normaal voor batterijen na verloop van tijd? > Vervang batterij
- Het grootste probleem is toch wel het scherm: ik heb inmiddels de lcd kabeltje vervangen maar nog steeds werkt het scherm alleen maar voor de helft. De ene helft is gewoon zwart, de andere helft werkt nog.
Vervang LCD? En anders de videokaart (mobo).

76$ is in verhouding met de kosten van deze dingen best redelijk lijkt mij maar weet je zeker dat je voor dat geld een origineel Apple scherm kan bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
Als ik op de sticker kijk van de LCD lees ik dus: lp097x02 SLA3 LGO (LG). en ik heb ze wel voor deze prijzen gezien :)

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 16:08
Bij de lader. Gebruik je echt de lader van de telefoon (platte 5w)? Die is inderdaad niet sterk genoeg voor de iPad. Die heeft minimaal de 10w lader nodig om goed te kunnen laden.