Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na even Anti virus uit te zetten doet m'n harde schijf raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb denk ik een virus te pakken en heb geenidee wat ik moet doen, ik ben nog nooit eerder in een soortgelijke situatie beland, dus vraag ik het maar aan de experts.

Nadat in een game (chivalry: medieval warfare) iets niet goed werkte, ging ik een externe tool downloaden om dat te doen. (server/game browser)
Zag er legit uit, het stond op een forum van het spel en had vrij veel reacties.
(www.chivalrythegame.com/f...iewtopic.php?f=69&t=10664)

Maar de download bleef steeds op het laatste punt haken, zowel in Chrome als in FireFox. Mijn anti virus ESET32 zei niks en die heb ik toen tot mijn enorme stommiteit eventjes uitgezet, er gebeurde niks en ik zette hem direct weer aan.
Maar toen ik naar 'computer' ging zag ik dat m'n C-schijf (ssd) ineens stuk voller was dan ervoor, toen ik ging kijken door welke map daarin dat kwam zag ik dat de grote van bijvoorbeeld de bureaublad map groter en groter werd. Ik wachtte even om te kijken of het stopte en heb toen ESET virusscan gestart. Die bleef op 0%. Ctrl+alt+del en ctrl+shift+esc. Werkte niet en ik kon niks meer doen op m'n scherm. Ik heb toen direct m'n pc afgesloten en de stroom eraf gehaalt.

En nu type ik dit bericht op m'n iPad...

Besturingssysteem: Windows7 64bit
Antivirus: ESET NOD (32?)

Ik ben niet al te technisch ingesteld en gebruik m'n game pc om simpelweg te gamen...
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik weet geen raad hier mee. Ben te bang me PC op te starten...

Groetjes, Morris

Verwijderd

Klein beetje een vaag verhaal maar begrijp dat er iets niet pluis is :) Het beste kan je via de support ingang van je Virus scanner leverancier vragen wat hun als methode hanteren om te backupén en een systeem virus vrij te maken. Dus mocht je nog belangrijke bestanden hebben sla die van te voren elders op (gescanned). Daarna via lopende processen alle onnodige apps uitschakelen en een virus scan doen. Helpt het niet > Herinstalleer Windows?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Probeer eens - zonder netwerk, en eventueel in de veilige modus - een virusscan te doen.
Haal anders ergens (op een andere PC) een bootdisk met een virusscanner op (bijvoorbeeld bij Kaspersky, maar er zijn er meer) en laat die zijn werk eens doen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Inderdaad pak een rescue-cd en ga daarmee scannen. En pas op voor "tooltjes" naast dat dit virussen kunnen zijn, worden dit soort tooltjes vaak misbruikt om accounts te stelen van games en mail.
Het beste wat je altijd kunt doen als je het niet vertrouwd, is een gedownload bestand niet openen maar eerst door de scanner van jotti te halen: http://virusscan.jotti.org/nl

[ Voor 31% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-08-2013 07:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:25:
Probeer eens - zonder netwerk, en eventueel in de veilige modus - een virusscan te doen.
Haal anders ergens (op een andere PC) een bootdisk met een virusscanner op (bijvoorbeeld bij Kaspersky, maar er zijn er meer) en laat die zijn werk eens doen.
Het heeft godzijdank gewerkt, super bedankt! Ook de andere, bedankt voor de hulp. :>