Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTTPS SNI & Google Pageranking

Pagina: 1
Acties:

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 09:31
Ik heb een 10 tal ssl websites draaien die ik momenteel op een eigen ip adres, wel op dezelfde server, heb draaien, nu kom ik wat ruimte te kort in mijn ip range en wil eigenlijk geen kosten maken om extra ip's in te kopen bij mijn provider.

Nu zit ik er aan te denken om een aantal https sites op hetzelfde ip te laten draaien door gebruik te maken van SNI (Server Name Indication)

Mijn stats zeggen dat ik gemidded zo'n 0,6% van de bezoekers heb die een browser hebben die geen SNI ondersteunt (o.a. I.E. 6), hier kan ik mij niet druk over maken, die gebruikers hebben pech (als ik dan nog verder door kijk kom er maar weinig inkomsten van die 0,6%)

Wat voor mij wel belangrijk is is de google page ranking, ik vraag me af of google hier naar kijkt en of het invloed zou kunnen hebben op de ranking?

In eerste instantie zou ik zeggen van wel omdat je niet iedereen kan bedienen. Aan de andere kant denk ik weer van niet want ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als google niet weet dat er een shortage is aan ip adressen.

Wat denken jullie?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom gebruik je geen reverse proxy als ssl termination ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie niet hoe dat zijn probleem oplost.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:25
Zolang die sites niet heel veel links naar elkaar linken mag je van google oneindig veel sites op een ip draaien zonder enige penalty.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
SAN certificaten misschien een mogelijkheid?

• nasdude
Rolfie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:45:
SAN certificaten misschien een mogelijkheid?
Helaas niet, het zijn allemaal losse bedrijven, technisch zou het dan kloppen, administratief helaas niet. Had zelf ook al een een wildcard ssl certificaat zitten denken en daar een speciale domeinnaam voor nemen maar dan zit ik met dezelfde problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door nasdude op 07-08-2013 19:58 ]

• nasdude
Freeaqingme schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:38:
Zolang die sites niet heel veel links naar elkaar linken mag je van google oneindig veel sites op een ip draaien zonder enige penalty.
maar geld dat ook voor https sites? :)

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
nasdude schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:26:
Mijn stats zeggen dat ik gemidded zo'n 0,6% van de bezoekers heb die een browser hebben die geen SNI ondersteunt (o.a. I.E. 6), hier kan ik mij niet
In eerste instantie zou ik zeggen van wel omdat je niet iedereen kan bedienen. Aan de andere kant denk ik weer van niet want ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als google niet weet dat er een shortage is aan ip adressen.
De vraag is niet enkel of google dit al dan niet bestraft (wat ik persoonlijk niet vermoed) maar ook of de google crawlers SNI ondersteunen tout-court. Ik denk dat dit wel ok is maar dit test je best even op voorhand uit...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IMS

Tijd voor een nieuwe sig..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Geen enkel probleem. Je zou het voor de zekerheid nog kunnen testen door een site die via SNI te bereiken is met de "fetch as google" tool op te halen. Die tool zit in de Google Webmaster Tools.
Pagina: 1