Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor audiobewerking en sporadisch gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb dringend, liever vandaag dan morgen bij wijze van spreken, een nieuwe laptop nodig.
Deze ga ik vooral gebruiken voor audiobewerking, programmeren (dit vraagt echter geen zware hardware etc) en graag zou ik er ook wel wat op willen gamen op mid-high settings.

Ook moet de laptop toch een tijdje meegaan en ben ik verplicht deze geregeld (3-5x per week mee te nemen naar verschillende locaties.)

Verdere vereisten :
- verlicht toetsenbord
- intel core i7 (haswell)
- min. nvidia gt750

Zelf ben ik aan het kiezen tussen de volgende modellen (srry voor de 3th party links, maar ik kon de hp niet vinden op tweakers.

http://www.laptopshop.be/...nvy-15-j030eb-azerty.html
http://www.laptopshop.be/...e70-2oe-016be-azerty.html

proc : evenwaardig
hdd : 250gb verschil, maar voor mij niet van essentieel belang aangezien ik er een ssd in ga plaatsen.
graf : msi gtx765m tegenover hp gt750m
scherm : 17" t.o.v. 15"
ram : 8gb t.o.v. 16gb (ik heb een mac 27" met 12 gb en vind dit al teveel, maar extra geheugen is altijd mooi.)

Mijn vragen aan jullie :
- Is een 17" model handig om mee te nemen ? (ik heb altijd 15,6" gebruikt.)
- Ik ben geen "echte" gamer, ik speel af en toe eens een game op pc, maar meestal fifa op ps3. Nu twijfel ik naast het schermformaat vooral over de grafische kaart. De gt765 is volgens GPUboss.com toch wel stukje krachtiger dan de gt750m. Maar de vraag is of ik dit nodig ga hebben.
Kan ik best de msi nemen, die volgens mij, toekomstgericht de beste keuze is. (de laptop moet toch 4-5 jaar meegaan.) of de hp die eventueel makkelijker is voor onderweg, maar waarop ik binnen 3 jaar geen enkele game meer kan gaan spelen op aanvaardbare settings. Of zie ik dit verkeerd ?

Kunnen jullie me helpen met de keuze naar een nieuwe laptop zodat ik me deze asap kan aankopen.
Welk van de 2 raden jullie aan, of denken jullie nog aan andere modellen ?

Alvast bedankt voor jullie tijd,
ScriptMaster

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik werk zelf in een PC winkel en met de envy-series van HP (en veel andere laptops uit andere series van HP) hebben we al veel problemen gehad. Iedereen die er een koopt klaagt over de warmteproductie van de laptop. Wanneer deze opgestuurd wordt naar HP, komt deze in even slechte staat terug als hij opgestuurd is. De koelpasta wordt dan vervangen en ze vervangen de ventilator, maar dit haalt niets uit. Ik weet niet of dit probleem bij de nieuwe Envy's reeds opgelost is, maar zou eerst even rondkijken op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie Daan5000

Dat is een serieuze tegenvaller van HP...
Kan je me eventueel nog wat uitleg geven over de grafische kaarten ?

mvg

Verwijderd

In mijn ogen enigste optie : http://www.paradigit.nl/p..._nl/59381814/default.aspx

Haswel of deze i7 maakt niet zo veel uit scheelt maar 4-8 procent dacht ik. Wat kwa gaming niets uitmaakt. 17 Inch adviseer ik niet om mee te nemen. 15 inch is prima op FULL HD kwaliteit (1920*1080). 8 GB ram is genoeg voor de taken die jij wilt doen met de laptop.

+ Hp is niet aan te raden TOV Deze laptop

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 20:38 ]

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Grafische kaarten zijn over het algemeen zeer verschillend qua game en prestatie's. Er zijn een aantal belangrijke factoren, de hoeveelheid rekenkernen, de architectuur daarvan als je kijkt naar de chip als prestatie's. Ook is het geheugen belangrijk, (GDDR3 / GDDR5) en de manier waarop die verbonden is met de Core's. Des te breder de bus, des te hoger je bandbreedte, wat je merkt in taken zoals HD-texture's of Anti-aliasing. Dingen zoals geometry detail, en shadow zijn Core rerelateerd. Je moet dus beiden hebben. Je kan niet of dit, of dat hebben, tenminste...dat werkt natuurlijk niet. 7(8)7

Tussen de GT750M of de GT765M zit behoorlijk wat verschil.
EEn 750M is een overclockte GT650M, en presteerd ong 10% beter dan die, de GTX760M is een geheel nieuwe architectuur en ook velen malen sneller, de GTX765M is gemaakt van een betere batch 760M's waardoor die veel hoger geclockt is. En presteerd daardoor weer beter. Enige is dat ze allemaal verbonden zijn via een 126-bit brede bus. Wat niet echt geschikt is voor gamen. Tenminste, zolang je op Ultra wilt spelen. Het zijn dus gewoon krachtige Multimedia kaarten waar meer dan prima een spel op gespeeld kan worden.

als je kijkt naar mobiliteid, neem 15'. Die zijn gewoon een stuk makkelijker mee te nemen, vaak hebben die ook kleinere power-adapters dan de 17' varriant. Als je kijkt naar het lijstje is bovenstaande laptop van GeForcee inderdaad de beste voor die prijs.

Zelf heb ik een Ativ book 8 waar ik helemaal wild van ben, is wel iets duurder, maar die heef alles. Stevige i7, Enorm goed Full-HD PLsTouchscreen met Super-bright backlight voor extreem helder beeld, Backlight toetsenbord, bluetooth, 8 GB aan ram (16GB max) Backlight toetsenbord, stevig alluminium behuizing, groot trackpad, 2x 4 Watt JBL speakers die waanzinnig goed zijn. En natuurlijk de Enorm krachtige 8870M van AMD gekoppeld aan 2 GB GDDR5 geheugen. Die meedraait in de absolute top. én 8 uur accuduur, Dat allemaal in een 2,2 CM Dun laptopje, dat is natuurlijk gewoon awesome. Nu ben ik misschien wel bevoordeeld oke, maar je kan hem overwegen ;)

Je kan je geld maar 1 keer uitgeven, succses! d:)b

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions