Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UTP kabel naast COAX kabel trekken

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste allen,

Ik heb momenteel een coax kabel lopen door een leiding, met daarnaast een radio kabel.
Mijn plan is om de radio kabel eruit te halen en er een UTP kabel door te leggen.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanvallen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Knoop het UTP aan de radiokabel, en trekken maar. Als de 1 er uit is, zit de andere er in.

Maar ik heb geen idee wat een radiokabel zou moeten zijn. Kabel uit de muur is namelijk 1 coax-kabel en bevat zowel radio als TV. Ik zie het bij meer mensen die 2 kabels verlengen, terwijl er maar 1 nodig is :P

Ey!! Macarena \o/

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
Een kabel langs een ander kabel trekken zal tegen vallen, maar als je mazzel hebt ben je in één keer klaar
Anders:
kabel aan trekveer vast maken (bij gebrek aan trekveer kan touwtje ook) dan aan de andere kant de kabel er uittrekken, radiokabel eraf, utp er aan vast en met de trekveer beide weer terug trekken.
Evt wat afwasmiddel als glijmiddel gebruiken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Tip wanneer het een lange buis is: bind eerst een touw vast aan de te verwijderen kabel en trek die er doorheen. Maak daar dan de UTP kabel én een tweede touwtje aan. Wanneer je dan vast zit en de UTP kabel schiet los kan je het tweede touw gebruiken om alles terug te halen en het nog eens te proberen.

Hoe groot is de mantelbuis? Vaak is het net te krap om UTP en coax tegelijk aan te leggen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Ferra
  • Niet online
het is een pvc-buis met een diameter van 2cm. En er zit inderdaad 1 kabel doorheen die zowel radio als tv bediend. Daar moet dus nog een utp kabel bijkomen.

• Ferra
  • Niet online
ik heb hem erlangs getrokken. was geen probleem.
Pagina: 1